Meer dan een maand ging uiteindelijk voorbij,een harde regen was in Het Verlaten Bos aanwezig,terwijl de vroege ochtend gevallen was.Het was ondertussen al weken geleden sinds de groep opgepakt werd door de verboden kampeerders,en zowel Detective Ongeheims als Michel Beliq gedood werden die hun leven voor de missies en Baron Edwardus gaven.Wat alles samen er voor zorgde dat ze dichterbij kwamen bij de val van Wijsgeleid,die op dit moment door zijn eigen virus besmet was wat hij te danken had aan Baron Edwardus.
Het duurde niet lang voor waneer ze alle vijf wakker werden door de vele regendruppels die op hun hoofden vielen als een kolonie.
Dirk Fluweels die zachtjes ontwaakte met een pijnlijke blik,sprak toe
"We....we...hebben het overleefd...ik dacht...ik dacht werkelijk dat ze ons ondertussen al gedood hadden..."
Commisaris Netelbrands die zachtjes ontwaakte en zo te zien meer dan geschokt was door het verlies van twee trouwe agenten,sprak terug toe op een emotionele toon
"Klopt helemaal Dirk...we...we hebben geluk..ik..ik...kan het nog steeds niet geloven...Michel...en Mitchell gedood...d-dankzij zowel hun als u Meneer Zilverbloems hebben we het overleefd....ik...ik ben eerlijk gezegd....vooral blij...dat u het overleefd hebt....en weer gezond bent...dat...dat is op dit moment het belangrijkste....alleen vraag ik me nog af...is Wijsgeleid nu officeel besmet door zijn eigen virus?"
Baron Edwardus die wat geeuwend ontwaakte,knikte zachtjes met een diepe zucht
"Klopt helemaal Commisaris Netelbrands...we hebben inderdaad veel geluk gehad...ik vooral dat ik het zolang kon uithouden en Wijsgeleid wist te besmetten....ik ik...ben nog steeds Detective Ongeheims dankbaar...meer dan eens...net zoals jullie...maar inderdaad Commisaris Netelbrands...Wijsgeleid...is besmet met zijn eigen virus...allemaal dankzij Noordman Vouwers die de geheimen rond hem aan ons wilde onthullen.."
Commisaris Netelbrands knikte zachtjes ,terwijl hij de pijn in zijn handen voelde door het geknobbeld touw dat rond hem gebonden was
"Inderdaad...zonder Meneer Vouwers wisten we niet hoe we hem op een manier konden verzwakken...dat brengt...ons alleen maar dichter bij zijn val...daarom moeten we hier zo snel mogelijk weg om onze missie door te zetten"
Alternese Simons die ondertussen ontwaakt was,en een pijnlijke blik op hun allen gericht hield.sprak toe
"Aarrghhh...smerig touw....die smerige criminelen! Aarrgghhh!....we moeten hier inderdaad zo snel mogelijk weg....alleen is de vraag...waar heen...."
Commisaris Netelbrands die hem met een serieuze blik aanstaarde,sprak terug toe terwijl hij met zijn armen schudde om een poging te wagen los te komen
"Geen idee..daar heb ik eerlijk gezegd nog niet over nagedacht....ik wil er vooral voor zorgen dat we allen samen de missie om hem neer te halen overleven....alleen....ging het die nacht allemaal zo snel...dat...het onmogelijk was....om Mitchell en Michel te redden...het ergste is nog als ik op alles terug kijk...dat jullie aan mijn zijde bleven en bereid waren jullie leven op te offeren...ondanks ik er bij was...bleven jullie in mijn ogen het meeste strijden....jullie....deden hoe dan ook meer dan mij doorheen de missies....daarom blijf ik er bij...dat de dood van Michel en Mitchell...mijn fout is....niemand hoeft zich meer te schamen...dan ik..."
Hoogvertrouwingsagent Péte die ontwaakt was,staarde hem met een meelevende blik aan,terwijl hij probeerde het touw rond zich los te krijgen
"Commisaris Netelbrands...het is jou schuld niet....het...het is de schuld van niemand...de plannen van Wijsgeleid waren steeds onverwachts....terwijl wij de gevaarlijkste missies uitvoerden om hem te stoppen...Het enige wat ons tegenhield was dat ze met steeds grotere groepen op ons jaagden...denkt u werkelijk dat Michel en Mitchell het u zouden kwadelijk genomen hebben...ze wisten net zoals wij dat de missies tussen leven en dood zouden gaan...alle twee gaven ze hun leven zodat we de missies zouden kunnen doorzetten...het is onze plicht om door te gaan...uit teken...dat ze niets voor niets zijn gestorven..."