"🎶So cover me now~🎶" Sambil dia mengaul nasi goreng sambil itu dia bernyanyi. Dia melihat jam di dinding sudah masuk jam 6 pagi. Dia mematikan api dan berlari naik ke atas. Mempersiapkan diri sendiri.
Setelah lengkap dengan kemeja, dia kembali ke dapur. Namun terkejutnya dia sudah melihat Minho sedang rasa masakkanya.
"Tuan?"
"Awal kau bangun? Selalu bangun awal macam ni?"
"Dah seminggu dah Tuan."
"Kenapa?"
"Nak kejar bas. Rumah Tuan dengan pejabat jauh. Saya kena guna bas pertama dan grab. Jadi saya tak nak lambat, nanti gaji saya Tuan yang potong." Minho memandang Jisung tajam dengar perkataan gaji itu.
"Layaklah. Kalau tak perform, memang kena potonglah jawabnya." Jisung hanya menggelengkan kepala saja.
"Bungkuskan nasi ni."
"Kenapa? Tuan tak nak makan?"
"Aku nak kena pergi site. Takut tak sempat. Bawak makanan ni letak dalam bilik aku." Katanya sebagai arahan. Dia terus menuju ke atas. Jisung mengejeknya dengan mencebirkan bibir.
"Ingatkan deket pejabat je suka mengarah!"
"Aku dengan Han!"
"Sorry!" Jisung terus menutup mulut dan membuat kerjanya dengan tenang.
Setelah itu Jisung benar-benar meninggalkan rumah. Minho baru saja turun daripada tangga.
"Aik hilang dah budak tu? Aku baru nak hantar dia." Katanya. Minho mencapai begnya dan kunci kereta. Menutup semuanya dan memasukkan diri ke dalam kereta. Mula memandu untuk ke kilang yang dia tugaskan ke sana.
Minho seorang pembuka perfume exclusive dan ternama. Dia pengarah muda yang pernah ada di Korea setakat ini.
📌📌📌📌📌
"Tuan jangan! Saya nak buat kerja!"
"Buat jelah, saya bukan mengganggu pun."
"Tuan mengganggu saya sekarang ni!" Jisung cuba menepis tangan Gyorang yang cuba membelai pipinya. Beomgyu ada out station jadi tiada siapa akan menghalang lelaki tua itu.
"Nanti Tuan Minho masuk, dia akan marah! Pergilah Tuan."
"Jangan risau, dia takkan masuk harini." Jisung ingin saja menangis. Sekarang lunch hour, pejabat memang dalam keadaan kosong.
"Tolonglah Tuan! Saya merayu jangan buat saya macam ni!"
"Saya tak buat apa-apa pun. Sa-"
"Apa yang berlaku ni?" Jisung lantas bangun dan Gyorang memandang ke arah belakang. Minho memandang keduanya dengan pandangan yang tajam.
"Han, masuk bilik saya." Jisung bergegas masuk ke dalam bilik Minho. Dia menutup pintu dengan perlahan lalu-
BRAK
BUGH!
"AKH!" Tubuhnya ditolak di pintu akibat Minho. Minho memandangnya tajam namun tanganya mengelus perlahan wajah Jisung. Jisung cuba mengelak namun pipi gembulnya dicengkam kuat.
"Tuanh!"
"Kenapa? Kau kan suka dipegang-pegang kan? Kenapa dengan aku kau nak mengelak?"
"Bukanhk macakhm tukh!"
"Habis macam mana? Macam ni?" Jisung memberontak saat tangan Minho sudah ada di belakang badanya. Turun sehingga ke pinggang dan hampir ke punggung. Dengan sekuat tenaga Jisung menolak Minho menjauh.
"Dengan aku kuat pula kau menolak. Dengan si tua tu 'janganlah' 'tolonglah'. Ke...kau dah pernah sebilik dengan dia?"
"Tuan ni duduk dekat bawah panas lama sangat sampai otak tu jadi gila!" Jisung tanpa ada kata hormat seperti biasa dia terus keluar daripada sana.
📌📌📌📌📌
"Hey...muram je?" Jisung terkejut dengan teguran daripada belakang. Ternyata Felix yang ada di depanya. Felix memberikan senyuman manis kepada iparnya itu. Jisung melihat ada lelaki asing disebelah Felix sambil merangkul pinggang Felix.
"Kenalkan Jisung, ni kekasih aku. Hwang Hyunjin. Pelukis terkenal tu."
"Ehh takdelah terkenal mana. Hwang Hyunjin."
"Han Jisung." Felix dan Hyunjin mendudukan diri menemani Jisung yang sendirian. Jisung dapat melihat Hyunjin melakukan Felix dengan manis, sayang dan cinta.
Kalaulah aku dapat kahwin dengan lelaki macam ni. Bukan dengan kucing jantan tu!
"Jadi ni pasangan Minho hyung?" Jisung mengangkat wajahnya saat Hyunjin bersuara. Felix pergi ke tandas. Hanya dia berdua saja.
"Yup."
"Felix ada cerita awal semua ni berlaku."
"Ahhh...agak miris." Katanya dengan perlahan. Hyunjin hanya mengangguk menyetujui hal itu.
"Dah lama dengan Felix?"
"2 tahun."
"Dah lama, tak nak ke next step."
"Dalam perancangan." Jisung mengangguk memahami itu. Jika dia juga perlukan masa untuk menjalani hidup perkahwinan.
Sayangnya dia tidak akan merasakan hal itu kerana semuanya tergantung kepada Minho. Jika Minho ingin melepaskannya, maka dia mungkin akan merasakan hal itu.
Jisung meminta diri untuk balik. Dia menunggu teksi untuk membawa dia ke rumah. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan.
Sedang dia termenung tiba-tiba dia mendengarkan bunyi hon kereta. Dia mencari kereta yang membuat bunyi kuat itu.
"Masuk."
"Takpe, ada bas."
"Masuklah sekarang." Jisung cuba mengabaikan. Minho keluar daripada kereta lalu menghampiri Jisung.
"Kau nak masuk sendiri atau aku paksa kau masuk."
"Kan banyak bas dan teksi dekat sini. Boleh pergi sendiri." Minho membuang nafas dalam. Dia terus mengangkat Jisung dan membawa masuk ke dalam kereta.
"YAK TUAN!" Jisung tentu saja terkejut dengan tindakkan Minho. Jisung selamat masuk ke dalam kereta. Minho terus berjalan pergi daripada sana.
Dia memandang ke arah Minho dengan wajah tidak puas hati.
"Nak ke mana?"
"Balik."
"Jisung boleh naik bas sendiri."
"Kau jangan bising boleh?" Tegasnya mengatakan itu. Jisung menghela nafas dalam dengan perlahan.
📌📌📌📌📌