Jisung hanya berdiam diri saat melihat Minho dan Qiyya di pejabat lelaki itu. Jisung tak tahu selepas mereka kembali daripada bercuti, semuanya nampak berubah. Minho sudah terlihat menerima kehadiran Qiyya.
"Jisung." Jisung menoleh memandang ke belakang. Dia cuba nengingat semula siapa lelaki ini dan ternyata-
"Chan hyung!" Mungkin kerana terkejut, teruja dan gembira Jisung bangun dan lantas memeluk Chan dengan erat membuatkan semua mata-mata di pejabat memandangnya.
"My little boyfriend already being young man." Jisung tergelak mendengarkan hal itu. Tidak lama itu pintu bilik Minho terbuka dan menampilkan Minho dan Qiyya.
"Chan?"
"Hello Minho and... Qiyya?"
"Hai!" Minho melihat tangan Chan yang berada di tempat kesukaanya. Pinggang Jisung.
"Kenapa ke sini? Masuklah." Qiyya meminta diri daripada sana. Minho dan Chan masuk ke pejabat Minho semula. Jisung di minta untuk menyediakan air.
"I want to said congratulations for your wedding. Aku tahu benda ni dah sangat-sangat lambat. But you know I'm busy."
"Thanks."
"So kau jadi kahwin dengan Qiyya semula? Aku ingat tak jadi."
"Qiyya not my wife."
"So who?" Pintu di buka. Jisung masuk ke dalam dengan membawa dulang berisi air.
"Dia." Chan terhenti daripada menghirup teh hangat buatan Jisung. Memandang Jisung tidak percaya.
Perlahan Minho bangun lalu memeluk pinggang Jisung.
"Aku kahwin dengan dia. But aku tak tahu pula korang kenal." Chan dan Jisung memandang satu sama lain.
'Jadi... Aku terlambat?'
📌📌📌📌📌
Chan berdehem kecil. Menghilangkan kesepian yang melanda.
"Maaf."
"Untuk apa?"
"Ji tak bagitahu hyung."
"Ah tak pelah, kita pun dah lost contact. Tapi Ji tak nak minta maaf untuk perkara lain?"
"Maksud hyung?"
"Ji janji untuk tunggu hyung?"
"Tapi..."
"Janji dengan hyung untuk tunggu hyung balik. And kita ambil restu dan kita kahwin."
"Ji janji."
"Ini bukan apa yang Ji minta. Ji diminta untuk jaga muka keluarga Lee."
Chan nampak sangat kecewa. Namun dia tahu Jisung takkan buat benda ni tanpa sebab. Perlahan Chan menarik nafas menghilang rasa marah dan kecewanya itu.
Dia memandang ke arah Jisung lalu memberikan senyuman kecilnya. Jisung masih memandang Chan dengan pandangan yang serba salah. Perlahan Chan mencapai tangan Jisung.
"Masih ada rasa cinta untuk hyung? Setidaknya sedikit ruang dalam hati?" Jisung memandang Chan dan perlahan menganggukan kepala. Dia tak tipu, memang itu yang dia rasakan sekarang.
Jawapan itu cukup buat Chan tersenyum kecil.
"Walaupun salah, tapi hyung akan tetap mencintai Jisung. Tak kisahlah kalau Jisung dah berkahwin atau tidak."
Jisung tidak boleh mengubah itu semua. Apa yang Chan mahukan itu hak Chan. Itu perasaan Chan yang tak boleh dia ubah. Jisung hanya ikut alur saja.
📌📌📌📌📌
"Macam mana boleh kenal Chan?" Jisung berhenti daripada memotong sayur. Dia melihat Minho yang baru saja masuk sambil memakai apron.
"Dia senior masa belajar."
"Oh." Respon Minho dengan perlahan. Dia mula membuat kerjanya dengan tenang sambil terdiam. Jisung sesekali akan melirik ke arah Minho.
Mereka berdua masak dengan tenang sehinggalah selesai. Mereka mula menghidangkan makanan itu ke atas meja makan. Felix kata, Hyunjin akan ikut makan malam bersama.
Selepas semuanya tertata rapi, Jisung menuju ke bilik untuk membersihkan diri. Sedangkan Minho masih di dapur mengemas barangan di sana.
Ting!
Chan Hyung - Ji...esok boleh kita lunch sama-sama?
Minho melihat pesanan yang keluar di layar handphone Jisung. Pinggan yang dia pegang diletakkan dengan kasar ke atas rak.
"Oit hyung! Kenapa?" Felix yang baru sampai ikut terkejut dengan tindakkan Minho. Namun lelaki itu hanya menggelengkan kepala saja dan menyuruh Felix serta Hyunjin mendudukan diri. Menunggu Jisung.
Keempat mereka menikmati makan malam bersama. Sesekali akan ada gurauan antara Jisung dan Felix. Berbeza dengan Minho yang hanya mendiamkan diri saja.
Minho memandang Jisung dengan lirikkan kecil. Dia berdehem kecil -
"Jisung, esok teman hyung ke site."
"Hah?"
"Adudu abang ipar! Kenapalah cerita pasal kerja dekat sini?" Hyunjin hanya menggeleng-geleng melihat Minho.
"Sebelum kau jadi adik ipar tak jadi aku, baik kau makan dengan tenang!" Katanya dengan perlahan dan penuh ancaman. Hyunjin menelan ludahnya kasar.
Minho juga menikmati makananya dengan tenang. Jisung juga hanya diam menikmatinya.
📌📌📌📌📌