"Hyung, Lix nak pergi beli snack kejap." Minho mengangguk sambil menolakk troli. Dia melihat Jisung yang sedang membaca sesuatu.
"Cari apa?"
"Susu. Susu mana yang sedap?"
"Kau minum susu?" Jisung menganggukan kepalanya. Minho mengambil alih kotak susu yang ada di tangan kanan Jisung. Ikut membaca bahan-bahan yang ada.
Tiba-tiba troli Minho dilanggar oleh seseorang. Keduanya menoleh memandang ke belakang.
"Maa- Tuan?" Minho dan Jisung terkejut dengan kehadiran Beomgyu dan Yeonjun. Suami daripada Beomgyu.
"H-Hai."
"Masih rasa awkward nampak korang macam ni. Takpelah, enjoy your dating. Jom hyung." Beomgyu membawa Yeonjun pergi daripada sana. Minho sempat memandang keduanya yang sudah menjauh.
"Tuan! Yang mana sedap?"
"Amiklah dua-dua." Minho terus menolak troli menjauh. Jisung tentu saja pelik dengan perubahan Minho. Minho tak suka bila Beomgyu nampak mereka berdua keluar?
Saat tiba di rumah, Felix sudah lebih dulu masuk bilik sebab sakit perut. Jisung masih mengemas barangan dapur yang mereka beli tadinya. Minho sendiri membantu Jisung secara diam.
"Tuan tak suka ke?"
"Tak suka apa?"
"Beomgyu nampak kita?"
"Taklah, aku okay je." Jisung jadi semakin pelik. Kalau suka kenapa bermasam muka.
"Jadi apa yang buat Tuan diam kan saya?" Minho memandang Jisung dengan pandangan yang sedikit sulit untuk diterangkan. Bahkan tanganya bermain dengan plastik kosong itu.
"Aku nak kau ubah sesuatu boleh?"
"Apa?"
"Panggil aku hyung. Kalau kau terus panggil aku Tuan, aku rasa macam kau pekerja aku yang tinggal dengan aku. Dekat pejabat panggil aku macam biasa tapi dekat rumah panggil aku hyung. Boleh?"
📌📌📌📌📌
"Nanti suruh pengurusan selesaikan."
"Baik Tuan." Minho kembali masuk ke dalam biliknya kembali. Membuka blazer nya dan melonggarkan tali lehernya.
Pintunya diketuk daripada luar. Dia memberikan kebenaran masuk dan terlihatlah Jisung dengan pakaian casual seperti biasa.
"Tuan nanti minta tanda tangan dekat sini." Minho menganggukan kepalanya. Menerika file daripada Jisung dan melakukan apa yang diminta.
Minho kembali menyerahkan file itu. Namun sebelum Jisung keluar-
"Gyorang masih ganggu kau?" Jisung memusingkan badanya memandang Minho dengan pelik. Dia tidak faham.
"Aku dah tengok CCTV tu. Jadi aku nak tahu keadaan kau sekarang." Jisung menelan ludahnya kasar. Minho tahu tetapi dia masih menutup mulut selama sebulan?
Minho bangun lalu mendekati Jisung. Dia mendudukan diri di meja sambil bersilang tangan.
"Aku diam bukan aku tak peduli, tapi aku tak nak kau takut atau malu berhadapan dengan aku. Aku ada buat tindakkan lebih kalau dia apa-apa kan kau lagi."
"Terima kasih tapi Tuan tak perlu untuk buat tindakkan keras. Terima kasih." Minho mengangguk dan membiarkan Jisung keluar daripada pejabatnya.
Dia kembali ke meja dan membuka sesuatu. Camera pengawasan di meja Jisung dan Gyorang. Dia tidak akan pernah percaya lagi Gyorang takkan ganggu Jisung. Minho takkan berdiam diri lagi.
Tapi dia perlukan masa dan bukti yang kukuh untuk melindungi Jisung. Jisung terlalu baik dan perkara itu akan jadi kembali tapi dengan keadaan yang lebih mengerikan.
📌📌📌📌📌
"Felix mana?"
"Dia makan dengan Hyunjin." Minho menganggukan kepala. Sekarang ni mereka berada di rumah omma Minho. Nenek Minho tiba-tiba suruh mereka balik hari itu juga, dan berakhir mereka di sini.
"Jisung sini." Jisung mendekati Minho lalu MInho menyuruhnya duduk. Jisung pelik tapi dia tetap mengikuti arahan Minho.
Tiba-tiba Jisung mendengarkan mesin hair dryer yang dihidupkan oleh Minho. Dan hair dryer itu dihalakan dikepalanya.
"Kalau kau tak terus keringkan, nanti boleh sakit kepala, demam." Katanya dengan perlahan sambil membelai rambut Jisung dengan hair dryer.
"Terima kasih." Tidak lama itu omma mereka datang membawakan susu hangar dan teh hangat. Jisung mematikan hair dryer itu dan memberi senyuman kepada omma.
"Omma ada buatkan susu untuk Jisung. Minho kata Jisung suka minum susu malam." Minho mendudukan dirinya di sebelah Jisung sambil mengambil cawan berisi teh panas itu.
Jisung memandang Minho dengan terkejut. Minho memerhatikan dia se detail itu membuatkan dia terkejut. Dia menerima cawan yang omma berikan.
Dia meneguk dengan tenang tanpa ada gangguan.
"Malam ni kalau nyamuk, amik je ubat nyamuk dalam rak tu."
"Baik omma." Minho bangun mengikuti omma. Menghantar omma sehingga depan pintu. Dia mengambil ubat nyamuk dan dihidupkan. Di pasang ditempat yang sesuai.
"Hyung, terima kasih." Minho menganggukan kepala. Mereka mula membaringkan diri dan menidukan diri mereka.
Perlahan mata Jisung terlelap. Minho masih tidak tidur, dia sempat memandang Jisung.
Ada rasa yang berbeza saat Jisung memanggilnya hyung. Ada sesuatu yang tidak dapat dijelaskan. Minho mengukir senyuman kecil dan kembali melelapkan matanya dan mula menidurkan dirinya.
📌📌📌📌📌