BAB 19>>

1K 52 2
                                    

Tengku Zavier melangkahkan kaki membuka pintu bilik hotelnya itu , Repoters yang melihat Tengku Zavier berdiri di depan pintu terus terkaku dan menurun kan semua Camera mereka tanpa perlu diberi arahan kerana Tengku Zavier adalah orang yang dikenali ramai angkara kisah silam mafia yang gelap Keluarga Leo , walaupun Tengku Zavier hanya lah sebatas mewarisi .Namun , Dia boleh buat apa sahaja jika itu berkaitan dengan mencelakan nama bahkan maruahnya .

" Ten...Ten...Tengku ?." Soal Pegawai jabatan agama tersebut membulat matanya apabila melihat orang yang paling digeruni ramai .

" Kenapa ? Nak masuk meh masuk kita minum-minum nak ?." Balas Tengku Zavier sambil membuka luas pintunya sambil tersenyum sinis.

Yang tahu tentang Seroja dan Zavier ada dalam bilik tersebut adalah Datok Leo , Arsyad , Darling dan kedua lagi Datin-Datin itu kerana itu adalah rancangan mereka beramai-ramai kecuali Datok Leo yang tahu masa perjumpaan mereka masa Seroja datang merisik .

" Dah kenapa bediri masuklah , jangan sampai saya ulang perkataan saya selagi saya masih ada kelembutan dalam berbahasa mari masuk ." Kata Tengku Zavier dengan Nada lembut namun terselit Amaran yang tajam membuatkan pegawai dan juga Repoters takut .

" Izin masuk Tuan Zavier maaf menganggu ." Kata Pegawai tersebut lalu masuk ke dalam bilik Tengku Zavier . " Eh , kita buat apa kat sini jomlah . Blah...Blah mati kita nanti ." Bisik salah seorang Repoters ke Reportes yang lain . Mereka pun cuba mengorek langkah senyap untuk berlalu namun ...

" Ah , yang bawa camera tu masuk juga , ada benda Best nak tunjuk mana tahu boss korang naikkan gaji ." Perli Tengku Zavier serdas dengan sahaja menekan ayat " Gaji " itu kerana tahu mereka cuba berlalu dari bilik , membuatkan langkah mereka semua terhenti dan dengan lantas semua berlalu masuk macam semut berkawad .

Apabila mereka masuk mata mereka membulat kerana terlihat seorang gadis yang berpakaiaan biasa seolah-olah mereka mengenalinya , timbul satu persatu soalan " Siapakah gadis itu " , " Kenapa berani masuk bilik Tengku Zavier ."

" Bawa bersabar ye , tak cukup tetamu lagi ni ." Kata Tengku Zavier sambil berpura-pura mengira orang yang ada di bilik nya itu .

" Ini apa Tuan ?." Soal salah seorang Reporters sambil menunjukkan ke arah satu monitor yang seolah-olah untuk memaparkan layar skrin besar .

" Nanti , tahu okey jangan banyak tanya duduk diam dulu tunggu sampai saya Start ." Balas Tengku Zavier dengan nada Selamba .

Selang beberapa minit , kedengaran bunyi telapak kaki memasukki ruangan bilik sesampai sahaja di dalam kelihatan Datok Leo , Arsyad dan juga Darling sedang berdiri memandang tepat ke arah Seroja dan Zavier .

" Se...Seroja ?." Soal Arsyad berpura-pura terkejut .

Seroja yang dari tadi diam kini mumulai lakonan nya . " Arsyad ! Seroja minta maaf sebenarnya Seroja dah lama sayang kan Zavier ." Kata Seroja qasrina dengan riak wajah sedih sambil mengalirkan air mata palsu .

" Kejap ! Cik Seroja tunang Arsyad ke ?." Soal salah satu Reportes .

" Haah , Betul saya lah Bakal tunang Arsyad . Tapi ... ." Belum sempat Seroja menghabiskan kata Arsyad menyambung .

" Tapi apa ! Macam mana awak boleh ada kat bilik pakcik saya dan what atas katil !." Tengking Arsyad sambil melangkah dekat ke arah Seroja . Zavier yang melihat lalu pergi mendekati Seroja juga kerana dia tidak mau Arsyad menyentuh isterinya .

Sambil Seroja berpura-pura nangis , dia membidikkan kepala nya ketepi melihat Darling yang sedang tersenyum sinis ke arahnya . Namun tanpa Darling sedar Seroja sedang tersenyum melihatnya disebalik kain tudung yang sedang menutupi muka .

CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)Where stories live. Discover now