BAB 31>>

1.9K 56 8
                                    

Seroja menghampiri Ambulance yang sudah tiba di sekitar itu " per favore  , controlla questa ferita ( tolong tengokkan luka ni .) ." Kata Seroja qasrina lalu menanggalkan Kot berwarna hitamnya itu . Apabila , ada seorang Nurse perempuan yang ada di dalam Ambulance tersebut .

" Certo , Signora . (Tentu sahaja , puan .) ." Sambut Misi Tersebut lalu mempersilakan Seroja qasrina untuk duduk .

" Tak sangka , Puan Seroja bijak ." Puji Zeyana .

" Biasalah kawan aku kot ." Balas Umairah bahunya dijengketkan sedikit .

" Duhh ! Aku puji Seroja bukan kau ." Cebik Zeyana .

" Gurau jelah , tulah dah tahu orang malaysia duduk sini lama-lama lagi , kan dah tak boleh nak ajak gurau ." Bebel Umairah . Zeyana menjelingkan matanya ke atas tiba-tiba jadi anjing dan kucing .

" Seroja mana ?." Soal Tengku Zavier dingin kerana melihat Seroja tidak bersama mereka apabila tiba di bawah .

" Tu-." Sambil menunjukkan ke arah van Ambulance .

" What happen ?." Soal Tengku Zavier .

" She's fine sir , just a small wound." Balas Zeyana Selamba .

Mendengar perakataan " Luka " yang terlintas pada bibir Zeyana , Tengku Zavier lantas menuju ke arah Ambulance tersebut .

" Lah , luka sikit je . Caring betuls ." Balas Umairah.

" Tah , luka sendiri pun lupa dah ." Jawab Zeyana pula apabila teringat yang kaki Tengku Zavier sakit .

" Korang kene paham , Tengku Zavier kalau boleh hirisan kecil pun dia taknak ada bertapak pada badan Seroja ." Sambung Iskandar .

" Untunglah , kita ni kalau mati siapa kisah kan ." Kata Umairah lalu melihat ke arah Zeyana yang juga mengangguk setuju .

" Ye ke tak ada ? ." Balas Emiir yang sudah berada di sisi Umairah .

" Oh mak kau !." Terkejut Umairah apabila melihat Emiir yang tiba-tiba muncul di sisinya .

" Biasalah bro, kita ni siapa je ." Sambung Iskandar sambil mengelengkan kepalanya beberapa kali .

Zeyana yang melihat Iskandar sedang mengelengkan kepalanya itu membuatkan dia terpinga-pinga . " Apa yang korang merepek ni ." Soal Zeyana .

" Dahla,bro gerak kita ni siapa je ." Kata Emiir seraya kaki melangkah ke arah kereta mereka .

Iskandar hanya mengangguk setuju dan berlalu membututi langkah Emiir .

" EH ! Cakap biar habis Tuan berdua !." Jerit Umairah .

" Biarkan lah ." Jawab Zeyana lalu menarik tangan Umairah dan berjalan mengikuti Iskandar dan Emiir .

" Sayang okey ta...."

Seroja yang melihat Zavier muncul dengan cepat menolak tangan Misi dan menutup kembali badanya . Mukanya terasa membahang malu apabila dilihat .

" Sayang ? Ini bukan kali pertama abang nampak takkan sayang masih malu ." Kata Tengku Zavier bibirnya tersenyum tipis apabila melihat muka isterinya bertukar warna .

" Eish ! Abang kalau datang bagi salam boleh tak ? Jangan jadi macam kakak abang dengan kawan dia tu ." Keluh Seroja qasrina .

" Sorry..Sorry Assalammualaikum."Kata Tengku Zavier .

" Ha , kan elok sikit Waalaikumsalam kenapa ?." Tanya Seroja qasrina lalu kembali menyelakkan sedikit belakangnya untuk dirawat kembali .

" Teruk sangat ke ? ." Soal Tengku Zavier .

CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)Where stories live. Discover now