Vier weken gingen voorbij,een warme nacht was in Oudberg aanwezig,terwijl een grote duisternis over het dorp scheen.Het enige licht die door de straten scheen,was het licht die uit de bovenramen en onderramen van vele stenen huizen scheen.Die nacht durfden bijna alle Oudbergers niet te slapen,door de gedachte dat de verboden kampeerders door de straten van de dorpen bewaakten met een genietend gevoel dat er een oorlogsverklaring is.Terwijl twee andere Oudbergers toch moedig genoeg waren om rustig proberen te slapen en niet te denken aan de situatie waar in zij en alle andere dorpelingen zich op dit moment bevonden.En die twee Oudbergers waren niemand minder dan Baron Edwardus en Gineveré zelf.
Tot ze plots rond twaalf uur s'nachts een luid lawaai hoorden van buiten af,wat een luid geschreeuw bleek te zijn.
"ZILVERBLOEMS!? ONTWAAK UIT JULLIE SLAAP!? JULLIE ZIJN DE EERSTE OP DE MISDAAD LIJST VAN HET WEZEN!? ONTWAAK JIJ OUDE RAT! SAMEN MET JE WICHT!? WE WETEN DAT JULLIE ER ZIJN!? JULLIE KUNNEN GEEN KANT MEER OP!?"
Waardoor ze schrikkend wakker werden en meteen recht op in hun bed gingen zitten.
Gineveré die in haar lang zwart slaapkleed recht op in bed zat,sprak toe op een bange toon met haar blik op Baron Edwardus gericht
"Die stem...d-die...buiten te horen is...is net die van...Z-zoethout..."
Baron Edwardus die in zijn kamerjas recht op in bed zat,sprak terug toe met een licht gehijg en een geschrokken blik naar het slaapkamer raam gericht die blijkbaar openstond
"Ze hebben duidelijk ons als eerste slachtoffer van de groep gekozen dankzij Wijsgeleid...w-we...w-we moeten de leugen van Commisaris Netelbrands verder zetten...i-ik neem het woord tegenover hem lieverd...waarschuw Commisaris Netelbrands en de rest via het radio...we moeten nu snel handelen..."
Gineveré die haastig de dekens van haar afgooide en uit hun bed rechtstond,knikte wat ongerust naar hem
"G-goed idee lieverd..ik doe het meteen..wees asjeblieft voorzichtig.."
Baron Edwardus die de dekens van hem afgooide wat aan zijn zijde van het bed op de grond viel,stond meteen recht en keerde langzaam stappend over de houten vloer naar hun slaapkamer raam heen,Waarbij hij nog even een blik op Gineveré gericht hield voor hij zich tot Zoethout wende.
"Maak je geen zorgen om mij lieverd...zorg dat Commisaris Netelbrands hier snel vanaf weet..."
Gineveré die met een wat bezorgde blik van het openraam waar ze duidelijk van buiten af opnieuw geschreeuw hoorde van August Zoethout,naar Baron Edwardus staarde,sprak toe
"Ik...ik hou van je lieverd..."
"VERTOON JULLIE!? SMERIGE RATTEN!? JULLIE WORDEN OFFICEEL AANGEHOUDEN DOOR HET LEGER VAN HET WEZEN!? VERTOON JULLIE!? OF GA ERAAN!? JIJ! JE WICHT! DE ZIELIGE BOSWACHTER! EN DIE SLAAF VAN JULLIE GENERATIE!? NOG EEN LAATSTE WAARSCHUWING!"
Waarna Gineveré haastig naar de houten deur vluchte en er langs de slaapkamer verliet,op weg om enig hulp te halen.
Baron Edwardus die nog even de houten deur nastaarde die met een klap dicht ging,richte vervolgens zijn blik door het openraam heen,en riep terug toe met een vervormde stem van een oudere man.Terwijl hij zich verborgen hield achter oude rode gordijnen
"De Zilverbloems zijn hier niet meer beste man! Wij zijn de nieuwe bewoners van dit prachtig kasteel! Deze personen zijn gevlucht! Ze zijn gevlucht door de hulp van het team van B.O.V.C. naar zoals ik hoorde...de Cote D'Azur in Frankrijk!"
August Zoethout die meer dan streng leek,probeerde een glimp te vangen tussen de oude rode gordijnen van Baron Edwardus zelf.
"LEUGENS!? JULLIE SMERIGE RATTEN ZITTEN VOL MET LEUGENS!? WAT IS JULLIE NAAM DAN!? WE HEBBEN LIJSTEN VAN ELKE DORPELING!? NIETS KAN TEGEN ONS GELOGEN WORDEN GHEG GHEG!! WATERVALS!? NEEM DE DORPELINGEN LIJST!?"