Areesa yang sudah menyedarkan diri mula membuka mata perlahan-lahan . Dia menyedari ada seseorang lelaki yang memakai t-shirt biru gelap dan bertopi hitam berada disamping katil wadnya .
" Aryann .. "
Aryann yang menyedari keadaan itu terus memanggil doktor untuk membuat pemeriksaan terhadap Areesa terlebih dahulu . Selepas selesai , dia kembali ke katil wad tersebut .
" my little pumpkin , are you okay ? Feel better , hm ? "
Areesa mengangguk dan senyum .
" Aryann .. "
" ye ? "
" mama mana ? .. " tanya Areesa . Walaupun dia sudah mengetahui kebenaran tetapi dia ingin bertanya untuk kepastian .
Sebak . Itu yang mereka berdua rasakan .
Aryann menarik nafas dalam-dalam terlebih dahulu sebelum meneruskan kata-katanya .
" Saya dah selesaikan pengebumian mak awak . Pasal tahlil apa semua saya akan uruskan . Sekarang ni .. "
" saya nak awak sihat dulu ya ? awak kena kuatkan semangat . saya ade untuk awak my little pumpkin .. always . " jelas Aryann lagi .
" hmm " Areesa tidak mampu berkata apa-apa . Dia hanya memberi senyuman yang dipaksa bagi menutup kesedihannya .
Siapa sahaja tidak sedih dan terkilan ?Ibunya sudah meninggal dunia sewaktu dia dalam perjalanan ingin berjumpa keluarga di rumah dan tiba-tiba ayahnya pula tidak dapat dikenalpasti jejaknya dan adiknya pula telah hilang secara tiba-tiba .
Pelik ? Aneh ? Dia sendiri tidak tahu ..
Adakah ini kebetulan atau dirancang ? Dia sendiri kurang pasti dan masih kebingungan untuk mencari kebenaran .
" Awak .. saya nak tanya sesuatu boleh "
" boleh , apadia my little pumpkin ? "
" siapa awak sebenarnya ? "
" why awak ta.. "
" i said who are you , Aryann Firdaus ?! Kenapa setiap kali saya tanya , awak akan mengelak hm ? " tanya Areesa dengan nada yang sedikit meninggi .
" sayang , awak tak sihat lagi ni .. emosi awak masih tak stabil . Berehat dulu ya ? "
" taknakkk ! please .. tell me . Saya dah lama pelik dengan apa yang jadi baru-baru ni .. tentang awak .. tentang Khai .. tentang mama , adik dan babah .. semua lah ! Please Aryann .. " kata Areesa . Gadis itu menangis kerana emosinya yang kurang stabil .
" My little pumpkin .. listen to me sayang , i promise .. lepas awak sihat , saya bawa awak ke satu tempat ya ? kat situ saya akan cerita semuanya .. deal ? "
Areesa memandang tepat di mata Aryann untuk mencari kejujuran dan keyakinan .
" tapi .. "
" ye sayang , saya janji . Trust me my love , Saya bukan orang jahat pun . saya nak jaga awak je dari apa-apa yang tidak dijangka akan berlaku .. "
Areesa berkerut dahi .
' jaga aku dari apa-apa yang tak dijangka ? Apa benda semua ni ? '
" hm okay , promise tau ? " kata Areesa .
" yes my dear . saya janji "
" okay .. saya harap benda tu tak kecewakan saya .. " kata Areesa dengan perlahan .
Aryann tersenyum nipis .
" awak dah makan ? " tanya Areesa tiba-tiba .
" saya tak makan lagi .. "
YOU ARE READING
BIDADARI TUAN ARYANN [OG]
Romance[SLOW UPDATE ! 🙏] Bidadari ? Areesa Jannah yang lahir di dalam keluarga sederhana bukanlah seorang bidadari yang 'perfect' dalam semua hal. Tetapi kerana satu kejadian yang menimpanya telah menjadikan gadis itu seorang bidadari yang sempurna di mat...