" SAYANG NI ABANG SAYANG ! It's Zavier ." Jerit Tengku Zavier yang masih memeluk kuat Seroja walaupun badan nya terasa sakit akibat tendangan dan tolakkan kuat Seroja yang seperti terkena histeria .
" ZAVIER ! AKU TAKNAK MATI ." Kata Seroja qasrina yang tersedar di depannya adalah Zavier terus membalas kembali pelukkan Zavier . Zavier merasakan badan Seroja mengigil dengan kencang tanpa henti sambil menangis kuat dipelukkan Zavier .
" What happen Zavier ?." Soal Datok Leo yang meluru masuk bilik Seroja kerana terkejut akan jeritan Seroja yang mengejutkan satu rumah . Boleh tahan kuat juga suara seroja kalau seisi rumah agam yang besar tu terbangun .
" Wait father , i'm don't even know what happen ." Balas Tengku zavier sambil tangannya mengusap lembut kepala Isteri nya yang masih lagi menangis dan mulutnya masih terkebil-kebil mengucapkan " Aku taknak mati " berkali-kali .
" Fiona ! Call docter ASAP !." Arah Datok Leo yang melihat Fiona juga meluru masuk ke bilik Seroja kerana cemas .
"Baiklah ,Tuan !." Kata Fiona terus mengeluarkan Telefon bimbit milik nya dari pocket seluar tidur dan jari telunjuknya juga dengan pantas menekan nama Docter Helmi Yang khas ditugaskan untuk merawat keluarga The Leo .
Dua jam terlah berlalu , Docter Helmi pun sudah mengenal pasti apa yang menyebabkan Seroja seolah-olah histeris lalu berlalu ke ruang tamu untuk menjumpai Datok Leo dan juga Tengku zavier .
Sesampai di meja ruang tamu , kelihatan Tengku Zavier duduk dengan posisi tangan yang diletakkan atas lutut jari-jemarinya menekap pada dagu nya dengan riaksi Risau yang terpancar pada muka Zavier.
" Zavier , Datok ... ." Panggil Docter Helmi pelahan bukan apa taknak mengejutkan mereka dengan keadaan mereka bersama sedang merenung memikirkan Seroja qasrina .
Zavier dan Datok Leo yang mendengar panggil Docter Helmi serentak mengangkat kepala menoleh ke arah Docter Helmi yang sedang berdiri .
" How , Seroja Docter ?." Soal Mereka Serentak lalu terbangun dari tempat duduk masing-masing .
" She is fine , dia baru tidur kembali lepas saya bagi ubat Sleeping pills ." Kata Docter Helmi .
Hah ? Ubat tidur for what bukan tu kegunaan untuk orang yang ada Mentel ill ke ? Getus hati Zavier pelik kenapa Isterinya diberikan ubat tersebut .
"I know Zavier , Hear saya rasa Seroja seperti ada tekanan perasaan sedikit and i thought so Seroja having a Somniphobia . Nampak dari segi kepenatan dia mungkin dah 3 hari dia tak cukup tidur disebabkan mimpi ngeri yang berkaitan dengan trauma ." Jelas Docter Helmi yang seakan tahu dan membaca isi fikiran Tengku Zavier .
Membuatkan Datok Leo mengelengkan kepala menandakan resah di sudut hati tuanya itu melihat keadaan anak menantu yang dia amat sayang sejak kecil lagi .
" Then , what should i do to make she's feel better ?." Soal Tengku Zavier .
" Awak kene pastikan dia sentiasa dapat tidur yang cukup dan sebagai Suami awak kene pantau dan lindungi dia dari gangguan yang boleh Trigger mindset dia . Selain itu , dengan mengunakan ubat yang saya bagi ini boleh membantu dia untuk mendapat tidur yang cukup . Because Seroja mungkin tidak dapat tidur yang tenang selagi dia masih dalam Traumatize fase ." Terang Docter Helmi lalu menghulurkan satu botol kecil ubatan yang dipanggil Sleeping pills kepada Tengku zavier .
Tengku Zavier mengambil ubat tersebut dari Docter Helmi dan meminta diri untuk menemui Seroja di biliknya . Kelihatan Datok Leo pun mengizinkan dan menyambung percakapan bersama Docter Helmi di ruang tamu .
YOU ARE READING
CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)
RomanceAssalammualaikum ! Korang yang mana baru saya perkenalkan ini adalah karya pertama saya , terima kasih yang sanggup menunggu dan datang kembali . Korang memang loversss betul ❤️ Ig : 4lyshairdina tt : Dyna00__