Remy mematikan enjin motosikalnya di sebuah parking, dia membuka topi keledarnya lalu dia mencapai telefon bimbit dari poket seluarnya. Dia kemudian mendail nombor telefon teman baiknya Asrar.
"Asssalammualaikum. Asrar, kau ada kat mana?" Remy memulakan bicara sebaik sahaja panggilannya dijawab.
"Waalaikumussalam. Aku ada dekat taman dekat sini, kau dah sampai ke?" balas Asrar.
"Aku baru sampai. Kejap aku pergi ke sana."
"Alright."
Seusai menamatkan panggilannya. Remy bergegas turun dari motornya. Seketika kemudian telefonnya berbunyi, dia melihat pada telefonnya tertera nama Rina pada skrin tersebut.
"Hello..." jawab Remy sambil berjalan menuju ke taman yang dimaksudkan oleh Asrar.
"Hello, Remy. Kau kat mana?" soal Rina.
"Aku dekat luar. Kenapa?"
"Jom pergi makan." Ajak Rina.
"Makan? Erm, Nuril mana? Tak ajak dia teman ke?"
"Dia dah keluar jumpa buah hati. Aku tak ada geng lah nak makan."
"Oo.. bila tak ada geng baru kau cari aku."
"Hahaha...janganlah marah."
"Tak marah. Tegur je haha. Jomlah kalau nak join aku."
"Kau nak makan dekat mana?"
"Erm, tak tahu lagi. Aku on the way nak jumpa Asrar ni, nanti aku share location."
"Asrar? La...dia ada sini ke? Kenapa dia tak bagitau nak turun KL? Lama aku tak jumpa dia."
"Dia ada sini. Ada kerja katanya."
"Aa...okay. Nanti kau share location."
"Alright. See you." Ujar Remy lalu menamatkan panggilan. Remy kemudiannya berjalan memasuki taman tersebut. Cuaca agak panas tengahari itu.
"Assalammualaikum bro!" sapa Remy setelah ternampak susuk tubuh Asrar yang sedang menunggunya.
"Waalaikumussalam bro. Lama tak jumpa kau." Balas Asrar sambil berjabat tangannya dengan Remy. Dia tersenyum melihat Remy. Sudah lama mereka tidak bertemu semenjak Asrar bertugas sebagai doktor pelatih di utara tanah air. Menjadi rezeki mereka untuk bertemu pada hari itu kebetulan Asrar ada sedikit urusan di Kuala Lumpur.
"Weh, Rina nak join kita makan. Kita nak makan dekat mana ni?"
"Owh, Rina. Lama aku tak jumpa dia. Hmm, kita pergi makan dekat mall la. Alang-alang boleh juga aku cari barang sikit."
"Jom. Aku dah lapar ni." Ajak Remy.
"Amboi kau. Tak makan lagi ke? Aku sempatlah makan roti sementara tunggu kau tadi."
"Tak sempatlah bro. Busy tadi."
"Jomlah kita." Mereka bergerak menuju ke pasaraya berhampiran.
"Weh! Korang! Assalammualaikum." Sapa Rina seusai tiba di restoran yang mereka janjikan. Remy dan Asrar menoleh ke arah Rina.
YOU ARE READING
My Belahan Jiwa
Hayran Kurgu~ Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat pengajaran darinya dan apabila kita bertemu dengan jodoh kita yang sebenar, kita akan bersyukur dengan ketentuanNya ~ ~ Allah tetapkan kita bertemu dengan jodoh kita bertepatan...