" Welcome to our house man !." Pelawa Iskandar lalu membuka luas daun pintu Penthouse tersebut .
" Tepi...Tepi aku nak pergi bilik ." Kata Tengku Zavier dengan lantas berlalu memasuki rumah tanpa bertanya di mana " Biliknya" .
" Bukan dia hilang ingatan ke ." Soal Seroja qasrina yang perasan akan suaminya tidak bertanya tentang arah bilik .
" Haah lah , pelik ? ." Balas Iskandar sambil matanya mengikuti jejak langkah Tengku Zavier yang berlalu menaiki tangga untuk ke aras 2 dimana terletaknya bilik dia .
Penthouse tersebut mempunyai 5 bilik iaitu 3 bilik dibawah dan dua diatas , Diatas itulah bilik Master dan juga bilik kerja yang dikhaskan untuk Tengku Zavier . Luas Penthouse tersebut boleh dikatakan besar . Terdapat balkoni yang dihiasi Jacuzzi bulat yang mewah lagi-lagi permandangan menghadap laut . " Indahnya !." Getus Seroja qasrina apabila matanya sempat melihat keindahan Penthouse tersebut .
" Cik Seroja ? ." Panggil Iskandar apabila melihat Seroja sedang mengelamun .
" Besarnya !." Tanpa sedar mulutnya lagi sekali terlepas kata . Lawa sangat ! Teruja Seroja qasrina .
" Ni memang Penthouse yang direka untuk Zav . Jadi ruangan ini , sudut dan segala yang ada dalam rumah ni . Zavier yang aturkan." Jelas Iskandar .
" Ini syarikat mana yang bina ?." Soal Seroja qasrina dengan nada Polos .
" Cik Seroja tak perasan ke dekat luar tadi ada tertulis nama yang besar gedabak ?." Soal Islandar . Takkan lah dia tak perasan kot ?.
" Tak , Sebab tengah risau Fokus kat Zavier ." Balas Seroja Qasrina .
" Betul juga , ini Syarikat milik Tengku Zavier dia yang tubuhkan sendiri pada masa lalu sebab tu nama Penthouse ni di panggil DE T.Z . Tengku Zavier ."Kata Iskandar .
" Then ? Siapa yang jaga masa dia hilang ingatan ?." Soal Seroja qasrina lagi .
" Aku , sebab Datok Leo yang minta tolong untuk aku jaga kan belah sini sementara Zav pulihkan ingatannya tapi tulah dia masih taknak , Jadi buat sementara ni aku gabungkan ahli aku dan juga ahli Leo sampai ketua Leo bangkit ." Kata Iskandar .
" Ahli engkau ?."
" Ye , aku ada ahli aku dan aku ada syarikat aku sendiri aku bukan anak buah Leo , Aku adalah ketua kepada ahli The Scorpio dan Aku juga ada Syarikat di Malaysia . Tapi aku kene fokus dekat Itali sebab itu aku tak balik malaysia ." Terang Iskandar lebih dalam .
" Bukan ... selalunya ."
" Apa ? Kau nak tanya kenapa aku hormat keluarga Leo ? Walaupun aku ada Keluarga aku sendiri macam tu ." Selit Iskandar yang sudah tahu apa yang difikirkan Seroja qasrina .
" Yes , Why ?." Soal Seroja qasrina .
" 5 Tahun yang lalu masa aku berumur 22 tahun dan Zav masatu 25 tahun Maybe , masa aku hampir dibunuh dengan musuh Scorpio , Zavier yang datang Selamat kan aku disebabkan dia tengah incar orang yang sama masa tu , aku tak tau pulak ketua sekejam dia masih ada hati perut selamatkan orang lain . Kalau tak sebab dia aku dah mati dah sekarang . Lepas Selamatkan aku dia bawa aku berjumpa dengan Datok Leo dan semua yang aku ada sekarang mereka yang bantu dari A to Z walaupun aku usaha sendiri tapi kalau bukan sebab dia orang yang ajar , aku tak sampai ke tahap ni The Scorpio pun belum tentu bertahan sampai ke hari ini . Aku percaya dia dan aku dah anggap dia macam abang aku sendiri dah ." Terang Iskandar yang mengamit kembali memori perjumpaan antara mereka berdua .
" So sweet ! Macam cinta pandang pertama ." Kata Seroja qasrina tersenyum sambil menepuk-nepuk riang tangannya .
" Eh ! Awas aku bukan Gay ." Balas Iskandar .
YOU ARE READING
CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)
RomanceAssalammualaikum ! Korang yang mana baru saya perkenalkan ini adalah karya pertama saya , terima kasih yang sanggup menunggu dan datang kembali . Korang memang loversss betul ❤️ Ig : 4lyshairdina tt : Dyna00__