Twee weken gingen uiteindelijk voorbij,een koudelijke nacht was in Oudberg aanwezig aangezien een best koudelijke wind door de straten waaide.Het enige wat licht in de straten gaf was het licht die uit de boven en onderramen van de stenen huizen schenen,aangezien vele Oudbergers angstig waren met de gedachte om meteen een verboden kampeerder te herkennen,die ze aan B.O.V.C. zouden melden.Alleen hadden helaas sommige Oudbergers hun hoop en vertrouwen in het team verloren.Terwijl andere Oudbergers rustig bleven slapen en hun vertrouwen en hoop in zowel Commisaris Netelbrands als het hele team van B.O.V.C. bleven behouden.
Baron Edwardus en Gineveré sliepen rustig die nacht ,aangezien ze niet langer dachten aan de duistere tijd waar ze allen in leefden,maar aan het gene wat ze samen met zowel Commisaris Netelbrands als Detective Ongeheims dankzij Professor Sterkvizier zouden ontdekken over de identiteit van de Grote Heer
Vanaf vannacht zouden ze te weten komen wie zich al die jaren schuil hield onder die naam en zelfs de identiteitsdief van Victus Schillers was....vanaf dan..zullen ze te weten komen wie al die jaren de verschillende daden verrichte....eens ze de identiteit zouden weten van die persoon...is het meer dan zeker dat hij niet langer meer een bedreiging zou vormen....vanaf dan....wacht alleen hem nog maar een straf van levenslang in de kerkers van B.O.V.C..
Diezelfde nacht dertig minuten voor twaalf,rinkelde de gouden wekker op het tafeltje voor hun bed,waardoor ze rustig wakker werden.
Baron Edwardus die zachtjes geeuwde,terwijl hij rechtop ging zitten in zijn kamerjas,sprak vervolgens toe
"G-goed geslapen lieverd? Ik alvast wel! Eindelijk is het zover lieverd Gheg! Eindelijk zullen we naast Commisaris Netelbrands en Detecive Ongeheims te weten komen wie al die jaren zich schuil hield onder de naam de Grote Heer,dan zal hij zich moeten overgeven aangezien hij niet langer een bedreiging meer kan vormen...hopelijk...."
Gineveré die zachtjes geeuwde,terwijl ze rechtop ging zitten in haar zwart slaapkleed,sprak terug toe met haar blik op hem gericht
"Ik heb goed geslapen lieverd,ik ben alvast ook blij dat je goed geslapen hebt Hihi!,het is inderdaad zover lieverd! Na al die tijd zullen we te weten komen wie hij is...vanaf dan zal hij moeten buigen aangezien hij geen kant meer op kan...vluchten zal ook geen optie meer voor hem zijn..."
Baron Edwardus die opnieuw wat zachtjes geeuwde,terwijl hij uit bed rechtstond,knikte zachtjes
"Klopt helemaal lieverd! Vluchten zal inderdaad geen optie meer voor hem zijn,als zijn naam eenmaal vertoond word voor iedere krant,zal hij overal gezocht worden..en snel op een plek opgepakt worden...dat zeker...dan kan geen enkele verboden kampeerder hem redden"
Gineveré die even wat slaperig in haar ogen wreef,sprak toe terwijl ze uit bed rechtstond,en er na haar weg maakte naar eén van de stoelen bij het tafeltje heen,waar over haar lang blauw kleed hangde met een donkerblauwe jas er bij die gloednieuw was en blijkbaar wol bevatte.
"Je hebt helemaal gelijk lieverd! Als hij een poging dan ook maar waagd om zich te verbergen....zal hij hoe dan ook toch gevonden worden....en zijn straf van levenslang ondergaan....vanaf dan zullen de verboden kampeerders meteen buigen en dezelfde straf ondergaan....dan zijn voorgoed de duistere tijden voorbij waar we allen in leven Hihi!"
Baron Edwardus die naar de andere stoel bij het tafeltje keerde,waarover zowel zijn nieuw donkerrood kostuum met een zwarte stropdas hangde,als zijn grijze herenmantel.Sprak terug toe
"Klopt lieverd! Dan is de duisternis voorbij! Grootvader zei ooit de wijze woorden tijdens een wedstrijdje schaken met me meer dan driéenveertig jaar geleden toen hij me er in versloeg...Waneer de leider faald in zijn werk naar zijn wil...word zijn eigen leger verslagen en zal de leider de titel tot de schande verliezen..."