Hoofdstuk 18. Het Kasteel der Generatie Zoutmans

21 0 0
                                    

Nadat uiteindelijk Meneer Strooibloems samen met hun vijf een lange reis van meer dan zes uren lang wist te maken met zijn busje,ariveerde hij bij de opkomst van de vroege ochtend,bij de geopende ijzeren grenspoort van Hoogberg.Waar zo te zien meer dan vijf verboden kampeerders met brandende fakkels te zien waren die luid begonnen te juighen naar drie supporters van Het Wezen.Aangezien ze tot de schrik van Commisaris Netelbrands,Baron Edwardus,Dirk Fluweels,Alternese Simons,Hoogvertrouwingsagent Péte die door een kleine opening van een raampje konden staren en Dave Strooibloems zelf,een jongeman met een cappuchon uit een auto wisten te sleuren.

De jongeman riep uit volle angst toe met zijn blik op hun drie gericht.

"ASJEBLIEFT!? ASJEBLIEFT!? DOE ME GEEN KWAAD!? IK... IK...HEB HELEMAAL NIETS VERKEERD GEDAAN!?"

Waar op eén van drie supporters van het Wezen die namelijk een jongeman met korte bruine haren en een kortmouwige grijze hemd moest voorstellen,terug toe riep op een gemene toon met zijn blik rechtstreeks op de jongeman met de cappuchon gericht

"HAHAHA!? Niets misdaan! Grote leugens! HAHAHAHA! Heb je enig toestemming aangevraagd sukkel om de dorpen te verlaten...ik dacht het niet Meneer Smids"

Meneer Smids huilde paniekerig

"Het...het...spijt me! Ik wist niet dat we enig toestemming om de dorpen te mogen verlaten moesten aanvragen Sorry! Sorry!"

De tweede supporter van het Wezen die namelijk een jongeman met lange zwarte haren en een kortmouwige zwarte trui moest voorstellen,begon hatelijk Meneer Smids aan te staren"

"LEUGENS!? U BENT VAST EEN VAN DIE SUKKELS DIE WEET WAAR NETELBRANDS EN ZIJN VRIENDJES ZIJN IS HET NIET!? IS HET NIET!?"

Meneer Smids die in elkaar kroop van pure angst over de grond,wist plots in eén van zijn ooghoeken een blik te vangen van zowel Commisaris Netelbrands als Alternese Simons,Hoogvertrouwingsagent Péte,Dirk Fluweels en Baron Edwardus,die hem met de grootste geschokte blikken door de opening van het raampje bleven aanstaren.

Voor hij en Commisaris Netelbrands uiteindelijk een laatste knik naar elkaar uitvoerden.

"Jullie....jullie....krijgen nooit de dorpen tot jullie werkelijk bezit...zolang B.O.V.C. over ons waakt...jullie leider zal nooit werkelijk Koning of Burgemeester van de dorpen worden....dat alleen...is Burgemeester Waterkers en Koning Oudius Oudberg...jullie....jullie...zijn de werkelijke sukkels....l-lang l-eve B.O.V.C.!"

Wat Meneer Smids helaas fataal werd,aangezien de Derde supporter van het Wezen die namelijk een jongeman met blonde haren en een donkergroene kortmouwige hemd moest voorstellen,tot het verdriet van Meneer Strooibloems,zonder enige genade met volle kracht zijn deegrol op hem sloeg.

Voor het eerst in zijn leven zag Meneer Strooibloems de grootste gruwel die hij maar kon zien,waardoor hij even verstijf van de schrik de gebeurtenis bleef nastaren.Terwijl Commisaris Netelbrands net als Hoogvertrouwingsagent Péte,Alternese Simons,Dirk Fluweels en Baron Edwardus hun tranen probeerden in te houden aangezien ze de man meer dan moedig vonden.

Tot plots eén van vijf verboden kampeerders die een blik wist te vangen van Meneer Strooibloems,luid toe riep op een strenge toon.

"EY SUKKEL!? RIJ EENS WAT MEER NAAR VOREN!? JE DENKT TOCH NIET DAT WE DE HELE DAG OP JE GAAN WACHTEN!? KOM OP!? HUP!?"

Meneer Strooibloems die dankzij het geschreeuw van de verboden kampeerder,zich wat uit de schrik wist te ontwaken,sprak terug toe op een ongemakkelijke toon,nadat hij met zijn busje wat meer naar voren reed.

"Oh!...e-excuses...ik lette even niet op...uiteraard ga ik e-even naar voren voor u"

De verboden kampeerder die wat dichter naar het busje toe stapte,gevolgd door de vier andere verboden kampeerders,bekeek zowel aandachtig het busje als hem aan.

Bloed van het Wezen IIIWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu