Drie weken gingen uiteindelijk voorbij,een koudelijk weer was in Oudberg aanwezig,terwijl een klein zonlicht over de dorpen scheen.Waarbij de meeste Oudbergers zich waagden om in hun achtertuinen heerlijk te ontbijten, anderen daar in tegen kwamen hun stenen huizen uit die via hun fietsen of auto's naar zowel Bergero's Supermarkt als op weg naar hun werk moesten .Diezelfde ochtend genoot deze keer Gineveré in de dinerkamer waar ze zittend in haar lang zwart slaapkleed op een stoel zat,van een heerlijk kopje vanillethee en een boterkoek.
Terwijl ze met een trotse blik zoals iedere dorpeling van zowel Oudberg als Hangslot en Hoogberg,het krantenartikel gelezen had over de arrestatie van zowel de verboden kampeerder Frederik Koesvet als de andere zestig verboden kampeerders die er aanwezig waren.Waar blijkbaar het team van B.O.V.C. in geslaagd was,dankzij de hulp van een 'speciaal' team wiens leden onbekend zijn,die Koesvet en de andere zestig verboden kampeerders wisten te overmeesteren.
Ondanks de meeste dorpelingen wakker waren,waren ook sommige dorpelingen die nog rustig onder hun dikke dekens sliepen,waaronder eén van hun Baron Edwardus was,die voor het eerst in een diepe slaap lag onder de dikke warme dekens,aangezien hij zich de avond er voor zoals Gineveré wist best vermoeid voelde en wat pijn in zijn handen had,wat volgens haar te maken had met de missie,en ze er bij duidelijk maakte dat hij niet meer van de jongste is.
Plots rinkelde de gouden wekker die op het tafeltje voor hun bed stond voor de derde keer,waardoor Baron Edwardus wat schrikkend wakker werd met een gehijg,en meteen recht op in zijn kamerjas ging zitten ,alzof hij niet verwacht had dat hij zo lang geslapen had.Zo te zien was Gineveré al vroeg op en waarschijnlijk aan het ontbijten in de dinerkamer...het vreemdste was...dat ondanks hij zo lang geslapen had...hij zich toch nog vermoeid voelde en de pijn in zijn handen nog steeds kreeg...
Waarbij hij even vermoeid en zacht geeuwend in zijn ogen wreef,voor hij vervolgens uit hun bed stapte,en meteen zijn weg naar de houten deur maakte wat op een kiertje stond ,waar langs hij de slaapkamer verliet en in de bovenhal terecht kwam.Waar hij langs een paar schilderijen naar de deur van de dinerkamer stapte,die hij door eén van de vele houten deuren uiteindelijk wist te betreden.
Baron Edwardus die zijn blik op Gineveré gericht hield,sprak toe
"Goedemorgen lieverd...g-goed geslapen?"
Gineveré die zachtjes met een trotse glimlach de krant op tafel legde,sprak terug toe terwijl ze haar blik op hem gericht hield
"Goedemorgen lieverd Hihi! Ik heb zeker goed geslapen,jij ook zo te zien Hihi! Best begrijpelijk,die missies zijn hoe dan ook vermoeiend,je bent zoals ik gisteren zei niet meer van de jongste lieverd! Je kan nog altijd als het je te zwaar word aan Commisaris Netelbrands vermelden dat je er niet meer aan mee doet aangezien het je te z-"
Baron Edwardus schudde zachtjes zijn hoofd
"Het spijt me lieverd...maar ik blijf met de missies meewerken...ik wil door strijden voor zowel elke dorpeling als de dorpen zelf....ik wil en zal niet terugdeinzen..niet voor waneer Wijsgeleid is neergehaald en de verboden kampeerders zijn opgepakt...alles voor het goede van de toekomst..."
Gineveré staarde hem met een liefdevolle glimlach aan
"Snap ik helemaal lieverd! Ik blijf het moedig van jullie vinden dat jullie de missies hoe dan ook verder zetten,maar vooral ben ik oprecht trots op je lieverd dat je Frederik Koesvet hebt weten op te pakken Hihi! Heeft hij al iets gelost aan B.O.V.C.?"
Baron Edwardus die naar de eettafel rustig stapte waar hij plaats op zijn stoel nam,sprak toe terwijl hij zijn kopje met een zilveren kan wist te vullen met koffie.