Hoofdstuk 1. De Terugkeer naar Oudberg

8 0 0
                                    

Het was een heerlijke warme dag,in het prachtige Frankrijk was het duidelijk op te merken aangezien de zowel vele stranden als markten door meer dan honderden mensen werden gevuld waaronder fransen zelf als reizigers die in hun korte geruimte hemden of verschillende gekleurde kleedjes er van het heerlijke warme weer genoten,anderen daar in tegen waren in kroegen aanwezig waar ze frisse drankjes en maaltijden dronken en aten.Terwijl ze van de fijnste gesprekken voerden wat haast niet te verstaan was door de marktkramers die op de achtergrond te horen waren die luid toe riepen met een glimlach proberend om klanten te verkrijgen.

Ook waren er meer dan honderden reizigers en anderen fransen aanwezig in de hoofdstad Parijs,waar ze vele fotos maakten met hun oude fototoestellen,richtend hun blikken op de Eifteltoren gericht.Ondanks de heleboel reizigers uit verschillende landen en de grote groepen fransen,waren ook grote groepen reizende zowel Oudbergers als Hangslotters en Hoogbergers aanwezig die in vakantiehuisjes rondom Frankrijk verbleven.Waarvan twee Oudbergers die al meer dan een maand er verbleven,in een prachtig vakantiehuis genoten die net zoals het afdak uit oude stenen werd gebouwd.

Bij het vakantiehuisje was ook een grote tuin die zowel gevuld was met verschillende bloemen,als een groot zwembad aanwezig.Waar dichtbij het zwembad op eén van de drie witte ligstoelen Baron Edwardus lag die in zijn grijze geruite korte hemd en donkerblauwe korte broek,genoot van de warme zon met een donkerblauw hoedje op zijn hoofd er bij uit bescherming om niet verbrand te raken.Geintreseerd lezend over "Prachtige natuurlandschappen doorheen de jaren" wat namelijk jaren geleden geschreven werd door Isa Punters.

Gineveré die net zoals Baron Edwardus van hun laatste twee dagen vakantie genoot in de Cote D'Azur,dacht in die hele maand geen seconde aan de verboden kampeerders,de Grote Heer,of zelf aan de brief van Professor Sterkvizier.

Waardoor ze genietend als nooit tevoren in haar prachtig lichtblauw kleed met donkerrode sliffers aan haar voeten,in de grote keuken de borden vol schepte met een heerlijke maaltijd die ze klaargemaakt had volgens een frans recept die ze uit een boek haalde wat ze eerder kocht,namelijk salade Chinné Chard,wat  ze eerst netjes verdeelde in grote kommen,voor ze het vervolgens op een zilveren schotel zette waar ze al een glas rode wijn en een glas bier op zette.Die ze uiteindelijk met een grote glimlach door de houten keukendeur die een klein raampje had,naar de achterdeur meenam,om zo haar weg naar de tuin te maken waar een beukenhouten tafel en vier stoelen stonden.

Gineveré die een liefdevolle blik op Baron Edwardus gericht hield nadat ze de zilveren schotel op tafel met beide handen geplaatst had,sprak toe

"Het ontbijt is klaar lieverd Hihi! Kom je! Wat een heerlijke vakantie is het,geen gevaar of problemen deze keer Hihi! Gewoon rust,een rust die we samen hebben en verdienen Hihi! Ik zal nooit vergeten hoe we drie dagen geleden die boot tocht deden,dat was heerljk Hihi!"

Baron Edwardus die met een glimlach zijn boek zachtjes dichtdeed en zijn blik op Gineveré richte,sprak terug toe

"Gheg! Wat lief van je lieverd dat je ontbijt voor ons maakte,van die boottocht heb ik ook best genoten Haha! Het deed me goed een maand uit de dorpen vandaan,uit het gevaar en we hebben rust,geen verboden kampeerders of de Grote Heer,deze maand heb ik nog geen enkel moment meer gedacht aan de brief van Professor Sterkvizier,we moesten er tussen uit na alles Gheg!,wat heb je deze keer klaargemaakt lieverd"

Gineveré sprak weer terug toe met een glimlach die de beide borden vol salade Chinné Chard tegenover elkaar zette met zowel het bier als het glas rode wijn er bij

"Je hebt gelijk lieverd! We moesten er eens tussen uit Hihi! Zelf ik heb nog geen blik gericht op de brief van Professor Sterkvizier,ondanks ik het liefste wil te weten komen wie al die jaren zijn identeit schuld hield als de Grote Heer"

Bloed van het Wezen IIIWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu