BAB 13>>

1.1K 40 0
                                    

Setelah sakan berbisik bedua , Emiir pun mengangguk paham dan Emiir memberi isyarat tangan " Pergi " kepada Pihak polis tadi .

" Okey , good just nothing ." Kata Emiir selamba sambil menjongketkan bahu nya .

" Apa yang nothing ? Bukan masa begurau la Emiir ! ." Marah Umairah manrose kepada Emiir yang membuat kerja sambil lewa .

" Woo ... kejap saya tak cakap apa apa lagi , cool down Umairah ." Gurau Emiir lagi .

Mata Seroja menatap Emiir dengan tatapan maut , membuat kan Emiir terbatuk kecil tak sangka gurauan nya hambar . Dah Si Emiir begurau masa orang tengah memikirkan apa yang terjadi , memang tak ada masa lah orang nak gelak Emiir ... Emiir .

" Okey back to the story , Nanny awak bukan dipukul pun dia cuma tergelincir dan terjatuh , kepala dia terkene pada bucu meja dapur yang tajam tu itu aje . So chill ." Balas Tengku zavier yang masih dengan lagak selamba .

"Eh jantan ni aku karate ada juga ." Balas Umairah manrose lalu mengeluarkan skill nya .

" Chop..Chop ada lagi ." Balas Emiir ringkas . Membuatkan Umairah menutup skill nya dan duduk di sofa kembali .

" Ada apa lagi ? ." Soal Seroja qasrina yang mula bosan dengan kerenah Emiir begurau tak bertempat . Aku ni tengah STRES UP kau boleh begurau Emiir ! .

" One more thing , actually rumah awak memang hampir di ceroboh masuk . Mungkin jeritan yang awak dengar tu disebabkan Nanny ternampak mereka . Lagipun bahagian Box ELCB awak ada kat bahagian luar ruangan dapur dan dapur awak ada tingkap dan tingkap dapur awak terbuka ." Terang Emiir .

" Then what the point is yang menandakan ada orang nak ceroboh ." Balas Seroja qasrina yang masih terpinga-pinga.

" The point is , pegawai yang buat Checkup tadi datang cakap terdapat bekas wayar yang sudah pun dipotong menggunakan Cutter ." Balas Emiir .

" Okey , paham terima kasih atas penjelasan Emiir ." Balas Seroja qasrina sopan walaupun tengah rasa nak makan aje Si Emiir .

" My pleasure , saya rasa penjenayah ni , yang sedang saya target di kawasan ni sebab kawasan awak sekarang banyak kes pencerobohan hari tu baru termasuk awak dah rumah ke-empat diceroboh , yelah rumah pun ala istana siapa taknak ceroboh kan ? ." Kata Emiir sambil memandang kawasan rumah milik seroja yang sangat luas dan mampunyai Vibe Classic seperti di luar negara .

" I see , patutla awak ada , jadi ni kes yang awak tengah hendle la kan ? ." Soal Seroja Qasrina .

" Bingo ! Correctly answer Seroja ." Kata Emiir .

" Macam mana wayar tu ? Dah tersambung ." Soal Seroja qasrina .

" Ni sambungan yang dibuat ala kadar je oleh pihak kami , jadi esok cari lah orang yang boleh buat untuk baiki balik dengan sempurna wayar tu . Tapi kemungkinan akan Blackout balik . " kata Emiir .

POP !

Rumah Seroja pun menjadi gelap gelita balik , masin juga mulut Si Emiir ni begurau-gurau juga , kan dah jadi betul .

Seroja dan Umairah pun memasang Flashlight dari telefon milik masing-masing dan memancarkan ke arah muka mereka . Dengan amarah yang membuak-buak mereka berdua menatap Emiir yang baru membuka touchlight sambil tersenyum seperti " Ops ! My bad " .

" EMIIRRRRR ! ." Jerit Seroja qasrina dan Umairah manrose serentak .

"Kan dah kata sekejap aje ." Balas Emiir sambil tergelak kecil .

CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)Where stories live. Discover now