" Tengku zavier al-haq bin dato leonard irsyah . Aku nikahkan akan dikau dengan seroja qasrina binti datok imran firdaus dengan mas kawin 2 juta ringgit tunai ." Ucap wali hakim .
" Aku terima nikah seroja qasrina binti datok imran firdaus dengan mas kawin 2 juta ringgit tunai ." Balas Tengku zavier dengan tenang .
" Sah ? ." Soal wali hakim lalu menoleh ke semua yang ada di situ .
"Sahhh ! ." Jerit dato leo dengan gembira selepas sekian lama ingin menyaksikan anak lelaki bujang nya menamatkan waktu lanjang nya itu .
" Alhamdullilah ." Ujar tengku zavier sambil menarik nafas lega lepas selesai mengakad nikah .
Mereka semua pun membacakan al-fatihah yang diiringi wali hakim sekali doa doa yang lain .
Setelah selesai akad nikah , tengku zavier pun bawalah seroja qasrina ke suatu tempat.
" Kemana kita ? ." Soal seroja qasrina .
" Adalah just suprise for you mia moglie ." Balas Tengku zavier ringkas .
Sampai ke suatu tempat iaitu syarikat milik the leo terpampang besar nama The leo legacy . Lalu zavier menutup mata seroja dengan kain seroja pun menurut sahaja dah nama suprise kalau tanya bukan suprise dah .
" Macam mana nak jalan tak nampak la pakcik ! ." Rengek seroja qasrina .
Tanpa membalas percakapan seroja zavier lalu mendukung seroja , alah setakat seroja yang berat 49 tu ringan sangat didukung oleh zavier yang berbadan sasa macam tu .
" Ehh ! Nanti orang nampaklah pakcik turunkan saya lah kan kita nikah rahsiaaa ! ." Jerit seroja qasrina cuba untuk melepaskan diri .
" Stay calm seroja , tak ada siapa yang tahu ." Balas tengku zavier .
Seroja pun menurut kata , kalau ditolaknya terjatuh pulak baik duduk diam lagipun dah halal tak ada yang haram pun disentuh suami sendiri .
Tengku zavier pun membawa seroja ke rooftop milik syarikat nya itu . Terasa angin semakin kencang rasa nak hanyut dipukul angin , bukan ombak tau angin .
Setelah sampai zavier pun menurungkan seroja dengan lembut lalu membuka kain yang menutup mata seroja itu .
"Suprise , mia moglie ." Kata tengku zavier dengan menghulurkan tangan nya untuk memimpin seroja ke arah helicopter yang disediakkan nya sempena hari nikah mereka . Zavier tidak pernah miss pun untuk membuat kenangan bersama dengan seroja qasrina walaupun tahu yang mereka tak pernah bercinta dan ini adalah kali pertama zavier meluangkan waktu dengan perkataan " dates " yang selama hidupnya penuh dengan masaalah musuh-musuh dan juga pekerjaannya sahaja .
Seroja yang melihat semua itu menjadi sebak kerana tak sangka tengku zavier akan buat semua itu demi seroja qasrina sedangkan masa dengan arsyad semua dia yang akan bayar dari makan minum bila keluar bersama .
" Thank you , pakcik garang ." Kata seroja qasrina lalu air mata nya jatuh membasahi pipi .
" Why seroja ? Saya buat salah ke ." Soal tengku zavier yang melihat seroja mengelap air mata nya .
" No just nothing let's go !." Balas seroja qasrina lalu memegang tangan tengku zavier dan masuk ke helicopter tersebut.
Helicopter tersebut melepas landas dan membawa zavier dan seroja mengelilingi kota , dengan pemandangan yang bergitu indah membuat kan seroja terasa bahagia dengan zavier bergelak tawa bersama bergurau senda sebagai suami dan isteri .
" Terima kasih dah buat saya rasa hidup saya tak kosong selepas arwah ibu dan ayah saya pergi zavier ." Ujar seroja qasrina .
" My pleasure , you're are cik pun tengku zavier that was my responsibility to keeping your smile fulling your face dear tesoro."Balas tengku zavier .
YOU ARE READING
CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)
RomanceAssalammualaikum ! Korang yang mana baru saya perkenalkan ini adalah karya pertama saya , terima kasih yang sanggup menunggu dan datang kembali . Korang memang loversss betul ❤️ Ig : 4lyshairdina tt : Dyna00__