Tengku Daniall mendekatkan jarak tubuhnya dengan Huda. Dia cuba memegang tangan Huda tetapi Huda menepisnya dengan kasar. Huda hanya menjeling tajam suaminya. Aku goreng jugak laki aku ni.
"Sayang," panggil Tengku Daniall lembut. Macam mana nak pujuk memujuk ni? Dia dahlah lemah bab-bab macam ni.
"Sayang," panggilnya lagi. Namun, tiada sahutan daripada isterinya. Hanya diam.
Sebenarnya Huda merajuk sebab...
"Princess, sakitlah! Ni mesti tokma ajarkan?!" jerit Tengku Daniall sambil menepuk tangan Huda yang sedang memiat telinganya. Nenek borek, cucu menantu rintik.
"Padan muka! Saya tanya Nuha tu siapa hubby tak jawab pun! Kawan, kawan, kawan." marah Huda lalu piatan ditelinga suaminya dikuatkan sehingga memerah telinga suaminya. Sebelah tangannya dicekakkan ke pinggang. Marah!
"Princess lepaslah dulu. Macam mana hubby nak cerita kalau macam ni?" ujar Tengku Daniall lembut. Dia cuba untuk menyejukkan hati isterinya yang sedang panas membara.
Huda perlahan-lahan melepaskan piatan ditelinga suaminya lalu dia menghempaskan punggungnya di birai katil. Tangan dilipat ke dada lalu keningnya diangkat bagaikan ingin bertanya 'ha apa ceritanya?'
"Princess nak suruh hubby cerita dari mana? Macam mana?" soal Tengku Daniall lalu mengambil tempat disebelah isterinya.
"Ikut hubbylah," jawab Huda malas.
"Okey. Once upon a time, I went to-"
"Tengku Daniall Arrayan." suara Huda kedengaran bergetar menahan amarahnya. Geram hakuh melayan perangai suami gini!
Tengku Daniall bingung. Tadi suruh cerita, lepastu dah cerita marah pulak. Perempuan memang macam ni ke?
"Princess nak suruh cerita macam mana?" soal Tengku Daniall polos. Turun naik dada Huda menahan marah. Ini kalau aku pang sekali, naya je hidup.
Huda memberikan tatapan maut kepada suaminya. Tengku Daniall teguk liurnya.
"Ha ma-macam ni, Nuha t-tu kawan hubby dekat Kedah. Dia pun ka-kawan Awisy dengan Lysa ju-jugak. Ja-jadi kami tiada apa-apa pun. Hu-hubby anggap dia macam adik hubby je." tergagap-gagap Tengku Daniall menerangkan hubungannya dengan Nuha akibat tatapan tajam isterinya yang menusuk dikalbu. Auch.
"Memanglah hubby anggap dia as seorang adik. Tapi dia? Dia anggap hubby sebagai apa?" soal Huda dengan nada cemburu.
Tengku Daniall menggaru keningnya yang tidak gatal sambil tersenyum tak bersalah.
"Dia anggap hubby apa ek?" soal Tengku Daniall kembali. Huda cuba untuk menenangkan dirinya. Tarik nafas. Hembus. Tarik nafas. Sembur!
"Hubby boleh tanya? Hubby tau tak dia suka hubby? Tak nampak ke, buat-buat tak nampak? Tak perasan ke muka dia time hubby perkenalkan saya as your wife?" sembur Huda dalam satu nafas. Huh, mengah!
"Er, ha nam-nampak...kot" jawab Tengku Danial seraya tersengih. Kepalanya yang tidak gatal digaru. Huda surrender. Malas hakuh nak cakap lelebih!
Dan berakhirlah macam gini. Huda merajuk, Tengku Daniall memujuk.
"Elelele budak manja ni. Janganlah merajuk princess hubby," kata Tengku Daniall dengan nada yang paling lembut. Huda menahan senyumnya daripada terlakar. Dia mengemamkan bibirnya serapat mungkin.
"Princess hubby ni merajuk lagi ke? Alololo budak manja ni," ujar Tengku Daniall sambil mencubit kedua-dua belah pipi isterinya. Huda menjeling tajam suaminya walhal dalam hati sudah berbunga-bunga.
YOU ARE READING
DANIALL'S PRINCESS || OG
Romance[Karya pertama sayaaa] Tengku Daniall Arrayan ft. Nurul Huda. Tengku Daniall Arrayan:- Anak sulung daripada 3 adik beradik. Adik lelakinya, Tengku Darwisy Aqeeb dan adik perempuannya, Tengku Ellysa Rania. Seorang yang ceria, manja dan mudah menangis...