Gelsinler İstesinler

348 13 11
                                    

İnsan hayatta bazen iki şık arasında kalır bazen ikisi de iyidir bazen ikisi de kötüdür bazen şıkları yok sayarsın hayatında kendine yeni bir şekil yaratırsın.

Seçenekler onları tercih eden ve sınırların içinde kalan insanlar içindir. Özgür olan ve seçenek tanımayan insanlar için asla belirli bir sınır yoktur.

Ya berdel ya ölüm var mıydı bu zamana kadar buna karşı çıkabilen bu iki şıkın dışına çıkabilen var mıydı.

Kaçıp başka diyarlara giden bir sevda uğruna ailesine arkasında bırakan ve sevdiği ile kaçıp gittikten sonra arkasında bıraktığı kan davalarını onlardan sonra gelen nesillere yarattıkları zararı düşünmeyen bencil insanlar da vardı.

Ama bazıları da vardı ki bu iki şık arasında kalan işte aslında onlar aciz olanlar değil asılaciz olmaktan sakınanlar onlar.

Kulaklarımda çınlayan tek bir ses vardı
"YA BERDEL YA ÖLÜM"
"YA BERDEL YA ÖLÜM"
"YA BERDEL YA ÖLÜM"
Durmak bilmeyen kafamdaki sesleri bir kenara koyup akıp giden yola odaklanmaya çalıştım.

İkimiz de Ne konuşuyorduk ne de birbirimize bakıyorduk sanki yan yana oturan bizler değildik de farklı ülkelerde yaşayan iki insandık.

Otobanda ortalama bir saat yol aldıktan sonra konak'ın arka kapısına gelmiştik ön kapıda devan aşireti toplanmış berdel ve ölüm kararı ile ilgili tartısıyorlardı.

Pamir Arabayı arka tarafta durdurduğunda ısrarla konuşmamaya devam ediyordu o konuşmadıkça Ben de konuşmayacaktım, sanki benim suçum benim yüzümden ölüm berdel kararı çıkartıldı.

Sonunda arabadan indim içeri girecekken ona doğru döndüm hala bir şey demiyor boş boş bana bakıyordu.

"Konuşmayacak mısın"diye sormamla"Ne dememi bekliyorsun aşiretiniz toplanmış gereken kararları vermişler"dedi alaycı bir gülüşle. Sonra arka kapının önünde sinirle volta atmaya başladı"Ne diye trip atıyorsun ki, kızım o kadar inatçısın ki seni yüzden berdel ölüm kararı çıkardılar!"diyerek Bu sefer de yükü benim üzerimi yükleyince ben de sinirle"Ha suçu ben de arıyorsun yani, Oğlum ben mi kaçır dedim sana yapma dedim etme dedim dinlemedin senin yüzûnden bu durumdayız"diyerek bende ona kızdım.

Sinirle yüzüne bile bakmadan içeri girdiğimde konak'ta ilk yengemle karşılaşmıştık şok olmuş bir şekilde bana bakıyordu"Pamir yapmış yine yapacağını aşiret toplandı kapının önünde gitmiyorlar annemin tansiyonu düştü babam da sinir küpüne döndü"diyerek olayları anlattı.

Salona geçip annemle babamı gördüm hemen onların kızmasına fırsat vermeden olayları bir çırpıda anlattım.
Pamir ile aramızda olanlarda anlatmak mecburiyetinde kaldım. O da zaten kendi annesini anlatacakmış. İçeri girerken mırıldandığını duydum.

Babam her ne kadar olgunlukla karşılaşsa da hala biraz olsun siniri vardı"Eh be kızım bu oğlan deli mi, trip atıyorsun diye kaçırmak nedir mardin'deyiz Mardin'de"diyerek kızan annemi sakinleştiren ise yengem olmuştu"Anne boş ver tamam onlar genç yapmışlar bir hata"diyerek annemi yatıştırdığımda şimdi asıl sorun abimdi bakalım onun tepkisi ne olacaktı abim de tüm ihtişamıyla odaya girdiğinde babama dönüp"merak etme Baba ben aşirette dedim dağılın başımızı şişirdiniz burada, onlarda dağıldılar zaten"dedi göğsünü kabarta kabarta.

Daha sonra aynı şekilde olayı sakince abime izah ettim.
Onun tepkisi daha da değişikti"vay vay vay demek Pamir efendi bizim evimizin kızına göz koymuş"deyince Zeliha yengem hemen omzuna bir tane geçirdi."koskoca karanyel aşiretinin ağası ile ne biçim konuşuyorsun Serhat"dedi.

Daha sonra evin telefonunun çalmasıyla yardımcı kadınlardan birisi telefonu getirdi ve babama uzattı, uzatırken ise"Balamair Karanyel arıyor"demesiyle ben dahil odadaki herkes nefesini tutarak babamın telefon konuşmasını bitirmesini bekledi.

Konuşmasını bitirdiğinde ise bize doğru döndü ve"Yarın akşama istemeye geliyorlar bu iş ancak böyle çözülür bizim aşiretin sesini de anca böyle keseriz, yoksa hiç susmazlar, en azından hemen nişanı yapalım, kim olur bu adam derseler de nişanlısı dersiniz"dediğinde herkes şok olmuş bir şekilde babama bakıyordu ama o da haklıydı en doğru çözüm buydu hepimiz başımızı salladık ve ben biraz dinlenmek adına odama geçtim.

Telefonuma baktığımda pamid'den hiçbir mesaj yoktu insan hiç mi merak etmezdi sormazdı, odun herif.

Ama o sırada ekranıma Bir bildirim düştü bilinmeyen bir numaradan.

050****:Selamlaarr

050****:Naber yenge.

050****:Asmin ben bu arada Pamir'in kardeşiyim.

Bu kişiyi Asmin olarak kaydettiniz

Siz:İyiyim Asmin teşekkür ederim,sen nasılsın.

Asmin:İyi işte ne olsun nişan hazırlıklari falan anlarsın ya😉

Siz:Anladım😉

Asmin:Ay ya benim hiç arkadaşım yok ya sana yazdım ama rahatsız etmiyorumdur inşallah.

Siz:Yok canım istedigin zaman yazabilirsin.

Asmin:Yiaaa saol

Asmin: O zaman dedikodu time'a başlıyorum

Siz: Başla bakalım 😂

Asmin: of bizim şu kuzen Tuğba var ya bir kıskanç bir kıskanç

Asmin:Ben hayatımda böyle şirret kız görmedim uzun zamandır yoktum yüzünü görmüyordum ne rahat hayatım varmış nefes alıp gençleşmişim resmen vallahi.

Asmin:Geldik eve abimin nişanı olacağını bir duydu ama nasıl çatlıyor utanması ağlayacak manyak insan kuzenine aşık olur mu.

Siz:Abinin nişanindan ona neymişki

Asmin:Ya diyom ya işte hem abimi seviyo hemde şirret kıskanç.

Asmin:Oh rahatladım ya.Biri ile dedikodu iyi geldi.

Siz:Her zaman beklerim

Asmin:Tabikiside canısı devamlı müşterinim artık.

Asmin:Eee heycanlımıymışsın

Asmin:Yani heycenlımısın.

Siz:Yooo çokta değil

Asmin:O zaman heycanlı ol çunku abim yeni gelinler gibi etrafta koşturup kombin seçicek şimdi

Asmin:Abim lacivert gömlek giyecek buda benden sana tavsiye yani elbiseni ona göre seç.

Siz:Ay benim lacivert elbisem yok olsada annem giydirmez git yenisini al der.

Asmin:Ozamnnnn Yarın alısverişe çıkıyoruz.

Siz:Tamam

Asminlede mesajlaştkdan sonra akşam yemeğine indik ve akşam yemeğinde geçen nişan sohbetlerinden sonra yukarı çıkıp uyudum.

&&&&&

Ve kestik
Arkadaşlar hepinize selamlar bugünlük burada bitirdik yeni bölüm biraz zor geldi çünkü 2. kurgum öylesine'yi yaziyordum!! O kadar çok fikir geliyor ki bu kitap ile ilgili aklıma cidden çok güzel olacak ve bununla ilgili çok düşünüyorum onun dışında öylesine biraz daha ilerlediğinde Mardin güzelini güzel bir final yapacağız tabii daha final için erken fakat Mardin güzeli final yaptığında öylesine ile bir Karadeniz kitabını yürütmeyi düşünüyorum

Sizi seviyorum mucuk mucuk ♥️🫀💋💞💞🫀💋♥️🥀🌹🦋

MARDİN GÜZELİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin