VANO mengetatkan lagi pelukan itu apabila Jasmine cuba untuk melepaskan diri. Namun Jasmine gagal kerana tenaga lelaki itu sangat kuat.
Vano tidak hairan lah apabila Jasmine menjerit meminta pertolongan kerana di kawasan itu tiada orang bahkan jauh dari orang.
Vano sedar bahawa gadis di dalam pelukannya itu sudah berhenti memberontak. Dipusingkan tubuh gadis itu menghadapnya. Wajah gadis itu sudah dibanjiri air mata. Mukanya merah.
"Shhh, Jangan nangis sayang..." ujar Vano sambil mengusap air mata Jasmine dengan menggunakan ibu jarinya.
Vano menarik perlahan tubuh Jasmine untuk menenagkan gadis itu. Belakang badan Jasmine di usap lembut. Rambut panjang milik Jasmine di usap juga.
Makin teresak-esak Jasmine apabila diperlakukan begitu. Dia sudah tiada kudrat lagi mahu melawan.
"Shh, dah ii jangan nangis lagi ok?" Vano menatap lama wajah yang merah itu. Nangis2 pun cantik!
Pandangan Jasmine kini bertukar menjadi gelap dan kabur. Kepalanya juga turut sakit. Sepertinya dia akan...
Pengsan.
Sempat Vano menahan tubuh lemah Jasmine itu daripada jatuh ke tanah. Melihat Jasmine seakan tidak sedar membuatkan Vano panik.
Pantas Vano mencempung tubuh Jasmine yang lemah itu naik ke bilik. Dia tidak pasti bilik gadis itu di mana. Tapi hatinya kuat berkata bahawa bilik gadis itu mempunyai tanda nama di pintu biliknya. Kerana Jasmine seorang yang suka dengan privacy.
Dedaun pintu itu ditolak sedikit kasar. Perlahan-lahan Vano membaringkan tubuh Jasmine di atas katil bersaiz Queen. Dia menyelak sedikit rambut gadis itu.
Matanya meliar pada dada Jasmine yang sedikit terbuka itu. Putih. Matanya kini beralih di wajah gadis itu pula. Sebuah ciuman mendarat di pipi gadis itu.
Tersenyum Vano melihat permandangan dihadapannya kini. Jika Jasmine milik dia sekarang, mungkin gadis ini tidak akan selamat sekarang. Niatnya dikurung sahaja.
'Sabar dulu, nanti kau akan jadi milik aku juga'
Vano melangkah keluar dari bilik itu lalu menuju ke ruang tamu. Vano mendapatkan isterinya yang sedang berbual bersama Puan Elya.
"Sayang? Akak?" tegur Vano.
"Eh An, ada nampak Jasmine tak? Akak cari dia dari tadi, tak nampak ii pun" penat matanya melilau mencari kelibat anaknya. Lama juga menghilang selapas selesai berbuka puasa tadi.
"Oh dia dah tidur kot tadi. Dia bagitahu An tadi, dia penat sikit" ujar Vano.
"Lah yeke? Takpelah, mungkin dia penat sangat tu kot. Ye lah, daripada tadi buat kerja" kesian dia melihat anaknya bertungkus-lumus menyiapkan hidangan pada petang tadi.
Vano hanya mengangguk. Dalam masa yang sama terbit satu senyuman sinis di bibir.
"Kak kami nak balik dah, kesian Ian dah ngantuk dah tu" ujar Vano sambil mengusap rambut anaknya.
"Ha ye lah, terima kasih tau datang. Lain kali kalau nak datang, datang je. Pintu rumah ni sentiasa akan terbuka."
"Haha ye lah akak, Insyaallah nanti saya dengan Kila datang lagi ye"
"Balik dulu ye kak?" Syakila menyalam tangan Puan Elya.
"Hati ii bawak kereta tu An" pesan Puan Elya.
"Baik kak" senyum Vano.
Mereka melangkah keluar dari rumah itu. Vano mendapatkan Tuan Zaid yang sedang rancak berborak dengan kawan-kawannya di halaman rumah.
"Abang, An nak balik dah. Insyaallah kalau ada masa An datang sini lagi"
"Awalnya balik?"
"Ian ni ha, kesian kat dia ngantuk dah"
"Kesiannya dia. Ha ye lah, hati ii bawak kereta tu" Tuan Zaid menyambut salam adik angkatnya itu.
"Ok bang, balik dulu eh semua? Assalamualaikum!"
"Waalaikumsalam" jawab mereka serentak.
Puan Elya menguak pintu bilik anaknya dengan perlahan, tidak mahu menganggu anaknya yang sedang tidur itu.
Tidur kah?
Perlahan-lahan Puan Elya melabuhkan punggung di birai katil. Wajah pucat anaknya di tatap lama. Pucat? Tangan naik memegang dahi anaknya.
'Ya allah panasnya!'
"Anak mama demam ke ni?" soal Puan Elya. Risau Puan Elya melihat keadaan anaknya.
"El?"
Puan Elya mengalihkan pandangannya ke arah pintu bilik. Tuan Zaid sedang berdiri itu menapak masuk ke arah isterinya.
"Abang, Isya demam la. Panas ni badan dia" ujar Puan Elya dengan nada yang risau.
Terkejut Tuan Zaid. Jasmine jarang sangat nak sakit. Tetapi kenapa anaknya tiba2 sahaja demam? Pasti ada benda yang sudah berlaku pada anaknya.
"Macam mana boleh demam?" soal Tuan Zaid memandang anaknya yang sedang terbaring lemah di katil itu.
"El tak tahu bang, ingat saja ja nak tengok2 Isya. Tapi bila saya tengok muka dia pucat saya pelik, saya rasa dahi dia. Panas" Puan Elya mengenggam lembut tangan anaknya.
Tuan Zaid mengeluh.
Perlahan-lahan Jasmine bangun dari pembaringan. Kepala berasa pening, badan juga berasa lemah. Tangan naik memegang dahi. Cool fever di cabut dan diletakkan di meja lampu.
'Cool fever? Aku demam ke? Mama yang letak kot?'
Dengan langkah yang lemah, Jasmine menapak masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri. Jasmine menatap wajahnya dia yang pucat.
"Wei pucatnya! Macam mayat hidup dah kau" terkejut dia melihat wajahnya saat ini.
Berubah air mukanya apabila teringat akan kejadian pada malam tadi. Perasaan takut, marah semua menguasai diriya saat ini. Kedengaran tangisan halus yang keluar dari mulutnya.
"Hiks hiks hiks... apa salah saya dekat sir? Kenapa buat saya macam ni? Sir nak apa sebenarnya dari saya ha?!"
Lama Jasmine berada di dunianya sehingga Puan Elya datang mengetuk pintu.
"Isya!!! Bukak pintu ni sayang. Isya kenapa ni jerit2? Isya ada masalah ke? Cerita dekat mama sayang, jangan pendam sorang2" ujar Puan Elya seraya memujuk anaknya.
Jasmine mengesat air matanya dengan kasar. Menarik nafas panjang dan hembus perlahan.
"Isya ok mama, cuma penat sikit." tipu Jasmine.
"Yeke? Kenapa suara macam baru lepas nangis je?" soal Puan Elya, tidak puas hati dengan jawapan anaknya itu.
"Eh takde lah mama, Isya ok je ni. Sakit tekak."
Puan Elya mengeluh. Haih anak, nasib lah dapat anak yang jenis suka berahsia ni. Penat nak berperang mulut.
Tiba-tiba Jasmine menjerit.
"MAMA!!!!"
Tersentak Puan Elya yang masih berdiri di hadapan pintu bilik air itu. Tangan naik mengusap dada.
"Ya Allah, kenapa jerit2 ni???" pagi2 sudah jerit. Sakit telinga.
"Kenapa mama tak kejutkan Isya bangun sahur pagi tadi?" soal Jasmine yang berada di dalam bilik air itu.
"Mama kesian tengok anak mama ni demam, jadi tak sampai hati mama nak kejutkan" ujar Puan Elya dengan lembut.
Mana tidak risau? Pucat semacam serupa baru lepas balik jumpa dengan hantu.
TBC 🌹
Kesian Jasmine 🫠.
YOU ARE READING
Pilihan Terakhir [COMPLETE]
Romance𝙑𝙖𝙣𝙤 𝘽𝙚𝙣𝙟𝙖𝙢𝙞𝙣 𝙃𝙖𝙧𝙞𝙨𝙨𝙤𝙣 𝙓 𝙅𝙖𝙨𝙢𝙞𝙣𝙚 𝘼𝙡𝙞𝙨𝙮𝙖 𝙈𝙖𝙝𝙖𝙧𝙖𝙣𝙞 Apabila hati sudah menyimpan satu nama, maka dialah orangnya. Jasmine Alisya Maharani sering mengusik ketenangannya. Setiap saat, pasti bayangan gadis itu men...