Hoofdstuk 19. Het grote geheim van Graaf Jozefield Zoutmans

24 0 0
                                    


Vijf weken gingen uiteindelijk voorbij,Nadat zowel Commisaris Netelbrands met de hele groep ,als Burgemeester Waterkers en Koning Oudius Oudberg,weer zo goed als gevuld waren dankzij het heerlijke eten en drinken die ze in de rijkelijke keuken van de Generatie Zoutmans vonden waar alle meubels van goud en zilver waren.Keerden ze naar zitkamer heen waar ze zittend in sofa's die randen van pure diamanten bevatte,aandachtig luisterden naar de uitleg van Commisaris Netelbrands aan Burgemeester Waterkers en Koning Oudius Oudberg,over het gene wat de groep wist over Wijsgeleid en het ontstaan van de verboden kampeerders.

Koning Oudius Oudberg die na een tijdje de uitleg begon te begrijpen ondanks het nog steeds niet te geloven was dat de grote crimineel de geliefde Armandes Wijsgeleid was,sprak toe

"Dus...als ik het goed begrijp ...dan...dan...valt Professor Armandes Wijsgeleid niet meer te redden?"

Baron Edwardus die hem met een wat meelevende blik aanstaarde,sprak terug toe met een zachte knik

"Helaas...Koning Oudius Oudberg...is dat de reliateit...we kunnen hem niet meer genezen...toen hij de rook afkomstig uit die zwarte druppels...meer dan achtendertig jaar geleden wist in te ademen...wat zich voegde...in zijn emoties en onmenselijke wil...overleefde hij het Experiment...maar werd...het gene wat hij tot de dag van vandaag nog steeds is..."

Burgemeester Waterkers staarde hun na de uitleg van Commisaris Netelbrands en Baron Edwardus vol ongerustheid aan,aangezien hij zich meer dan zorgen maakte over de dorpen.

"Er...er moet en manier zijn om Professor Armandes Wijsgeleid te stoppen...om de grote oorlog in de dorpen te béeindigen..."

Commisaris Netelbrands die hun met een moedige blik begon aan te staren,ging op de punt van een sofa zitten waar hij en Dirk Fluweels zaten.

"Er is uiteraard...een manier om Wijsgeleid te stoppen...hoe gruwelijk het ook zelf voor mij voelt...het is de enige weg...en die manier is...hem neerhalen...dat...dat is de enige oplossing...Meneer Zilverbloems heeft hem ondertussen al weten te besmetten met zijn eigen virus...wat hem wat weiniger tijd heeft om te overleven...alleen hebben we nog...een confrontatie met hem nodig...wat ons een kans kan geven om de oorlog voorgoed te stoppen en hem voorgoed te béeindigen..."

Koning Oudius Oudberg die na een tijd van angst en het horen wat Wijsgeleid uitgevoerd had in al die jaren,niet langer meer wilde terugdeinzen en in een staat kwam om de dorpen te helpen redden,sprak toe met een serieuze blik.

"Ik zal eerlijk met u allen zijn...ik leid met volle trotsheid al meer dan tweénveertig jaar lang de dorpen...al meer dan tweénveertig jaar lang ben ik de vader van de dorpelingen en de wakende broeder van Grebdou Toorg...Tols Teh Ni Leutels en Rebregooh Egidoem...al die jaren...heb ik weten oorlogen te vermijden uit de dorpen....en de grootste vijanden er uit weg te houden...ik gaf mijn belofte op de leeftijd van slechts dertig jaar...dat ik de dorpen zou verdedigen in gevaar....en nu de dorpen in gevaar zijn....de vijand bekend is....de dorpelingen lijden en geslacht worden in volle onschuld...geef ik u Commisaris Netelbrands samen met u groep...de toestemming....om Professor Armandes Wijsgeleid te doden...voor het goede van dorpen en dorpelingen!...ik hoop dat u zich hierbij aansluit Burgemeester Waterkers?"

Burgemeester Waterkers die meteen akoord was met de toestemming die Koning Oudius Oudberg aan hun gaf,aangezien hij weigerde om langer de dorpen en dorpelingen in een oorlog te laten leven,sprak terug toe met een moedige blik.

"Uiteraard sluit ik me aan bij u toestemming Koning Oudius Oudberg...als ik even op alles terugkijk wat Professor Armandes Wijsgeleid met zijn leger van verboden kampeerders in de dorpen uitgevoerd heeft tot de dag van vandaag...tegenover de dorpelingen en de dorpen zelf....krijgt u ook mijn toestemming om hem te doden..."

Bloed van het Wezen IIIWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu