Vier weken gingen uiteindelijk voorbij,een kouderlijk weer was in Oudberg aanwezig,waarbij er sneeuw zowel de straten als de bossen,en daken van de stenen huizen vulden.De meeste Oudbergers kwamen hun stenen huizen uit en schepten met houten scheppen de sneeuw die voor hun deuren lagen weg.Terwijl de andere Oudbergers in hun stenen huizen bleven bij de heerlijke warme haarden wat beter dan voorheen wisten te branden dankzij de Plant der Eeuwige warmte die ze van Albert Grijpers kochten.
Ook bewaakte Boswachter George deze keer rond winterperiode de Prikkelbossen,Waarbij hij een blauwe herenjas vol wol droeg,wat hij gekregen had van Baron Edwardus en Gineveré uit bedanking voor zijn acht jaar lange dienst als hun trouwe Boswachter.
Diezelfde ochtend rond klokslag zeven uur ontbeten Baron Edwardus en Gineveré rustig in de dinerkamer,waar ze een gesprek voerden over hoe prachtig ze de witte sneeuw buiten vonden,en Gineveré een paar dagen geleden in de Oudkrant gelezen had dat Albert Grijpers zijn hulp officeel aangeboden heeft aan D.W.Z.T.H.,waar hij blijkbaar op de afgelegen plek geneesmiddelen zal klaarmaken samen met een paar andere Professors.Waar op Baron Edwardus toe sprak die in zijn kamerjas op een stoel zat,terwijl hij een slokje koffie uit zijn kopje dronk.
"Wat een heerlijk weer is dit lieverd Gheg! Ik geniet oprecht van de prachtige sneeuw! Alleen moet ik eerlijk wel toegeven dat ik best opgelucht ben niet op missie te moeten Gheg! Want het is best fris buiten eigelijk,niet dat de verboden kampeerders me zouden tegenhouden als het wel zo was....maar! Daar mogen we hoe dan ook niet aan denken lieverd! Laten we vooral vanavond van elkaar genieten Gheg! Het is tenslotte de vierhonderd en tweede Adel's Galabal! En zo'n genot in deze tijden is best welkom"
Gineveré sprak terug toe die in haar lang zwart slaapkleed op een stoel zat,terwijl ze eerst een hapje van haar boterkoek nam waar ze zachtjes bij kauwde.Voor ze een grote slok vanillethee uit haar kopje dronk.
"Klopt helemaal lieverd Hihi! Ik hou ontzettend van deze dagen! We mogen ons plezier inderdaad niet laten tegenhouden door die verboden kampeerders,ze horen hoe dan ook net zoals Wijsgeleid in de dorpen niet!,maar eerlijk gezegd lieverd....denk ik dat zelf zonder hun aanwezigheid...er niet velen zullen aanwezig zijn op het bal....zeker nu het probleem rond het dorpsdrinkwater er is....en ik hoop vooral hierbij....dat Zoutmans niet opnieuw vanavond verkozen word als balopener..dat zou schamend zijn..."
Baron Edwardus die een boterkoek uit het mandje nam waar hij een hapje van at,en er bij zachtjes kauwde,staarde haar geruststellend aan
"Klopt lieverd Gheg! Zowel de verboden kampeerders als Wijsgeleid horen niet meer in de dorpen...En eerlijk gezegd lieverd...denk ik niet dat Zoutmans ondanks zijn verbanning uit de Golfclub afstand zal nemen als balopener...hij zal niet opgeven voor eén verbanning....het beste bewijs dat hij daar uit al vertoond heeft...zijn deze twee zilveren brieven die Peter Perziks vanmorgen is...uiteraard weet ik dat eén er van onze uitnodiging voor het bal is...alleen...over die andere heb ik geen enkel idee....ik haal alvast even onze uitnodigingen uit de envelop...kijk jij even in de andere envelop als je wilt lieverd"
Gineveré die eerst een hapje van haar boterkoek nam waar ze zachtjes kauwde.Voor ze en grote slok vanillethee uit haar kopje dronk,knikte zachtjes naar hem
"Tuurlijk lieverd! Geen probleem! Geef gerust die envelop maar"
Waardoor Baron Edwardus de andere zilveren envelop rustig aan Gineveré gaf,die hij het rustig aan nam.En er na met zijn mes die dicht bij zijn bord lag,de zilveren envelop met de uitnodiging opensneed waar uit hij een glanzend blad haalde,die ze beide uiteindelijk afleesden.
[ Het Adel's Galabal]
[ Beste Baron Edwardus Zilverbloems en Barones Gineveré Zilverbloems,hierbij nodigen we u uit voor het jaarlijks Adel's Galabal die volgens de traditie al meer dan vierhonderd en twee jaar word gehouden.De opening zal van start gaan op 10 December klokslag elf uur en geleid worden met trots door een 'werkelijke' Adel in toestemming van Koning Oudius Oudberg,die op welke manier dan ook zowel Wijzers als Phil Nootkraaks wilt vereerd houden,namelijk Graaf Jozefield Zoutmans uit Oudberg.Wij kijken er naar uit zoals de andere Graven en Baronnen en Gravinnen en Baronessen uit verschillende landen.