Selepas , menjamu selera di kediaman itu Seroja berjalan mengelilingi banglo milik tengku bertemankan Fiona si ketua pembantu tadi .
" Eh , kejap mana Tuan Zavier ? Lepas dari makan terus tak nampak dah batang hidung nye ." Soal Seroja qasrina selepas mengelilingi kediaman tersebut namun tidak terlihat wajah Zavier .
" Ohh - tuan Zavier kebiasaannya akan berada di ruangan tamu bersama dengan Corry ." Kata Fiona sambil menunjukkan ke arah ruang tamu itu .
" Siapa corr.. ."
" Meowww ." Corry sambil menjilat kaki Seroja .
" Corry sayang kan papa dah cak.... ." Tak sempat tengku zavier menghabiskan kata-kata nya dia terkejut apabila mata nya berlaga dengan mata Seroja .
Seroja menundukkan badan nya untuk mengambil corry si kucing berwarna kelabu dan berkaki pendek yang sedang menjilat kaki nya tadi kerana Seroja juga pencinta kucing namun tidak dibenarkan untuk dijaga kerana seroja mempunyai alahan akan bulu kucing namun tidak teruk .
" Eyyy comelnyee corryy , okeylah sayang , papa awak cari awak tu ." Kata seroja sambil meletakkan balik dan corry pun menuju ke arah tuan nya kembali.
" Tak salah pun mama nya jagakan kejap , you gonna be my wife and you are corry mama ." Kata tengku zavier sambil tersenyum sinis ke arah seroja .
Seroja yang melihat gelagat zavier terasa ingin muntah , muak dipanggil mama oleh zavier .
Zavier yang melihat seroja seakan menahan muntah , lalu ketawa dan kembali ke ruang tamu di mana tempat bermain dia dan corry tadi .
" Cik seroja , saya nak bertanya maafkan jika menganggu ?." Kata Fiona .
" boleh Fiona kenapa ?." Balas seroja qasrina dengan penuh rahmah .
" Saya tertanya la awak dan tuan zavier memang suka sama suka ke ?." Soal Fiona .
" Ermm sorry tak dapat nak sebut , why Fiona ?." Tanya seroja qasrina balik .
" Paham , pelik tuan Zavier tak pernah nampak seperamah dan suka mengusik macam tu kalau dengan perempuan lain . Adalah yang cuba datok leo kenalkan tapi semua perempuan tak bertahan sebab mereka cakap tuan Zavier ni garang dan tegas sampaikan ada yang pernah kene tengking sebab pegang corry tanpa izin ." Panjang lebar Fiona menjelaskan perengai sebenar Tengku Zavier yang pelik akan cara layanan tengku Zavier kepada Seroja qasrina .
" HAHAHA Zavier macam tu ? Patutla tak ada orang nak . Garang rupanya okeyy wait and see ." Kata Seroja qasrina sambil belari ke ruang tamu yang besar itu . Fiona yang melihat seroja sedang belari itu dengan cepat Fiona mengikuti langkah Seroja yang ke arah ruang tamu .
" Tak apa you stay here Fiona saya nak jumpa dengan pakcik garang tu ." Kata Seroja qasrina yang tahu Fiona mengikuti jejak nya .
" Baiklah Cik Seroja , saya cuma takut kalau cik seroja kene marah dengan tuan Zavier ." Kata Fiona.
" Nahh , jangan risau dia tak berani marah saya ." Kata Seroja qasrina lalu berlalu ke ruang tamu .
" Assalammualaikum, Cik puan Tengku Zavier kenapa cari saya ke , takkan baru jumpa kat meja makan terus rindu ?." Serdas perlikan dari Tengku Zavier kepada Seroja yang kelihatan sedang menuju ke arah sofa yang Zavier sedang baring dengan Corry yang diletakkan di atas dada nya .
" Tak ada masa , saja nak tanya kenapa dengan perempuan lain awak garang dengan saya lain , wait one more thing who cik puan tengku zavier ? ." Kata seroja qasrina lalu melabuhkan punggung nye di sofa single lembut berdepan dengan tengku zavier .
" Fisrt thing first , suka hati saya lah nak layan orang macam mana sekali pun and you nak taknak you gonna be my wife so saya kene belajar untuk berlembut dengan awak ." Jawab Tengku zavier dengan riak muka selamba .
" Ergh ! Bukan lama pun 2 tahun je tak payahla beria ." Cebik Seroja sambil tangan nya disilangkan pada badanya .
Tengku zavier agak sedikit marah akan seroja yang seolah membuat main akan pernikahan itu . Dengan lantas Zavier bangun dari tempat duduk nya dan menghempaskan tangan nya ke atas meja lalu menatap mata seroja dengan tajam .
" Siapa yang bagi persetujuaan ? ." Kata Tengku zavier dengan riak wajah yang sangat dingin .
Namun riak muka zavier tidak dapat mengoyahkan hati batu seorang seroja qasrina .
" Awak yang diam maksudnya awak bersetuju lah kan ?." Soal Seroja qasrina dengan nada suara yang agak marah .
" Awak rasa ? Saya akan lepaskan awak semudah tu ke ?." Ugut tengku zavier .
" Tengku ! I can do everything by my own , who are you that i scare for sir ." Kata seroja qasrina sambil menujukkan telunjuk nye ke arah muka zavier .
" Arsyad only miss , but not me ! If you wanna be mine and you gonna be mine forever ingat you are cik puan tengku zavier and you are mine seroja qasrina ! ." Kata Tengku zavier lalu pergi meninggalkan seroja di ruang tamu bersendiriaan .
" So tak menjanda la aku kalau dia cakap macam tu , pandai juga aku belakon . Boleh la nanti minta kerja jadi pelakon utama ." Bisik seroja qasrina sambil ketawa kecil melihat kemarahan zavier yang dibuat oleh seroja tadi .
Dengan perasaan yang penuh bersuka-ria lepas kenakan si pakcik garang lah sangat tu . Seroja qasrina mencapai beg dari meja itu lalu memutuskan untuk balik kerumahnya .
YOU ARE READING
CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)
RomanceAssalammualaikum ! Korang yang mana baru saya perkenalkan ini adalah karya pertama saya , terima kasih yang sanggup menunggu dan datang kembali . Korang memang loversss betul ❤️ Ig : 4lyshairdina tt : Dyna00__