28 + kematian
"AKH... argh..." Dada digenggam sakit. Dia sudah menyuruh Thorn melarikan diri. Tangannya setia berpaut pada dinding, cuba membangunkan diri yang jatuh terkena serangan lelaki syaitan di hadapannya.
"Uhuk! Uhuk!" Batuknya mulai mengeluarkan darah buat Gempa tergamam. Namun belum sempat Gempa melancarkan serangan, lehernya dicekik lalu dijatuhkan sekali lagi tubuhnya.
"Lawan aku!" desak lelaki syaitan di hadapannya. Matanya merah, dan taring yang tajam. Ada dua tanduk di atas kepalanya.
Kenapa tubuhnya melemah begini? Gempa tidak tahu alasannya. Tubuhnya masih sakit terkena serangan ketika menyelamatkan Thorn. Namun ini aneh, kenapa seakan-akan ada yang ingin mencabut nyawanya?
Sakit. Apa dia ada terminum racun?
Lelaki syaitan itu mula memandang Gempa dengan tatapan bosan. Tiada serangan daripada Gempa buat hatinya kesal. Gempa menderita dengan sakit yang dihadapinya, tidak henti-henti batuk darah yang kedengaran.
Terangkat kening Gempa apabila lelaki syaitan tersebut sepertinya menghampiri sesuatu. Membulat matanya.
Dengan keadaannya sekarang, apa berhasil?
"Jangan berpaling dari aku!" jeritnya lantang seraya mengeluarkan tanah pelindung. Namun dalam sekelip mata pelindungnya hancur diserang lelaki syaitan itu.
"Cis, aku ingat kau dah mati! Dari tadi batuk je kerja," marahnya kesal buat Gempa mengetap bibir.
Sesekali Gempa berpaling ke belakang, nafas dihembus lega saat dia berhasil menghalang serangan lelaki syaitan tersebut mengenai Blaze dan Ice. Blaze dan Ice yang kebetulan jalan bersama ingin memburu syaitan.
"Kau orang okey? Maaf, pertahanan aku terlalu lemah buat masa sekarang. Aku tak dapat lindungi kau orang, jadi berusahalah untuk selamat," ujarnya lemah. Gempa mulai mengelap keringat yang mengalir.
Berubah air muka Blaze dan Ice mendengarnya. Mana mungkin mereka berdua biarkan Gempa berjuang sendirian mengalahkan lelaki syaitan di hadapan mata. Blaze mula mengetap bibir, maju ke depan tanpa sedar menyentakkan Gempa dan Ice.
"Apa kau cuba bu... uhuk!" Terbatuk Gempa belum sempat meneruskan ayatnya. Tajam Blaze menatap lelaki syaitan di hadapan matanya.
Blaze mempersiapkan diri untuk menyerang lelaki syaitan di hadapannya. Lelaki syaitan tersebut memandangnya sinis, lantas tangannya pantas menyerang tubuh Blaze. Cepat-cepat Blaze menunduk seraya melayangkan pukulan api tepat mengenai wajahnya.
"Biar aku saja, kau lari sana, ketua," arah Blaze mulai menyerang sekali lagi syaitan. Dia tidak hiraukan jika tubuhnya terluka mengenai serangan lelaki syaitan tersebut.
"Aku juga ikut serang." Tergamam Blaze apabila Ice berada di sebelahnya.
Ice mula mengeluarkan pedangnya. Busur memanah yang amat besar dikeluarkan lalu pedang dijadikan sebagai anak panah. Ice percaya diri melepaskan pedangnya, kerana itu dia berlatih bersungguh-sungguh demi ini.
YOU ARE READING
OAK VALLEY'S SECRET [halilintar]
Fanfiction❝ Ajar aku bunuh diri. ❞ Halilintar Grandville, putera kedua dari keluarga yang berpengaruh. Wajahnya tanpa ekspresi, tatapannya dingin dan rahsia Halilintar selalu pendam semuanya. Dia menerima surat yang menyuruhnya mati. ❝ Apa kau gila? Dulu nak...