Een week ging uiteindelijk voorbij,een koudelijke regen was in Oudberg aanwezig,terwijl een grote duisternis over het dorp scheen.Het enige licht die door de straten scheen,was het licht die uit de zowel bovenramen als onderramen van de vele stenen huizen vandaan kwam.Ondanks de dorpelingen door het nieuws van de besmette personen toch er in slaagden om rustig te slapen,was er maar eén persoon die ondanks hij sliep in zijn warme bed,zich voorbereid voelde om straks zijn weg te maken voor iets wat in belang is voor zowel de dorpen als iedere dorpeling en geliefde...namelijk de eerste missie...waarbij hij een poging zou moeten ondergaan met een groepje...om Armandes Wijsgeleid proberen op te pakken en neer te halen.Die voorbereide persoon was niemand minder dan Baron Edwardus Donguan zelf aangezien eerder beslist werd door Commisaris Netelbrands dat het beste is dat Gineveré hun later in de nacht informatie zou geven via een klein oud radiootje die ze van de Commisaris zelf kregen,en op dit moment in de zitkamer stond.Diezelfde nacht rond klokslag twaalf uur,rinkelde de gouden wekker die op het tafeltje voor hun bed stond.Waardoor Baron Edwardus wakker werd en wat slaperig in zijn ogen wreef,richtend zijn blik op Gineveré gericht die rustig onder de donkerrode dekens sliep,waarbij hij toe fluisterde
"Dit doe ik voor jullie...en vooral voor onze toekomst...vergeet dit niet..."
Vervolgens ging hij rechtop in zijn kamerjas zitten,en legde zachtjes de dekens van hem af zodat hij uit bed kon stappen,kerend over de houten vloer naar het eén van de stoelen heen die bij het tafeltje stond,waarover zijn kleding hangde die hij gepland had om aan te trekken tijdens de missies.
Waaronder een kortmouwige donkergrijze hemd met een donkerbruine jas er over,een oude donkerzwarte broek,en de laarzen die hij gebruikte voor het jagen.
Zonder enig gevoel van angst was hij zo goed als voorbereid,waardoor hij zowel zijn gekozen kledij netjes aantrok als zijn laarzen aan de voeten vastmaakte.Waarna hij naar de houten deur keerde ,waar langs hij de slaapkamer verliet en in de bovenhal terecht kwam,waar hij door heen stapte en de verschillende schilderijen en brandende fakkels wist te passeren naar de trap heen.
Eens hij met de trap naar beneden ging,kwam hij in de ingangshal terecht die verlicht werd door een paar brandende fakkels,kerend naar de grote houten deur heen waar door hij zijn weg naar buiten maakte.
Waar hij in het duister,terwijl de hevige regendruppels over hem vielen en wat lawaai maakten,over de lange brug naar de rand van de Prikkelbossen stapte,en vervolgens over het middenpad langs de vele bomen zijn weg door het maanlicht maakte,naar de enorme struik heen waar hun auto geparkeerd stond.Waarmee hij na in te stappen en de auto te starten,rijdend over het middenpad en langs de vele bomen zijn weg naar de geopende ijzeren poort maakte,waar door hij de Prikkelbossen verliet en vervolgens er na door de straten van Oudberg naar de straat keerde waar zowel de steeg van B.O.V.C. als het park van het dorp bevestigd was.
Uiteindelijk een kwartier later arriveerde hij in de straat waar aan de rechterzijde de grote zwarte ijzeren poort van het park bevestigd was.Terwijl hij aan de linkerzijde de steeg zag waar blijkbaar in het grote duister Commisaris Netelbrands,Detective Ongeheims,Hoogvertrouwingsagent Péte,Alfie Netelbrands,Alternese Simons de eerst gevraagde B.O.V.C. agent voor de missies,Dirk Fluweels de tweede gevraagd B.O.V.C. agent voor de missies,en Michel Beliq namelijk de derde gevraagde B.O.V.C. agent voor de missies,te zien waren.Waarbij Baron Edwardus de auto parkeerde tussen twee andere auto's een groot stuk van de poort vandaan.Die na vervolgens eerst zijn auto uit te stappen,voor hij de deur zachtjes dichtdeed,de straat meteen overstak die verlicht werd door de lichtpalen,naar de steeg heen waar uit Commisaris Netelbrands stapte die zo te zien zijn lange herenmantel droeg,en donkerzwarte handschoenen over zijn handen had.
Gevolgd door Detective Ongeheims die zo te zien zijn lange donkerrode herenmantel met zilveren knoopjes droeg,waarbij hij zwarte handschoenen droeg.
Alfie Netelbrands die een lange grijze herenmantel droeg en een donkerzwarte bril voor zijn ogen had.