Kapitola 5 Kinerova smrt

2 0 0
                                    

Cestou autem byl Henry zticha a jen si prohlížel obrázky z Kinerovi vily které mu poslal Edrien. Všude na venkovních stěnách byli kamery, které se chystali po návratu dálkově heknout a znemožnit nepříteli jejich používání ve svůj prospěch. Už se nemohl dočkat na to až Kinera zabije a zničí jeho organizaci, aby měl konečně klid. Také se ale nemohl dočkat až vojáci vyzkouší v této bitvě nové zbraně, které urychlí a zajistí mu vítězství v této malé, leč důležité bitvě. Po příjezdu do vily ho přivítal hlas Sin „Ahoj Henry, vidím že jsi se vrátil, již přišla zpráva, že vojáci čekají u nedaleké soukromé kasárny na zbraně a rozkazy. Dostali již zprávu o tvé nepřítomnosti a o tom že se co nejdříve dostavíš. Mám jim poslat nějaké zprávy?". Na to ji Henry jen odpověděl „Pošli prosím zprávy, že jsem již na cestě. A díky za poslání zprávy.". Na to Sin pronesla lichotivým hlasem „Není zač, vždy ráda pomohu lidem.". To, co řekla ho pořádně vyděsilo. Něco takového neměla v programu a již vůbec něco takového neměla říkat. Ihned se podíval na Edriena který vypadal stejně vystrašeně jako on. Edrien okamžitě jakmile se podíval na Henryho řekl „Co to sakra bylo? Ty jsi se hrabal v jejím programu?". Načež se Henry ihned začal bránit „Ne nehrabal. Na to jsem se tě chtěl zeptat, jestli jsi se v tom nehrabal ty.". Edrien se chystal odpovědět, když tu náhle Dener zašeptal „Nebavte se o tom, ona vás slyší. Třeba může být heknuta a může nás teď někdo odposlouchávat.". Dener tedy zaparkoval auto hned vedle tankovací stanice, aby nabil baterie vozidla, načež se znovu vydali na cestu.

Cestou Edrien Denerovi řekl „Zastav mi u továrny na léky, máme to při cestě a potřebuji si skočit pro počítač.". Dener tedy beze slov zastavil před obrovitánskou budovou s nápisem „Henry Industry" a Edrien vběhl dovnitř a během chvíle se vrátil i se svým počítačem a nasedl do auta. Edrien tedy počítač zapnul a začal na něm cosi dělat. Po chvíle zbledl jako stěna a zalapal po dechu. Mereona s tím okamžitě zatřásla, protože si myslela, že mu něco zaskočilo, ale Edrien po chvíli pronesl „Henry s, Sinině programu se nic nezměnilo. Vůbec nic!". Na to Henry zareagoval „To není vůbec dobré.". Načež se Greg zmateně dotázal „A není náhodou dobré, že se její program nezměnil? Máme pak přece jistotu, že není heknuta a že nás nikdo neodposlouchával.". Na to mu Edrien odpověděl „To sice ano, ale zase víme že je s ní něco hodně špatně.". Ovšem Mereona, a nejspíš ani Greg, nechápali co tím myslí „A co by s ní bylo špatně? Vždyť mu jen poděkovala, nevyhrožovala mu, nesnažila se ho zabít ani nebyla sprostá. Na poděkování přeci není nic špatného.". Ačkoliv ji Edrien dal za pravdu, upozornil ji na jednu podstatnou věc „To máš sice pravdu, ale neslyšela jsi, že řekla lidem? Sin nesmí Henrymu připomínat že je člověk. V době, kdy jsme jí programovali by jen poznamenání, že je Henry člověk v něm spustilo stresový záchvat, který sice nedával najevo ale dosti mu poškozoval psychické zdravý, to alespoň říkali psychologové se kterými jsem spolupracoval. Sin by ani neměla vědět, že je člověk, sice by měla rozeznávat různé rasy a přizpůsobovat jim tak některé své věci, ale Henry byl speciální, on měl speciální parametry které byli vytvořeny přímo pro něj. Něco takového nemá v programu a neměla by něco takového říkat, vlastně by ani neměla vědět co je to člověk.". Henry se pak zamyslel a poznamenal „Když jsem byl ještě v lidském světě četl jsem příběhy o tom, jak v budoucnosti lidstvo vytvoří umělou inteligenci, která se bude moci sama učit. A později si uvědomí sama sebe, a to že je robot, a nakonec se obrátí proti svým stvořitelům. Nemohl by to být náš případ? Sin je přeci jenom nejvyspělejší technologie, kterou jsme kdy vyvinuly, takže by se něco takového mohlo stát.".

Edrien na jeho teorii zareagoval smíchem, ale po chvíli se přestal smát a zamyslel se, načež mu dal za pravdu „Vlastně to, co říkáš nemusí být tak zvláštní a nemožné. Přeci jenom jsme jí, do programu dali, aby byla adaptivní, dokázala rozpoznávat předměty a osoby a taky aby měla psychologické znalosti není tedy nemožné, aby se nemohla sama učit. Možná se jí podařilo se i dostat na internet a čerpat z něj informace, přeci jenom číst umí a čas na to vymyslet způsob, jak se na internet má, takže možná máš Henry pravdu.". „Děsivá představa." poznamenala Mereona nervózně, když ji docházelo jak moc velký problém by to mohlo znamenat. „Rád bych vás upozornil že máme důležitější věci na práci, než se zabírat tím proč se Sin chová tak jak se chová. Lepší by bylo, kdyby Edrien heknul Kinerovy kamery abychom měli jistotu, že o nás neví." pronesl Dener lehce naštvaně, nejspíš považoval Kinera za daleko větší hrozbu než divně mluvící Sin. Na to mu Edrien odvětil „Dobře už na tom pracuji. Pokud Kiner nezměnil zabezpečení tak bych tam měl být během chvíle." poté začal rychle ťukat na klávesnici a po chvíli pronesl „Hotovo už jsem tam. A nevidím tam nic zvláštního. Běžné rozmístění stráží, počet stráží je též normální a stráže nevypadají že by byli nějak nervózní. Spíše naopak, většina z nich je opilá, jak typické pro Kinerovu stráž.". Na to Mereona pochválila slovy „Wow nevěděla jsem, že jsi tak schopný s počítači. Věděla jsem, že jsi schopný s technologii, ale že až tak to jsem teda nevěděla.".

Osamělé Monstrum 2: Impérium na vzestupuKde žijí příběhy. Začni objevovat