CHARAKTERYSTYKA LUDU POPIOŁU (UPDATED)

25 3 15
                                    

Klan Zoranthi (nazywany także Ludem Popiołu) - to plemię ognistych Na'vi zamieszkujących ogromną wulkaniczną wyspę. Są oni silnym i niezależnym klanem, nastawionym nieprzyjaźnie zarówno wobec poznanych już na Pandorze odmian Na'vi, jak i Ludzi Nieba. W plemieniu panuje ustrój skrajnie matriarchalny, co znaczy, że największą władzę i wpływ na jego życie mają kobiety. Żeńskim odpowiednikiem rangi wodza (Olo'eyktana) klanu jest Olo'eykte, a tytuł ten przechodzi najczęściej z matki na córkę.

Zoranthi są pierwszym i do tej pory jedynym poznanym plemieniem ateistów, co wyróżnia ich na tle innych klanów.

Uważają za to, że siła życiowa każdego Na'vi pochodzi od ognia. Wulkany stanowią dla nich święte miejsce.

Historia:

Klan Zoranthi żył kiedyś w harmonii ze wszystkimi plemionami Na'vi. Słynęli ze swojej siły i wolnego ducha, celebrując bliską więź z Eywą. Wulkan, który znajdował się na ich wyspie przez wieki  był nieaktywny, dlatego nie obawiali się, ani nie mogli zapobiec tragedii, która się wydarzyła. Pewnego dnia nastąpiła potężna eksplozja wulkanu, która zniszczyła wioskę i oddzieliła Zoranthi od innych klanów. W rezultacie setki Na'vi zginęło w ogniu i lawie. Wszyscy wołały o pomoc samą Eywę, mając nadzieję, że bogini przynajmniej da im znak, lecz pomoc nigdy nie nadeszła. Ostatnią przelaną kroplą była śmierć ich Tsáhik, która napełniła ich serca rozpaczą i tylko utwierdziła ich w przekonaniu, że Eywa odwróciła się od nich. Po wielu pokoleniach ocalali Na'vi, a także ich potomstwo przystosowało się fizycznie do trudnych warunków, w jakich musieli żyć. Za sprawą unoszącego się w powietrzu pyłu wulkanicznego nawet ich skóra przybrała kolor szary, a nie zwyczajowy niebieski. Chociaż odbudowali swoje życie, z każdym pokoleniem żywili coraz większą niechęć do Eywy, aż do punktu, w którym przerodziła się ona w nienawiść. W końcu całkowicie wyrzekli się wiary w Boginię, a samo wymawianie jej imienia stało się w ich plemieniu zakazane. Przez lata mścili się na innych klanach za to, co Eywa im pobłogosławiła, a czego im samym odmówiono. Doprowadziło to do długotrwałego konfliktu z morskim plemieniem Metkayina.

HIERARCHIA I NAJWAŻNIEJSI BOHATEROWIE:

Varang - obecna Olo'eykte klanu Zoranthi. Jest to na oko 35-letnia kobieta o chłodnym, logicznym sposobie działania i nie rzadko agresywnym usposobieniu. Prowadzi swój Lud żelazną ręką. Jest apodyktyczną matką oraz brutalną przywódczynią,
bezlitosną dla wrogów i lubiącą dręczyć swoje ofiary. Nie brak jej jednak szacunku wobec tych Na'vi, którzy w danym plemieniu pełnią ważną rolę.

 Nie brak jej jednak szacunku wobec tych Na'vi, którzy w danym plemieniu pełnią ważną rolę

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

(Wygląd Varang, obraz z Pinteresta)

Córka Varang (nieznana z imienia) -  dziedziczka tytułu przywódczyni po swojej matce, której jest całkowicie podporządkowana. Ma około 14 lat. Jest ona drugą najważniejszą w hierarchii plemienia osobą i mimo młodego wieku jest wielce poważana w swoim klanie.

Avatar 3: Dalsze Losy (FANFICTION) Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz