Ihned po skončení války Henry neváhal a dal se do práce. Během pár měsíců se mu úspěšně podařilo sestavil fungující totalitní stát ve kterém byl nezpochybnitelným vládcem a ve kterém neexistovali volby. Ačkoliv ale vytvořil totalitní stát bez voleb, neznamenalo to že by pod jeho vládou někdo nějak trpěl právě naopak. Média byla svobodná a mohla vysílat prakticky všechno co nepodněcovalo k násilí či anarchii, dále se mohli shromažďovat, pořádat demonstrace či se jakkoliv jinak pohybovat. Důvod proč Henry všechny tyto svobody a výhody umožnil byl nadmíru prostý. Henry nebyl hlupák a moc dobře věděl že pokud by jakkoliv omezoval svobody, zejména svobodomyslným Gulům, jeho vláda by měla velmi krátké trvání a on by nejspíš skončil s hlavou napíchnutou na kůl, což rozhodně nechtěl. Společnost na absenci volem zareagovala lhostejně, některým to sice vadilo, ovšem těch bylo tak málo že nedokázali nic udělat ani ovlivnit, většině to ale bylo jedno jen do chvíle kdyby začal zasahovat do jejich osobních svobod, což by Henry nikdy neudělal.
Tato vláda se skládala z ministrů kteří mu pomáhali s vládou. Tito ministři se starali o určitá odvětví jako například průmysl a obchod, zemědělství, armáda či policie. Právě o průmysl který se staral vzdálený příbuzný Anthon, Giner Wolweles, který již dříve pro Anthona pracoval jako ředitel několika továren a tedy se vyznal v průmyslu a obchodu. Právě Anthon Ginera do této funkce dosadil a prakticky ho v ní i držel, s čímž neměl Henry žádný problém, Giner svoji funkci vykonával dobře a žádný problém s ním nikdy nebyl. Ministrem zemědělství se stal Biner Zener, který byl pro změnu příbuzný Wola Zenera. Právě Biner byl pro Henryho jeden z nejdůležitějších ministrů, jelikož si Henry až moc dobře uvědomoval že pokud se omezí výroba potravin a nastane hladomor, bude první koho rozzuřený dav vyhladověných Gulů a Geremádů zabije nebo ho donutí rezignovat, což pro něj byla velmi děsivá představa. A nutno podotknout, Biner dělal opravdu dobrou práci, díky jeho kontaktům na The Red fruit company zaváděl velmi efektivní reformy a zákony které tlačili cenu potravin až na směšně nízká čísla. Což byl jeden z důvodů proč ho Henry tak moc držel ve funkci.
Ministrem financí byl Haner, velmi úspěšný ředitel největší Klinderovi banky a jedna z největších kapacit v oblasti ekonomie a finančnictví. Byl to právě on kdo zaváděl jedny z nejúspěšnějších daňových zákonů a její administrativě, díky kterým měl jeho stát, Gulské Impérium, nehorázně přebytkový rozpočet který mohl on, či někdo jiný, využít na investice či na pokrytí nějaké nečekané události. Jak právě Henry si s Merinedem docela dobře rozuměl, alespoň co se pohledů na ekonomiku týče, oba chtěli co nejmenší zátěž pro velké podnikatele jakými byl třeba Anthon, Revov, či Zener, uvědomovali si totiž že jsou to právě oni kdo zajišťují práci, produkty a udržují ve společnosti klid, namísto toho aby proti nim bojovali, rozhodli se s nimi spojit síly. A tato taktika se ukázala jako velmi účinná, alespoň co se ekonomiky a státního rozpočtu týče.
Na místo ministra policie dosadil Mereonu, a to hlavně díky její popularitě kterou nabrala za války a která se skoro mohla měřit i s tou jeho, schopnosti organizování, zkušenostem a loajalitě. Dalším důvodem proč mít Mereonu právě na této pozici, byl fakt že nějakou dobu řídila špionážní síť, díky tomu se naučila mnohé triky, taktiky a strategie které by Henry mohl využít, pakliže by se stalo něco extrémního co by ohrožovalo jeho pozici. Navíc byla Mereona, více méně, ochotná dělat špinavou práci, což byl další plus.
Další byl ministr infrastruktury, na toto místo, i přes velkou kritiku, dosadil Dohtora kvůli tomu, že velmi dlouho pracoval u Guls Building a měl u nich velmi dobré kontakty, a tedy věděl, jak správně urychlit stavby a co kde postavit tak aby to bylo co nejefektivnější. Ačkoliv sám Henry chtě nechtě musel uznat že dosadit na místo ministra infrastruktury a dopravy notorického alkoholika který byl známý svými tapasy v opilosti, nebylo zrovna nejlepší co se týče vzhledu vlády. Z praktického hlediska Dohtor odváděl svoji práci skvěle a jeho skony k alkoholu na jeho kariéru neměl žádný vliv, tudíž se Henry postaral aby si Dohtor své místo udržel.
ČTEŠ
Osamělé Monstrum 2: Impérium na vzestupu
RandomHenrymu se podařilo nemyslitelné, porazil říši o které si všichni mysleli že nejde porazit. Vyhrál válku která se vedla staletí a vytvořil stát s ním v čele. Dokáže ale vést toto nové impérium k zářným zítřkům nebo se rozsype na prach? A opravdu zna...