BAB 3

660 42 4
                                    

Di dalam kereta mewah milik AF's Royal , Aryann Firdaus memandang tepat ke arah Leo yang kelihatan diam membisu " kau pahal badmood semacam je , piyed pain ke apa ? " usik Aryann .

" otak kau lah ! aku ni kebulur dari tadi tahu takk ?! yang kau lama-lama berasmara nyenyenye depan bookstore dengan si labu tu pahal ? "

" LABUU ? KAU PANGGIL DIA .. LABU ??! "

" haah labu . so ? Ada masalah ke Tuan Aryann Firdaus ? Btw cantik jugak labu kau tu hmmm " Leo sengaja bergurau 'kasar' dengan Aryann yang sedang fokus memandu .

Aryann menggenggam kuat stereng kereta menandakan protes . " SHUT UP ! , Areesa Jannah will be my wife soon . aku nak halalkan dia , full stop ! " tegas Aryann .

Ringkas , tepat , padat .

Sangkaan Leo Erisson benar sekali . Lelaki dingin di sebelahnya telah pun jatuh cinta dengan 'little pumpkin' nya . " Menurut kajian dan eksperimen aku pagi tadi .. "

" Deyyy kajian apa pulak kau ni ? " belum sempat Leo menghabiskan kata-kata , Aryann terlebih dahulu telah memotong percakapannya .

" let me explain first ORANG TUA " sengaja ditekankan sedikit perkataan 'orang tua' itu kerana geram dengan sikap Aryann tadi .

" HOW DARE YOU SAID IM .. " tajam pandangan Aryann ketika itu . Leo tergelak besar melihat gelagat sahabatnya .

Hubungan Leo dan Aryann memang akrab sejak kecil . Ibu kandung Aryann juga amat mengenali Leo dan sudah menganggapnya seperti anak kandung . Perbezaan umur Aryan dan Leo hanya 2 tahun sahaja .

" aku dapat rasa Areesa tu ada mental health issue atau trauma . Thats why dia macamtu .. " jelas Leo .

" explain more please , my brother ."

" aku tengok dia tadi macam takut-takut je dekat bookstore tu , like ada masalah . I think u can try to be her good listener after this ? Kata nak K.A.H.W.I.N .. " cebik Leo .

" NAHH its a good ideasss Leo ! Kau call Qalish sekarang , suruh dia tunggu tempat biasa dekat office . Aku ada benda nak discuss dengan dia " balas Aryann dengan gembira .

Ya , menjadi pendengar yang baik untuk gadis itu akan membuatkan Aryann lebih dekat dengan Areesa . Tidak mustahil gadis comel itu akan jatuh cinta atau membuka hati untuknya .

' anjayy orang tua ni . kau .. kecik-kecik taknak mampos ! dah besar menyuruh orang je kerja . memang aku ni bibik kau punnn , huh !! ' omel Leo .

------------------------------------------------------------------

Gambar keluarga yang merangkumi suami , isteri dan dua orang anak ditenung lama . Gambar itu telah digantung bertahun-tahun di dinding rumah kos rendah mereka . Sejak dari kejadian pergaduhan sebulan yang lalu , suaminya Encik Rizqi jarang sekali pulang ke rumah . Bahkan soal anak-anak pun tidak diambil peduli oleh lelaki berumur 40 tahun itu .

" Bang .. baliklah .. anak-anak perlukan abang .. W-warda pun r-rindukan abang .." kata Puan Warda teresak-esak . Air mata yang mula membasahi pipi dikesat seketika .

" mamaaaaa oo mamaaa " panggil seorang kanak-kanak perempuan berusia 6 tahun yang merupakan anak bongsu keluarga itu .

Puan Warda menyahut panggilan anaknya dan menuju ke meja di luar halaman rumah . " ya sayang anak mama , kenapa ni ? "

" bila kak Reesa nak balikkk ? adik rindu .. hmm nak jalan-jalan dengan kakak " balas Aryana Maisara kepada ibunya .

" nanti kakak balik .. kak Reesa sibuk belajar tu .. sabar ye ? Adik doa banyak-banyak supaya kakak cepat-cepat balik rumah yee ..  "  pujuk Puan Warda .

BIDADARI TUAN ARYANN [OG]Where stories live. Discover now