BAB 18

281 20 0
                                    

TETT .. TETTT ..

Deringan telefon pintar milik Aryann kedengaran . ' haih siapa pulak call aku ni ? Taktahu ke orang tengah bercuti dengan isteri ? ' omel Aryann dalam hati .

-LEO-

'oh budak ni ..'
Panggilan tersebut di angkat .

" hey wazzap bro ! "

" yaa yaa wazzap bro ! " balas Aryann dengan bermalas-malasan .

" maaflah kalau ganggu , aku tahu kau tengah honey moon dengan labu kau tu .. "

" eh jantan single , bukan labu lah ! "

' Pergh jantan single terus mat ! ko sabar Aryan .. ' kata Leo dalam hatinya .

" ya .. yaa .. haih sensetif betul orang tua ni .. "

" Leo please .. straight to the point , kenapa kau call aku ni huh ? "

" aku dgn Ell terserempak dengan 'pembunuh fail hitam' tempoh hari .. "

Aryann tergamam .

" suspek ada di sekitar sini , aku tak tahu apa motif dia ke sini tapi nanti aku minta Qalish dapatkan jejak dia . " sambung Leo lagi .

" Kenapa tak bagitau aku terus ? "

" kau kan tengah sibuk nak 'tambah generasi' dengan si labu tu hahahaha " terdengar jelas gelakan leo di hujung talian mereka .

" LEO ! sebelum kau yang jadi 'bahan' aku .. lebih baik kau jaga mulut kau baik baik " tegas Aryann . Dia memang tidak boleh terima isterinya menjadi bahan gelak orang lain .

" okay okay .. im sorry bro . aku bergurau je , rindu sahabat sejati sejiwa serumput dan semangkuk aku ni .."

"Hmmm" tiba tiba terasa geli hati dibuatnya .

" oklah tuje aku nak inform , enjoy your honeymoon bro ! Semoga cepat dapat zuriat .. aku tak sabar nak jadi uncle kepada mini Aryann Firdaus"

" HAHAHAHA " akhirnya pecah juga gelak Aryann ketika itu .

"aamiin . anything just inform me , bye bro " sambung Aryann lagi .

"Bye "

TETTT * panggilan telefon dimatikan .

Aryann tidak mahu masa cutinya diganggu . Biarlah misi-misi tersebut di uruskan oleh agen-agen lain .

••

Areesa mengambil langkah menuruni anak tangga rumah 2 tingkat yang di sewa oleh Aryann sepanjang tempoh percutian mereka . Wanita itu menggosok-gosok matanya dan melihat ke arah jam di dinding yang tergantung di ruang tamu tersebut .

" eh dah 8 pagi ?? " kata Areesa sendiri . Dia berjalan menuju ke dapur untuk mengambil segelas air . Tiba-tiba ..

" SAYANG !! "  sergah Aryann dari arah belakang Areesa .

" Opocot mak !! eh abangggg ?? eee apenii terkejut kan Reesa pagi pagi ? " bibirnya sudah memuncung seperti itik .

Comel !

" alololo princess abang ni .. sorry okay ? by the way .. " kata Aryann sambil memeluk pinggang isterinya erat dari belakang .

" Goodmorning bidadari abang .. " bisik Aryann di telinga Areesa .

Areesa yang tadi bersikap dingin dengan perlahan-lahanbertukar mood 'blushing' kerana kelembutan suaminya dalam berbicara .

" sayang nak makan apa harini , hm ? abang nak masak untuk sayang .. " sambung Aryann lagi . Dia tidak lepas dari terus memeluk pinggang isterinya .

BIDADARI TUAN ARYANN [OG]Where stories live. Discover now