Buku nota psikologi di buka dengan perlahan . Pen berwarna hijau itu dipusing-pusingkan . Bosan . Pada hari itu sepatutnya kelas kuliah bermula pada pukul 10 pagi tetapi pensyarah mereka membatalkan sesi kelas tersebut .
'Huh ..' Areesa mengeluh perlahan .
" kenapa Reesa ? " tanya Khai .
" aku nak cite sesuatu dekat kau apa yang berlaku dekat aku tempoh hari "
" haa ? Kenapaa ? Ada yang buat bukan-bukan dekat kau lagi kee ?? " tanya Khai bertalu-talu kerana kerisauan .
" no .. actually aku ada kenal sorang lelaki ni . Dia baik , soft spoken , hensem , kaya , ceo dan .. "
" dan apa ? "
" dia misteri .. "
" haa ?? what do you mean Reesa ? Laki tu hantu ke ? " usik Khai .
" ya Tuhann bukannnn " jawab Areesa sambil mencubit lengan rakannya .
" nama dia Aryann Firdaus . dia ada syarikat . I think bapak dia punya and dia waris ? hmm im not sure about that . lepastu dia ada mak tapi aku tak pernah nampak bapak dia .. "
" lahh kau ni , tah-tah bapak dia outstation ke .. atau dh meninggal dunia ? " potong Khai .
" ishh apa kata camtu ? bagi la aku habis cite luuu " satu cubitan singgah lagi di lengan Khai .
" aku ni malas nak tanya dia sebab baru je kenal babe .. dan dia pun jenis tak bercerita tentang his life .. but yahh aku currious , dia kerja apa sebenarnya selain ceo tu ? "
" why kau cakap macam tu Reesa ? "
" sebab ... " kata-kata Areesa terhenti apabila dia mendapat panggilan daripada nombor yang tidak dikenali .
RINGG .. RINGGG *
Areesa memandang sahaja telefon pintarnya tanpa bertindak apa-apa .
" hey Areesa , angkatla mana tahu penting ? "
"eee taknak lahh . Tah-tah scammer ?"
" ishh meh la aku angkat ! "
" ehh Khaii jangannn .. "
Khai terus mengangkat panggilan tersebut tanpa mempedulikan kata-kata Areesa .
~~
" hello sape di sana " kata Khai .
" assalamualaikum kakak .. ni adik " kata kanak-kanak kecil itu di hujung panggilan .
" adik ? "
Khai memandang Areesa tanpa berkedip . Areesa terus merampas telefon pintarnya dari pegangan Khai .
" A-adik .. ni kakak ni . Nombor siapa adik pakai ni ? " kata Areesa dengan nada kerisauan .
" nombor babah .. "
" ba-babah ??! Adik dengan babah ke ? "
" hmm babah ada dekat rumah , dia dah balik tengok mama sakit .. "
" ya Allah , mama sakit ? Kenapa tak bagitau kakak ? " balas Areesa . Dia menahan air mata dari mengalir .
" mama cakap jangan bagitahu kakak sebab kakak tengah belajar .. mama taknak kakak risau dekat sana .. " jawab adiknya dengan jelas .
" hmm okaylah macam ni . Nanti kakak call adik semula guna nombor babah ya ? Kalau kakak boleh balik kakak balik ya ? "
" okay kakak .. mama babah dan adik rindu kakak .. " kata adiknya di hujung talian .
YOU ARE READING
BIDADARI TUAN ARYANN [OG]
Romance[SLOW UPDATE ! 🙏] Bidadari ? Areesa Jannah yang lahir di dalam keluarga sederhana bukanlah seorang bidadari yang 'perfect' dalam semua hal. Tetapi kerana satu kejadian yang menimpanya telah menjadikan gadis itu seorang bidadari yang sempurna di mat...