BAB 9>>

1.2K 48 1
                                    

Semasa dalam perjalanan balik ke office , tanpa sedar yang Seroja hampir terlupa sepatutnya dia kene pergi ke tempat fitting baju nikah dia .

" ALLAH ! jap Umairah teman saya kejap ye pergi satu tempat kejap ." Kata Seroja dengan cepat memusingkan kereta nya menuju ke tempat bridal tersebut .

" Kita kemana seroja , terkejut saya ." Kata Umairah yang terkejut melihat riaksi Seroja macam ada apa yang rushing .

" Saya lupa saya kene pergi fitting baju nikah rini sebabkan excited sangat jumpa awak , sampaikan semua benda saya lupa ." Jelas Seroja qasrina .

" Wait ! baju nikah awak nak nikah dah ke ?." Soal Umairah pelik .

" Haah , tapi senyap jangan bagitahu sesiapa kita bertiga je tahu ." Kata Seroja qasrina .

" Kita bertiga je ? Kenapa awak kawin terpaksa ke ." Pelik umairah yelah siapa tak pelik orang nak kawin mesti nak semua orang tahu tapi seroja taknak jadi pelik lah kan semua tu .

" Bukan , kawin contrack . Alah nanti awak paham lah yang ni teman je saya ." Kata Seroja qasrina .

" Baik boss !." Kata Umairah manrose sambil mentabik hormat ke arah seroja qasrina .

Sampai sahaja di butik pengantin tersebut kelihatan sebuah kereta bmw berwarna hitam mewah milik zavier . Hah ! zavier baru nak fitting baju juga ke , halahh masuk aje lah buat tak tahu sudahlah dah lambat esok nak nikah dah Getus hati Seroja .

" Awak tunggu jelah dalam kereta saya masuk kejap tau , ni kunci nak pergi memana pergi lah kalau saya lama okey ." Kata seroja sambil menghulurkan kunci kereta audi miliknya kepada umairah .

" Okey boss !." Kata Umairah manrose menurut perintah yang amat mulia gitu well pembantu pribadi kan berbaloi dapat pegang kereta mahal siapa taknak .

Seroja meluaskan langkah kaki nya menuju ke kedai tersebut  . Seroja menolak lembut kelopak pintu tersebut dan masuk ke dalam kedai tersebut , dah macam main sorok sorok dah si seroja menyelinap  . Bukan apa cuma takut ada yang mengenalinya dengan si zavier pulak datang waktu sama lagi aduhh dah kata datang awal payah betul la pakcik tu .

Sedang sibuk menyelinap masuk tiba-tiba terasa kepala nya terhantuk pada sesuatu yang lembut berada di depannya , lalu seroja mendongakkan kepala nya sikit demi sedikit untuk melihat siapa yang berada di depannya .

" Sayang ? ." Kata arsyad .

" Ar..arsyad ? Kenapa awak dekat sini ?." Soal seroja qasrina . Bedebar jantung seroja melihat arsyad di depan mata nya terkejut macam mana dia boleh ada kat sini takkan la si pakcik garang tu bawak dia pulak dah . Dah kata jangan bagitahu siapa siapa rosak la rancangan macam ni . Haih ! .

" Sepatutnya saya yang soal awak macam mana awak boleh ada dekat sini ?." Soal arsyad balik . Dah berbalik kepada tuan nya pulak soalan tu .

" Owh , tak adalah saya baru nak buat suprise kan  awak , kita nak tunang jadi saya nak shopping baju baju tunang kat sini sebab ni memang tempat kegemaraan saya kalau nak cari baju ." Kata seroja qasrina . Perfect ! Kiasan seroja macam gitu je dia kias dekat arsyad lagipun tempat tu bukan hanya buat baju nikah bermacam lagi . Ala si arsyad ni mudah percaya sikit jadi senang nak di klentonnya si arsyad ni .

" Owhh ! Saya pun sama apa lah awak ni sayang , sorok sorok tak payah la sorok sorok macam tu terkejut saya ." Kata Arsyad .

" Haha , suprise ." Balas seroja qasrina sambil gelak kecil yang tak seberapa nak ikhlas .

CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)Where stories live. Discover now