BAB 7>>

1.4K 57 1
                                    

Kedengaran bunyi das tembakkan yang kuat dan mata seroja tertancap ke arah dimana dia melihat tengku zavier terduduk dan menahan kesakitan di bahagian bahu nya selepas sahaja bunyi tembakkan itu . Seroja dengan cepat bangun dan berlari menuju ke arah Tengku zavier .

"Zavier , zavier awak tak apa apa ke ! Zavier awak bedarah ." Jeritan seroja qasrina .

" Argh ! Shit , qas selamat kan diri awak pergi ! ." Balas tengku zavier sambil tangannya mengenggam kuat bahagian luka yang bedarah di bahagian bahu nya itu lepas terkena tembakkan dari musuh .

" Saya takkan tinggalkan awakk zavier !." Bentak Seroja qasrina .

" Just leave seroja qasrina listen to me i can hendle this by myself !." Marah Tengku zavier kepada seroja yang enggan mendengar arahannya .

Terdengar tapak kaki menuju ke arah mereka dengan cepat tengku zavier menolak seroja qasrina ke belakang dengan terkejut nya seroja qasrina , sempat dia melihat siapakah orang itu dan itu adalah ARSYAD ! .

" Pakcik..pakcik haih , sayang betul kau dekat seroja kan ? Sampai diri kau pun kau sanggup gadai , tak sangka tua tua tapi bodoh !." Jerkah arsyad lalu tangan nya yang masih erat memegang pistul memukul kepala tengku zavier dengan kuat membuat kan zavier terbentang atas lantai rumah kosong itu .

" Arsyad .. apa .. kau .. nak dari aku !." Balas Tengku Zavier dengan nada suara menahan kesakitan .

" Aku nak seroja ? Boleh ." Kata Arsyad sambil menancapkan pistul ke arah kepala Tengku Zavier dan menghadiahkan senyuman sinis sekali pandangan tajam ke arah mata zavier .

" No ! ." Jerit tengku zavier lalu dengan cepat mengapai pistul yang berada disebelahnya . Namun belum sempat zavier mengapai pistul tersebut dengan cepat arsyad melepaskan tembakkan itu .

PANG ..

" ZAVIERR !! ." Jerit seroja qasrina , lalu terbangun dari tidurnya . Itu semua hanya sebatas mimpi ngeri .

" Cik Seroja kenapa ni ." Tanya Nanny yang berada disebelah nya selepas mendengar seroja menjerit .

" Ah mimpi rupanya , tak nanny mimpi ngeri maaf ganggu ." Ucap seroja qasrina sambil mengosok kedua belah matanya . Lalu seroja mengapai telefon nya untuk melihat waktu .

Waktu menunjukkan subuh , seroja tidak melengahkan waktu dengan segera bangun dari tempat tidur nya mandi lalu menunaikan solat subuh . Setelah selesai , seroja memilih untuk berehat seketika menunggu pagi untuk bersiap , sarapan dan pergi ke syarikat ayahnya .

Usai , bersiap seroja berlalu ke ruangan makan untuk sarapan seketika . Di ruangan makan tersedia nasi goreng kampung kegemaran seroja yang dibuat oleh nanny .Walaupun dibesarkan dengan kekayaan dan kemanjaan keluarga terhadapnya  , dia tetap memilih untuk menjadi seorang yang rendah diri dan juga masih tetap menghargai segala apa yang ada depan mata . Seroja tidak memilih bahkan pernah nanny memasakkan makanan kampung yang ia tidak pernah makan , namun juga  seroja pernah tidak meminta nanny untuk memasakkan nya kerana dia enggan menyusahkan nanny yang banyak kerja padahal itu memang perkerjaan nanny sebagai pembantu rumah , tertapi bagi seroja nanny adalah keluarga nya setelah kepergiaan ibu dan ayah nya itu dan hanya nanny nya sahaja yang sanggup menjaga dan setia bersama nya hingga sekarang .

" Alhamdullilah , pagi pagi dapat makanan kegemaran ." Ucap hati seroja qasrina yang tersenyum melihat makanan tersebut .

Siap sahaja makan , seroja pun berlalu pergi meninggalkan rumah untuk ke syarikat ayah nya .

Sesampai sahaja , seroja qasrina disambut meriah oleh para pekerja di syarikat ayah nya , terlihat semua menghargai kedatangan seroja qasrina sebagai CEO baru dalam syarikat ayahnya itu .

" Assalammualaikum sayangg ! ." Sapa Arsyad yang tah muncul dari mana sambil menghulurkan bouquet berisikan bunga tulip kegemaraannya .

" Ya allah kenapa la , spoil happy mood betul la dia ni baru nak kerja tenang ." Bisik hati seroja qasrina .

" Waalaikumsalam , rajin betul siap bawa bunga wow tulip i... ." Kata seroja namun kata kata nya terhenti seketika .

" Kenapa sayang ?." Soal Arsyad pelik dengan riaksi Seroja qasrina yang tidak berpaling ke arah bunga yang diberinya tadi .

Mata Seroja qasrina kian terpana melihat Sesosok lelaki berkacukkan orang putih sedang bediri dalam beberapa meter dari mereka berdua mengenakan One Set baju kemeja putih didalam berkot putih dan berseluar slack putih berbadan tegap yang kelihatan Musclenya.Sedang , memegang sejambak bunga Mawar putih siapa lagi kalau bukan Tengku Zavier yang masih kelihatan kacak dan macho walaupun umur sudah jejak 30 an .

" Sorry , Arsyad saya dah tak minat tulip saya suka mawar putih , Pakcikkk morning ! ." Sapa seroja qasrina dan berlari meninggalkan Arsyad untuk menuju ke arah Tengku zavier .

" What pakcik , Argh ! jangan cakap kau suka dengan pakcik aku seroja , aku takkan biarkan kau , tak guna ." Bebel Arsyad sambil menuju ke arah mereka berdua .

" Wah pakcik garang bawa bunga untuk saya lah ." Kata Seroja qasrina lalu tangannya ingin mengapai bunga tersebut namun Tengku zavier menolak lembut kepala seroja menggunakan telunjuk .

" Auch , pakcik garang how dare you !." Marah seroja qasrina .

" Bukan untuk kau lah ." Kata Tengku zavier dengan muka yang dingin .

" Adalah , pakcik bawa tu untuk sesorang kat syarikat ni , awak suka pakcik saya ke ?." Soal Arsyad yang baru sahaja sampai .

" Okey then , dahla saya nak masuk office panas la kat luar macam bediri kat atas unggun api ." Kata Seroja qasrina dengan sekelip mata merubah perangai menjadi singa dan berlalu pergi meninggalkan mereka berdua .

" Wait seroja awak tak balas pun , awak suka pakcik saya ke ! ." Jerit Arsyad namun dengan lagi sekali seroja mengabaikan panggilan Arsyad .

" Pakcik jangan nak suka-suka , Seroja bakal tunang saya , saya tahu pakcik bujang tapi ramai perempuan sama umur dengan pakcik yang tak berkawin lagi kalau nak muda pun ramai tapi bukan Seroja ." Pesan tegas arsyad kepada zavier yang seakan suka dengan seroja .

" Ohh , baru bakal tak lagi kan , jadi  tak salah kalau aku suka pun ." Kata Tengku zavier dengan riak wajah yang angkuh .

" pakcik.." tak sempat Arsyad menghabiskan kata kata nya seroja yang sudah pergi datang kembali .

" Pakcik garang , jumpa saya kat office ada hal mustahak , tah tiba-tiba office jadi bau bangkai tah siapa jadi mayat hidup datang buat bau kat syarikat papa saya ni  ." Panggil seroja lalu dia pun kembali ke office dengan pantas .

" Ingat , bakal tunang tau ." Kata tengku zavier sambil menepuk nepuk baju kemeja arsyad yang tiada habuk itu lalu pergi meninggalkan arsyad .

" Assalammualikum , Cik Seroja qasrina eh salah CEO Seroja qasrina ." Kata tengku zavier sambil berjalan menuju ke meja kerja Seroja qasrina.

" Waalaikumsalam , saya taknak borak panjang degan awak saya tak ada mood . Saya cuma nak cakap ni nanti pergi ke tempat ni untuk fitting baju nikah kita , kita kene pergi berasing takut ada orang salah sangka dan orang ternampak jangan sampai rahsia terbongkar ." Kata seroja qasrina sambil menghulurkan business card .

Tengku zavier mengcapai card itu lalu dia meletakkan bunga mawar putih yang sebenarnya memang khas untuk Seroja namun ternampak Arsyad yang sedang menuju ke arah mereka tadi dia terpaksa menipu Seroja .Mana sempatnya zavier nak berkenalan dengan perempuan dalam syarikat tu kalau pinangan Datok Leo pun dia enggan terima .

" Untuk CEO baru syarikat Uncle Im , Congrats Seroja qasrina ." Ucap Tengku zavier sambil mengenyitkan mata nya ke arah Seroja yang tengah bermasam muka memadangnya lalu Zavier pun pergi meninggalkan Seroja qasrina di ruangan kerja nya itu .

Seroja memandang ke arah Zavier yang berlalu pergi itu dengan cepat dia mencapai bunga mawar putih itu . Dengan hati yang kembali ceria dan mood berubah menjadi baik kembali dengan lantas tangan nya mengeluarkan satu pasu putih kecil cukup untuk menampung 6 kuntum bunga mawar putih itu dan menghiaskan nya di atas meja kerja nya itu .

" Sweet juga pakcik garang ni , eish seroja kau dah tersuka dengan pakcik garang tu ke ? , apa apalah yang penting . Aww so sweet pakcik garang tu ." Bebel seroja berseorangan sambil hati nya di pukul debunga cinta tengku zavier .

CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)Where stories live. Discover now