Bab 44 : Basah

4K 52 5
                                    

"Besar gila." Mina mendongak memandang rumah agam itu.

Resume digenggam erat. Dia menapak perlahan kedalam rumah itu.

"Sumpah ramai gila beratur!" Gumam Mina melihat barisan yang seperti tidak akan habis itu. Kebanyakan perempuan disitu mengenakan baju moden yang kelihatan profesional.

"Ehem." Mina berdehem. Dia hanya mengenakan baju kurung yang lusuh bersama selendang menutupi setengah dari rambut pendeknya.

Sengaja Mina mengenakan baju kurung setelah membaca lebih lanjut tentang Malaysia.

"Eee nampak tak minah belakang kau tu?"

"Sakai gila cara dia pakai."

Bisikan dari orang depan kedengaran.

"Sakai apanya. Ok what pakai baju kurung?" Bisik Mina didalam hati. Gosip itu hanya dibiarkan berlalu.

Mina memandang kearah air terjun yang berada tidak jauh dari situ.

Angin sepoi meniup rambut depannya.

"Eh tu bukan ke?" Mina mula berganjak dari barisan. Dia menapak kedepan meninggalkan mereka yang beratur.

Mina mengeluarkan telefonnya lalu menatap semula gambar itu bagi memastikan tekaannya tepat.

"Hana?" Bisik Mina lagi. Budak itu memandang kearahnya sekilas sambil tangannya melempar kecil dedak kepada ikan.

"God. Comelnyaaa. Ya tuhan bila lah aku boleh pegang budak ni." Ingin sekali dia memeluk budak perempuan yang leka memberi ikan makan di air terjun buatan itu.

"Lama lagi kan barisan tu? Aaa nak cubit pipi budak ni." Mina mula terkinja-kinja.

Perlahan dia mendekati Hana.

"Tengok pipi tembam dia tu. Meh sini." Mina menarik perlahan budak itu untuk dicium.

"Eee takmo!" Hana mencedok sedikit air terjun itu lalu dilempar ke arah Mina.

"Haish. Basah la nanti. Kurang ajar punya budak." Mina mengibas-ngibas air di baju kurungnya.

Hana tidak mempedulikan Mina. Dia mula mengambil katak mainan miliknya lalu diletakkan ke dalam air.

"Blub blub." Hana memaksa ikan didalam kolam renang itu berkawan dengan katak mainannya namun gagal.

"Ishh! Bodoh!" Geram semua tidak mengikut kemahuannya, dia membaling katak kasar kedalam air.

"Eh eh budak ni. Dalam video kemain comel. Luar haih harap muka je kiut." Bebel Mina sendiri.

Dia mula mencapai resume diatas tanah lalu berpaling pergi.

Terasa hujung bajunya ditarik seseorang. Mina menunduk melihat Hana yang menarik hujung bajunya sambil menunjuk kearah air terjun.

"Ambil- tu. Katak Hana. Tu." Budak itu melompat kecil sambil menunjuk kearah katak mainan yang sudah terapung di tengah.

"Lah suruh orang pulak? Banyak cantik. Dah la tadi simbah air kat orang." Mina membebel kecil.

"Taknak." Sengaja Mina menarik tali.

Hana yang mendongak memandang kearahnya mula mencebik.

"Huwa." Hana mula menangis kuat. Hidungnya berair dan pipinya mula merah.

"Ish oklah. Jom-jom mana?" Mina menghulurkan tangan kepada budak itu.

Hana menarik tangan Mina lalu menunjuk kearah katak mainannya.

Dear Dictator [Completed] ✅Where stories live. Discover now