16 + hospital

96 15 25
                                    

16 + hospital

"ANAKKU, dengarkan ibu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ANAKKU, dengarkan ibu. Jadilah yang tak terkalahkan supaya ibu tak perlu bunuh kamu. Kamu satu-satunya anak ibu, anak ibu boleh lakukannya?"

Kata-kata itu dia mendengarnya ketika berusia lapan tahun. Dan tidak lama itu, ibu menghembuskan nafas terakhir. Bahkan ibu tidak sempat membunuhnya, itu membuatkan dia ingin mengejek ibu apabila memikirkannya.

Shrak! Shrak!

Bibirnya tersenyum menyeringai. Sebab siapa yang mengubahnya begini? Gara-gara kau yang bergelar ibu, kau yang mengajarkan aku bahawa untuk membunuh yang lemah. Ibu jenis apa kau ni?

Tetapi terbiasanya melakukan ini, Solar tidak peduli kalau harus bermandikan darah. Dia mula menyukainya, melihat orang-orang lemah yang mengimpikan menjadi yang teratas. Pada akhirnya dibunuh kerana gagal melindungi diri.

Menyedihkan, bukan? Angan-angan yang tidak menjadi kenyataan.

"Ibu, aku melakukan ini kerana ibu. Apa ibu suka melihatnya?" Solar menyoal sendirian seraya tersenyum memandang orang yang dibunuhnya.

Dia tiada masa lagi, dia harus menjadi yang teratas. Menjadi yang tidak terkalahkan agar dapat mewujudkan angan-angan ibu. Ya, teratas.

Biar dunia ini menjadi kekuasaannya, mereka yang lemah tidak akan berani berbuat apa-apa. Tidak apa, ibu sentiasa menemaninya. Ibu akan sentiasa menyokongnya, kan?

Solar mulai resah saat memikirkannya.

"Ma... mati kau! Mati! Menghilang dari dunia ni! Orang-orang lemah!" teriaknya bagai orang gila. Sedangkan orang yang dibunuhnya sudah mati, namun dihancurkan tubuhnya sehingga rosak.

Orang-orang yang tidak sengaja melihat mula menekup mulut. Tubuh mereka sudah menggigil ketakutan melihat perbuatan Solar. Solar yang perasan dari tadi ditatap mereka, mula berdiri dari terus duduk mencangkung.

Berani-berani mereka menatap perbuatannya!

"Apa lihat-lihat? Kau orang nak mati? Aku tanya, kau orang nak mati ke, hah?" herdiknya kuat.

Solar mengetap rahang.

"Pergi matilah!" Tangannya bersiap sedia ingin menyerang sekaligus manusia-manusia yang sedang melihatnya.

Perasaan bersalah? Solar tidak memerlukannya.

Dia harus cepat. Termengah-mengah Hayes berlari mencari Solar, akhirnya jumpa. Bawah bibir diketap. Bahkan di dunia ini juga penuh masalah, ya? Hayes tidak menyangka akan menggunakan kuasanya untuk benda seperti ini.

"Aku tak tahu apa masalah kau, tapi tolong diam sekejap!" Kakinya berlari mendekati Solar, seraya melompat lalu menyalurkan kuasa kilat pada tapak tangan.

Tangannya menepuk kuat belakang tubuh Solar buat Solar jatuh meniarap. Solar mengerang kesakitan. Tercungap-cungap nafas Hayes, tidak sia-sia dia mengembangkan kuasanya bagai nak gila semata-mata ingin jadi ahli Sakura.

OAK VALLEY'S SECRET [halilintar]Where stories live. Discover now