Hoofdstuk 20. De Trouweling en de verrader

53 0 0
                                    

Twee dagen gingen uiteindelijk als een wind voorbij.De avond viel over de dorpen heen, waarbij er vele straten en stenen huizen, licht wisten te vertonen dankzij de enorme vuur vlammen die er op aanwezig waren.Zowel Oudberg als Hangslot en Hoogberg waren duidelijk overgenomen door verboden kampeerders en supporters van het Wezen, die in grote groepen luid schreeuwden door de straten heen met brandende fakkels in hun handen, en duistere blikken op de dorpelingen gericht die achteruit deinsden van angst of gebroken begonnen te huilen aangezien ze niet langer meer in de oorlog wilden leven.

"LANG LEVE HET WEZEN!? LANG LEVE ONZE HELD!? WACHT MAAR AF WATERKERS EN KONING OUDIUS OUDBERG!? WIJ STERKEN ZULLEN BLIJVEN!? DE ZWAKKEN GAAN!? DAAROM ROEPEN WE IN KOOR! NETELBRANDS EN ZIJN BENDE MOET ERAAN!? DAAR GAAN WE VOOR!?"

Diezelfde avond waren zowel Commissaris Netelbrands met zijn groep als Burgemeester Waterkers en Koning Oudius Oudberg, in de zitkamer van De Generatie Zoutmans aanwezig, waar ze zitten in de sofa's hun plannen bespraken over de poging die ze zouden ondergaan om Wijsgeleid neer te halen,die zich blijkbaar in het Kasteel Der Generatie Wijzers  verborgen had wat het nieuwe hoofdkwartier van hem,de verboden kampeerders en zijn supporters was geworden.

Burgemeester Waterkers die met een verwonderde blik naar Commisaris Netelbrands staarde,aangezien hij zijn ogen niet kon geloven tot in welke moedige staat hij was,sprak toe

"Dus...als ik het goed begrijp Commisaris Netelbrands..w-wilt w-wilt u...naar het kasteel der Generatie Wijzers reizen...om..om...een poging te wagen...Wijsgeleid neer te halen?...dat...dat is meer dan...levensgevaarlijk..."

Commisaris Netelbrands die zachtjes knikte met een moedige blik op Burgemeester Waterkers gericht,sprak terug toe

"Inderdaad Burgemeester Waterkers...u begrijpt dit goed....al die jaren...wist hij te ontkomen...al die jaren...slachte hij onschuldige mensen af...al die jaren...streefde hij naar zijn doel om macht en vrijheid te verkrijgen....en nu...is mijn taak als Commisaris...om de dorpen en dorpelingen te beschermen in welk gevaar dan ook..en vanaf vanavond...is dat gevaar voorgoed voorbij.."

Koning Oudius Oudberg staarde zowel Commisaris Netelbrands als de rest van de groep met een bewonderde blik aan,aangezien hij hun de moedigste personen vond die hij ooit kende

"U...u..bent een moedig man Commisaris Netelbrands...net zoals deze heren hier aanwezig...we zijn trots...dat we zo'n Commisaris als u voor de dorpen hebben...dat mag u gerust weten..."

Commisaris Netelbrands knikte zachtjes met een dankbare blik op hem gericht

"Hartelijk dank Koning Oudius Oudberg...het blijft nog steeds na tien jaar een grote eer om Commisaris voor de dorpen te mogen zijn..."

Alternese Simons die plots met een vragende blik naar Commisaris Netelbrands staarde,aangezien hij zich afvroeg hoe ze in alle veiligheid naar Hoogberg konden terugkeren en hun weg maken naar het Kasteel der Generatie Wijzers.Sprak toe

"Excuses dat ik u plots stoor Commisaris Netelbrands...maar..hoe gaan we in alle veiligheid Oudberg terug verlaten en naar Hoogberg keren zodat we onze weg kunnen maken naar het Kasteel der Generatie Wijzers?...ik bedoel...de straten zijn gevuld met verboden kampeerders en supporters van Wijsgeleid zelf...we...we kunnen er niet zomaar heen lopen of Meneer Strooibloems vragen...dat...dat zou te veel opvallen..."

Dirk Fluweels die zachtjes knikte met een serieuze blik,aangezien hij vond dat Alternese Simons gelijk had,sprak terug toe

"Alternese heeft gelijk...als eén van hun ons opmerkt zijn we er geweest...met volle zekerheid..."

Commisaris Netelbrands staarde met een moedige blik op hun gericht

"Geloof me maar Dirk en Alternese...ze zouden ons niet opmerken...zeker niet als we mijn plan uitvoeren...."

Bloed van het Wezen IIIWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu