=7=

55 3 0
                                    

"Selamat datang Tuan." Minho menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia masuk ke dalam kedai itu lalu melihat-lihat barangan yang ada. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan.

"Tuan cari apa?"

"Perhiasan perempuan. Berusia 50 tahun ke atas."

"Kami ada 3 perhaiasan yang baru je sampai. Sila ikut saya." Minho mengikuti pekerja di sana. Semua jenis perhiasan diterangkan kepada Minho. 

Minho hanya mendengar dengan baik dan menganggukan kepalanya. Dia sesekali akan melihat ke arah Jisung yang berada di kawasan lain.

"Saya akan amik yang ini."

"Baik Tuan, ada apa-apa lagi?"

"Kalau yang dia pegang tu?" Pekerja itu melihat ke arah Jisung yang berdiri di sana.

"Ahh itu Jeju handmade. Hanya itu saja yang ada."

"Serious? Okay saya akan amik yang itu."

"Tapi gelang itu set." Minho memandang Jisung lalu menganggukan kepalanya.

"Saya amik." Pekerja itu menganggukan kepala dan meminta pekerja yang lain untuk mengambilkan gelang itu. Jisung di sana terlihat terpinga-pinga.

Minho selesai membayar semuanya. Dia berjalan untuk pergi daripada sana sambil menarik Jisung untuk keluar.

"Jom."

"Kita nak ke mana?"

"Kau nak makan?" Jisung menganggukan kepalanya. Dia berjalan mengikuti Minho daripada belakang. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan.

"Bila kita balik?"

"Malam nanti. Eomma sampai balik."

"Ahhh..." Jisung mendudukan dirinya di depan Minho. Mula memesan makanan yang ada. 

"Kenapa kau setuju untuk kahwin dengan aku? Setuju dengan cadangan eomma?" Tanya Minho. Jisung memandang ke arah Minho dengan mendiamkan dirinya saja.

"Sebab duit?" Jisung menggelengkan kepala dan mengubah topik.

📌📌📌📌📌

Minho meletakkan dua paper bag di atas meja. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan. 

"Jisung mandi dulu." Minho menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia membaringkan diri di atas katil dengan keluhan perlahan.

Matanya memandang ke arah meja itu. Paper bag yang menunjukkan gelang dari Jeju itu membuatkan dia kembali bangun dan mengeluarkan isinya.

Melihat dua gelang berbeza warna bola entah kenapa membuatkan dia tersenyum kecil. Dia memakai gelang berbola putih dan dia berjalan pergi daripada sana.

Jisung selesai dengan mandian dia. Dia berjalan untuk mencari baju namun dia melihat ada gelang yang dia pegang tadinya. Minho yang beli rupanya?

Dia meletakkan kembali gelang itu namun-

"Itu gelang kau." Jisung memandang Minho terkejut. Takkanlah Minho belikan dia gelang?

"Pakailah, aku dah beli."

"Tapi-"

"Boleh tak kau jangan banyak tanya atau persoalkan barang yang aku bagi. Kalau kau tak nak kau boleh buang." Keluh Minho malas. Dia sudah muak mendengarkan penolakkan Jisung.

Mendengar perkataan buang, Jisung laju memakai gelang itu. Dan sesuai di tanganya. Minho melihat itu tersenyum tipis.

"Terima kasih." Minho menggaggukan kepala. Dia mengambil tualanya dan masuk ke dalam tandas.

Jisung melihat gelang yang ada di pergelangan tanganya. Tersenyum dia melihat gelang itu. 

"Sweet juga dia tu." 

📌📌📌📌📌

"I miss you so much!" Cherry memeluk Jisung dengan erat. Membuatkan Jisung sedikit kesakitan. 

"Eomma! I think I was special." Felix cemberut kerana yang dipeluk Cherry adalah Jisung bukan dirinya. Namun mereka tetap berpelukkan.

"How London?"

"Nothing special. Come seat." Hongmin menyuruh mereka duduk dan berbual dengan tenang. Hanya Jisung saja mendiamkan diri. Menikmati masa ini.

Mereka berbual sambil menikmati makanan mereka. Minho dan Felix memberikan hadiah yang sudah mereka beli. Begitu juga dengan Hyunjinn. Jisung? Dia juga sudah siapkan hadiah.

"I like this more." Cherry menunjukkan hadiah daripada Jisung.

"Setuju. Appa pun suka hadiah ni."

"Haih lah, kita ni anak angkat ke hyung? Nanti kalau Lix dan kahwin dengan Hyunjin, Jisung kalah?"

"Tak. Jisung still my number one love."

"You really cruel." Jisung tertawa mendengarkan itu. Mereka berjalan menuju ke ruang tamu untuk menukar tempat. Mereka semua berbual.

Tiba-tiba ada yang mencuit Felix. Felix menoleh dan ternyata Hongmin memanggil anaknya itu.Hongmin menunjukkan Jisung lalu menunjukkan Minho.

Hongmin menunjukkan Jisung lalu menunjukkan Minho

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Felix menutup mulutnya terkejut dengan apa yang dia lihat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Felix menutup mulutnya terkejut dengan apa yang dia lihat. Hongmin juga mengangguk seperti mengusik.

"Appa kenapa?" Tanya Minho yang lihat perubahan wajah Felix dan Hongmin.

"Takdelah, appa ceritakan dekat Felix awal percintaan appa dengan eomma kamu. Tiba-tiba budak ni nak tahu."

"Haah, sweet lah appa bagi gelang dekat eomma!" Cherry sudah berkerut. Setahunya Hongmin memberikan dia rantai. Namun melihat kedua orang yang dia sayang seperti itu dia hanya mendiamkan diri.

"Sweet kan. Hyunjin pun ada bagi gelang kan? Tanda cinta." Minho sudah faham apa yang dikatakan kedua lelaki di depanya itu.

"Merapu."

📌📌📌📌📌

Extraordinary Love || MinsungWhere stories live. Discover now