Bab 6 : Pelanggan

2.8K 31 0
                                    

Kelihatan Amirul dan Amirah sedang berjalan pulang ke rumah mereka setelah selesai menoreh getah di kebun mereka. Kedua-dua mereka hanya berdiam diri dan tidak berkata sepatah pun.

Amirul masih lagi berasa malu setelah terpancut ke muka adiknya sebentar tadi. Beliau sungguh malu kerana adiknya kini tahu tenaga batinnya tidak lah sekuat mana. Beliau sendiri tidak tahu kenapa beliau terpancut awal.

"Terima kasih tau along sebab tolong adik berlatih." Ucap Amirah memecah kesunyian.

"Dah, lepas ni jangan minta tolong along lagi tau kalau bab-bab macam ni." Ujar Amirul.

"Alah, adik belum mahir lagi. Kalau bukan dekat along, adik nak minta tolong dekat siapa lagi?" Amirah merasa kecewa mendengar kata-kata abangnya itu.

"Benda-benda ni tak payah minta tolong orang ajarkan, adik kena belajar sendiri je macam perempuan lain." Jelas Amirul.

Sedang mereka berdua berbual-bual, tidak mereka sedari kaki mereka sudahpun melangkah ke halaman rumah mereka. Kelihatan ada seorang lelaki separuh abad sedang menunggu di anjung rumah.

"Kenapa dia ada dekat rumah lagi, kenapa dia tak keluar lagi?" Amirah berbisik di telinga abangnya.

"Along pun tak tahu. Jomlah kita masuk." Amirul menarik tangan Amirah untuk menaiki tangga rumah.

"Kenapa dah tengahari baru balik?" Soal Deraman sebaik kedua-dua anak tirinya sudah naik ke rumah.

"Ada banyak kerja kat kebun tadi." Balas Amirul sambil menundukkan kepala.

"Jangan nak menipu! Kebun kita tu kecik je, kerja apa yang banyak sangat dekat situ sampai lambat macam ni?!" Deraman meninggikan suara.

"Lepas menoreh, kami sabit rumput dulu sebab rumput dah makin tinggi. Tu sebabnya kami lambat sikit hari ni." Bohong Amirul.

"Kau tahu tak yang aku dah lapar, takde sorang pun yang masak tengahari untuk aku makan! Yang korang pula boleh melenggang je balik rumah!" Deraman merasa sungguh geram.

"Dah lapar pergi lah cari makanan sendiri, kami bukan kuli dalam rumah ni." Amirah menyampuk.

"Dah kalau nak suruh aku cari makanan sendiri, bagi lah duit! Duit mana?" Pinta Deraman.

"Mana dapat lagi duit jualan getah tu. Kalau nak cepat, pergi lah cari sendiri duit tu." Amirah semakin geram.

"Ehh kau ni suka sangat melawan cakap aku, geram pula aku." Deraman mencebikkan wajahnya.

"Takpe lah kitorang pergi dapur dulu tengok apa yang boleh kami masak untuk tengahari. Adik, jom ke dapur." Amirul kemudian menarik tangan adiknya untuk memasuki rumah.

Ketika melintasi ayah tiri mereka, lelaki itu sempat lagi meraba kemaluan dan punggung Amirah. Amirah menjadi semakin benci dengan sikap lelaki itu. Tidak tahu kenapakah tubuhnya sentiasa diraba lelaki itu.

Amirah juga berasa geram dengan sikap abangnya yang sentiasa menuruti arahan bapa tiri mereka. Dia tidak tahu kenapakah abangnya berubah sedemikian rupa. Jika dahulu abangnya selalu melawan kata-kata lelaki itu.

Malah mereka juga pernah hampir bertumbuk beberapa kali. Namun semenjak ibu mereka kemalangan sehingga menjadi lumpuh, abangnya itu berubah sikap. Beliau kelihatan takut setiap kali berhadapan dengan ayah tiri mereka.

"Kamu berdua baru balik?" Soal Mahani sebaik melihat anak-anaknya melangkah kaki ke dapur.

"Haah ibu, kami baru balik. Kenapa orang tua tu ada dekat rumah? Selalunya masa macam ni dia dah berambus keluar." Soal Amirah.

"Ayah kamu tu nak makan dulu tapi ibu tak sempat sediakan makanan sebab beras dalam tong tu dah habis. Tu yang dia mengamuk dari tadi tu." Jelas Mahani.

"Beras dah habis ke?" Amirul kemudian menuju ke bekas yang menyimpan beras. Apabila dibuka, kelihatan isinya sudahpun kosong.

"Haah lah dah habis. Takpe lah along pergi beli sekejap, ibu ada lagi kan duit yang along suruh pegang tu?" Soal Amirul.

"Yang pasal duit tu, ayah kamu dah guna sampai habis tiga hari lepass. Dia cakap dia guna untuk bayar modal meniaga." Jelas Mahani.

"Modal meniaga apa pula ni ibu? Sah-sah dia guna duit tu pergi berjudi. Yang ibu pergi bagi juga duit tu kenapa, sekarang kita nak makan apa?" Amirah merasa sungguh geram apabila mendengarnya.

Dia tahu hanya ibunya juga tahu kemanakah perginya duit itu, namun dia sendiri tidak tahu kenapa ibunya tetap turuti dan serahkan duit itu. Kini Mahani hanya mampu berdiam dan tidak menjawab soalan anaknya itu.

"Takpe lah, along pergi kedai sekejap. Mana tahu orang kedai tu boleh bagi hutang dulu." Ujar Amirul.

"Tak payah lah along sampai nak berhutang. Ni hahh adik ada duit sikit, pergi lah beli barang dapur." Amirah kemudian menghulur sekeping nod RM50 kepada abangnya.

"Adik dapat darimana duit tu?" Soal Mahani yang berasa pelik.

"Ada lah adik buat bussiness sikit." Balas Amirah.

Amirul hanya mengerutkan keningnya kerana dapat mengagak dari mana datangnya duit ini. Beliau sendiri tidak tahu sama ada mahu menerima ataupun tidak. Ini kerana duit itu adalah dari sumber yang haram.

Beliau sendiri seperti tidak percaya adiknya benar-benar melakukan hal yang diceritakan di pondok sebentar tadi. Melihat abangnya seperti serba salah, Amirah terus memasukkan duit itu ke dalam poket baju lelaki itu.

"Pergi lah kedai sekarang, dah tengahari ni." Ujar Amirah.

"Yelah." Akhirnya Amirul akur lalu berlalu pergi. Biarlah beliau menyimpan rahsia darimana datangnya duit itu.

==================================================================================

Seminggu sahaja lagi peperiksaan SPM akan dilangsungkan. Rata-rata pelajar tingkatan lima mula berdebar-debar dan kegelisahan untuk menghadapi peperiksaan itu. Begitu juga dengan Amirah ketika ini.

Namun Amirah bukanlah kegelisahan akibat peperiksaan, namun akibat kewangan keluarganya yang semakin meruncing. Walaupun dia sudah beberapa kali memberi khidmat handjob, namun ia masih belum cukup.

Bukan sahaja cikgu Badrul, malah ada beberapa lagi lelaki telah cikgu Fatimah perkenalkan kepadanya.Kesemua mereka telah mendapatkan khidmat handjob daripadanya, namun tidak dapt menampung perbelanjaannya.

"Kamu dah bersedia untuk melangkah ke tahap seterusnya?" Soal Fatimah.

"Ya, saya dah bersedia. Saya dah pun training dengan abang saya beberapa kali." Jawab Amirah.

"Kalau macam tu bagus lah. Jom ikut saya." Fatimah kemudian menarik tangan Amirah, lalu berjalan beriringan dengan gadis itu.

Amirah mula berdebar-debar kerana ini adalah kali pertama dia akan melakukan khidmat blowjob. Walaupun sebenarnya dia masih lagi tidak bersedia, namun melihat simpanan duitnya membuatkan dia nekad.

Perasaan malu di dalam dirinya terpaksa dia ketepikan jauh-jauh. Apa jadi sekalipun, dia akan melakukan tugasnya dengan sebaik mungkin. Kelihatan tempat yang mereka tujui adalah bilik pengetua sekolah itu.

"Cikgu, client saya hari ni?" Amirah menuding jarinya ke papan nama yang berada di muka pintu untuk mendapatkan kepastian.

"Ya, client kamu hari ni adalah pengetua." Balas Fatimah. Dia kemudian mengetuk pintu tersebut.

"Masuk!" Kedengaran suara di sebalik pintu itu. Fatimah kemudian menarik tangan Amirah untuk masuk ke dalam bilik itu.

Bersambung...

Amirah AqilahWhere stories live. Discover now