=6=

65 3 0
                                    

Felix berjalan melihat sekeliling tempat. Kakinya berhenti di depan pintu lift. Kebetulan Jisung juga ada di sana.

"Nak jumpa Tuan Minho?"

"Haah, nak surat kebenaran dan beberapa dokumen yang boleh di dokumentasikan." Jisung menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan.

"What a luck! I see to pretty boys here." Jisung sudah mengeluh perlahan. Dia hanya membuat pekak saja mendengar suara Gyorang. 

"What your name?"

"Felix."

"Koo Gyorang. Manager dekat sini."

"Ahhh." Felix ingin mengabaikan namun dia berkerut dahi saat melihat lelaki itu dengan selamba meletakkan tangan di bahu Jisung.

Merangkul tanpa ada rasa serba salah sama sekali.

Dia memandang ke arah Jisung meminta penjelasan. Namun Felix namun Jisung cuba menolak namun sepertinya dipaksa.

"Kalau dah tak disukai tu jangan dipaksa. Jadi kes nanti."

"Sorry?" Felix dengan laju menarik Jisung. Dia membawa Jisung untuk menaiki tangga saja. Sebelum dia menghilang dalam pintu itu, dia memunjukkan jari tengah kepada Gyorang.

"Dia memang macam tu ke?" Jisung hanya memberikan senyuman kecil saja. Keduanya masuk ke dalam pejabat dengan kebetulan Gyorang juga masuk ke dalam.

"Itu bilik Tuan Minho." Katanya dengan perlahan. Jisung ingin kembali ke mejanya, Gyorang ingin ikut sekali namun-

"Aduh!"

"Maaf! Ingatkan lalat asik nak ikut je." Kata Beomgyu lalu mendudukan diri sambil menghempas file di mejanya. Membuatkan semua memandang mereka.

"Dah ada bini pon gatal!" Marahnya. Gyorang kembali ke mejanya dengan rasa malu.

📌📌📌📌📌

"Tolong lah hyung! Takkan nak biarkan macam tu je?"

"Aku tengah fikir cara lah ni." Felix mencebik tidak suka. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan.

"Hyung sangat-sangat tak gentle. Kesian Jisung dapat lelaki yang baik." Felix mengambil file-file itu lalu berjalan keluar. Minho ingin saja memukul kepala adiknya itu tapi dia kena sabar.

"Teruk sangat ke dia kena kacau?" Gumam Minho. Pintu biliknya diketuk dengan perlahan. Jisung masuk ke dalam bilik.

"Tuan, file untuk ke Busan ada dengan Tuan?" Minho berkerut sambil menggelengkan kepala. Dia tidak ada pegang mana-mana file.

"Kalau macam tu takpelah."

"Ehh Han kejap." Jisung menunggu di depan pintu namun Minho suruh dia masuk ke dalam. Jadinya dia hanya mngikuti apa saja yang disuruh.

"Kenapa-?!" Jisung terkejut saat Minho memegang kedua bahunya. Memandangnya atas dan bawah membuatkan dia berkedip.

"Kau takdelah special mana, tapi kenapa orang terlalu jaga kau?" 

"Hah?" Minho menggeleng kecil. Dia berjalan untuk pergi daripada sana meninggalkan Jisung yang masih keliru.

Jisung juga ikut berjalan keluar. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan dan menuju kembali ke mejanya.

"Kau ke mana?"

"Aku cari file."

"Ni atas meja aku ni apa Han Jisung? Novel?" Jisung melihat meja Beomgyu lalu tertawa kecil. Dia mula membuat kerja dengan tenang.

Tidak lama itu bahunya dirangkul oleh Felix yang entah daripada mana datangnya.

"Lunch nanti Jisung ada ke mana-mana?" Jisung menggelengkan kepalanya dengan perlahan.

"Lunch dengan Lix okay." Kata Felix dengan senyuman. Jisung menganggukan kepala.

"Boleh bawa dia sekali." Bisik Felix sambil menunjukkan Beomgyu. Jisung mengangguk dan melihat Felix berlalu pergi.

📌📌📌📌📌

Minho melihat Jisung yang baru saja selesai mandi. Rambutnya masih basah. Minho mendudukan dirinya di hujung katil sambil bermain dengan handphone.

"Kita makan luar."

"Hah?"

"Makan luar. Siap cepat." Jisung menganggukan kepalanya dengan perlahan. Membuka almari baju dan memilih baju. Dia ingin ke tandas untuk menukar pakaian.

"Kenapa nak masuk sana?"

"Nak tukar baju."

"Kenapa tak tukar dekat sini?" Minho bangun dan menapak menuju ke Jisung dengan perlahan. Jisung mengundur setapak demi setapak sehinggalah tangan Minho laju menarik baju Jisung.

"Aku pakaikan okay." Minho mula menarik pinggang Jisung dengan laju. Jisung tentu saja sudah sangat takut dan mula memberontak.

Mereka saling berbalas satu sama lain. 

"Lepas! Lepas! Lepas! AAARHK!"

"Arkh!"

CKLEK

"Opss I am sorry

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Opss I am sorry." Keduanya mengangkat kepalanya memandang ke pintu masuk. Felix tercegat di sana sambil menutup mulutnya dengan perlahan. 

Minho dan Jisung bergesa bangun daripada pembaringan mereka. Jisung memukul Minho dengan baju dan masuk ke dalam tandas. Minho menggelengkan kepala dan berjalan keluar daripada sana.

📌📌📌📌📌

Extraordinary Love || MinsungWhere stories live. Discover now