Uiteindelijk nadat ze alle vijf hun middagdutje voltooid hadden,liggend op de omverliggende boomstammen en hun hoofden op hun smerige jassen ondersteund.Zaten ze voor middernacht aangebroken was op de stenen grond in de vorm van een cirkel rond een kampvuur heen,die Alternese Simons criéerde dankzij een klein hoopje vuurstenen die hij rond het gebied wist te vinden.
Commisaris Netelbrands die een rustige blik op hun gericht hield,terwijl hij boven het kampvuur zijn handen wrijvend warm maakte,sprak toe
"Een heerlijk dutje was het...ik denk dat we het allen best konden gebruiken...we hebben de laatste tijd meer aan de missies gedacht dan aan rust nemen....maar hoe dan ook....rust of geen rust...we moeten door ..het geluk van de dorpen ligt in onze handen...en die...mogen we niet beschamen.."
Hoogvertrouwingsagent Péte die rustig zijn blik op het kampvuur gericht hield en wat genoot van zowel de heerlijke warmte als door hun omringd te zijn,sprak terug toe
"We zullen u voor altijd blijven bijstaan Commisaris Netelbrands...wat er ook gebeurd...u kan op ons rekenen...ik hoop vooral dat Meneer Strooibloems er is dadelijk en er in kan slagen om ons naar het Kasteel der Generatie Zoutmans te brengen...niet dat ik hem niet vertrouw...maar je weet nooit met die schurken wat ze hem zouden doen..."
Commisaris Netelbrands staarde hem geruststellend aan
"Hmm...ik weet dat ik op jullie kan vertrouwen...jullie zijn loyaal...heel loyaal....net zoals Meneer Strooibloems en Mevrouw Zilverbloems...dus ongerustheid is nergens voor nodig Péte...tenslotte is hij een grote supporter van ons en is het meer dan moedig dat hij deze zet wilt wagen...alleen zo kunnen we perfect ongezien de dorpen betreden en naar het kasteel der Generatie Zoutmans reizen..."
Dirk Fluweels die zijn handen wrijvend boven het kampvuur hield om ze te verwarmen,staarde Commisaris Netelbrands met een vragende blik aan
"Wat ik mij af vraag Commisaris Netelbrands...is...wat gaan we doen als we eenmaal bij het kasteel zijn?...zoals Meneer Zilverbloems zei kunnen we het gebruiken als een tijdelijk hoofdkwartier..."
Commisaris Netelbrands die zachtjes knikte,sprak toe
"Dat we het Kasteel der Generatie Zoutmans gaan gebruiken als tijdelijk hoofdkwartier is inderdaad iets dat ik net zoals Meneer Zilverbloems ook voor ogen had...eens we het kasteel bereikt hebben en meer dan zeker weten dat het er volkomen veilig...gaan we op zoek naar Burgemeester Waterkers en Koning Oudius Oudberg...dat is de missie dat op dit moment als eerste van belang is..."
Baron Edwardus die hem moedig aanstaarde,sprak terug toe
"Dan mogen de verboden kampeerders hopen dat ze hun geen kwaad gedaan hebben..."
Commisaris Netelbrands knikte zachtjes met een serieuze blik aangezien hij precies een plan had bedacht als de verboden kampeerders hun wat zouden aangedaan hebben.
"Klopt helemaal Meneer Zilverbloems...als dat...het geval zou zijn...dat ze hun enig kwaad gedaan hebben...dan waag ik mijn leven om die verboden kampeerders neer te halen...persoonlijk....dan maakt het niet uit....of ik het wel of niet zonder wonden doorsta...of in het ergste geval...ter gruwel gegrepen word..."
Alternese Simons staarde Commisaris Netelbrands met een grijns aan, aangezien hij een plan bedacht had om hem net zoals de rest op te fleuren
"Weet u Commisaris Netelbrands...dat ik..al een plan bedacht heb om hun in het ergste geval eerst pijn te laten lijden zoals ze met Burgemeester Waterkers en Koning Oudius Oudberg zouden uitgevoerd hebben...voor we ze officeel neerhalen..."
Commisaris Netelbrands die net zoals de rest met een nieuwschierige blik hem begon aan te staren,sprak toe
"Vertel Alternese?...ieder plan om een goede wraak op hun uit te voeren is goud waard!"