BAB 10 >>

1.2K 48 0
                                    

"Assalammualaikum ! Nanny i'm backkk !." Jerit Seroja qasrina setelah tiba di rumah .

" Nak tahu tak today is my happy day yahoooo !." Jerit seroja qasrina sempat Bersuffel semasa kaki nya masuk ke rumah . Tanpa dia sedar yang tengku zavier menyaksikan seroja sedang riang berjoget sejak dari dia terpekik terlolong dari luar sampai la berjoget ke dalam .

"Waalaikumsalam , tahu la esok nak nikah jangan la excited sangat sampai tak perasan saya kat sini ." Omel Tengku zavier .

" Allah pakcik garang !." Jerit seroja qasrina terkejut melihat zavier yang sedang duduk di sofa ruang tamu milik nya .

" Maaf cik seroja , tak sempat nak bagitahu cik seroja tadi sebab tengok cik seroja tengah dengan diri sendiri ." Kata Nanny .

Tangan seroja menepuk muka nya sendiri sambil menutup mukanya akibat malu dengan perangai diri sendiri .

" Ye pakcik kenapa memalam datang ni , tak boleh ke tengok hidup saya tenang sikit ." Kata seroja qasrina dengan cepat mengubah topic dengan tangan yang masih di mukanya kian mengaru kepalanya yang tak seberapa gatal itu .

" Tak adalah saya cuma nak bagi awak ni saya lupa nak letak kat cashier tadi ." Kata Tengku zavier sambil menghulurkan satu kotak kecil berwarna putih .

" Apa ni pakcik ?." Soal seroja qasrina sambil tangannya membuka kotak tersebut .

"That is your code dear tesoro , papa bagi awak sempena esok awak jadi sebahagian daripada the leo family ." Balas tengku zavier.

Seroja melihat ke arah sebuah rantai leher yang terukir jelas bentuk merparti putih kecil di manik nya .

"What kind of meaning this things." Soal seroja qasrina yang sedang menatap jelas manik yang berukiran merpati tersebut lalu sempat melabuhkan punggungnya di sofa hadapan zavier .

"That is white pigeon , menadakan awak ada lah cik puan tengku zavier and that thing will protect you ." Jelas Tengku zavier .

" Syiriknya taknak la,saya percaya allah ." Balas seroja qasrina .

" Bukan mandrem lahh , that code for protect you daripada musuh musuh the leo . If anything happen to you my people will help you dear tesoro." Kata Tengku zavier .

" Owh hehe - macam tu eh maaf salah sangka sikit ." Kata seroja qasrina sambil tergelak kecil .

"Ingat lepas kita nikah , pakai jangan tanggalkan if not you well get in trouble . You're cik puan zavier and i will protect you tesoro." Jelas Tengku zavier kepada seroja .

Seroja pun mengangguk paham akan penjelasan tengku zavier sebentar tadi .

" Baiklah , saya balik dulu sleep well tesoro , esok banyak kerja kita ." Kata Tengku zavier sambil tersenyum manis ke arah seroja qasrina .

Seroja yang melihat layanan sweet talker si pakcik garang tu membuatkan hati nya luluh lagi , macam mana nak contract kawin kalau baru berapa hari rapat pun dah cair dasar seroja qasrina macam lilin baru bakar sikit cair .

" Ops sorry , i'm forget miss seroja black card tu amik that you're present from me itu awak punya mas kawin kita esok , saya dah sediakan ." Kata Tengku zavier lalu berlalu membawa diri balik ke rumah nya .

" WHAT THE F , masyallah tabrakallah mulut ku . Jap black card ! ." Jerit seroja qasrina lalu mencari sampul yang diberikan oleh cashier tadi lalu membukanya bukan apa terlupa pulak sebab nak cepat balik kan maklum esok nak jadi isteri tengku zavier jadi shik-shak-shok skit.

CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)Where stories live. Discover now