" Seram juga bergurau dengan dia ni ." Getus hati Seroja sambil menatap penuh dari kaki ke muka Zavier yang bertukar-tukar perangai kejap kejam kejap Soft guys .
Mata Seroja merenung kembali barangan yang dihadiahkan oleh Zavier pemikirannya kini sudah beralih arah kepada Nagetive thingking . Dia bagi hadiah ni , ada sesuatu yang dia nak ke dari aku ? Lalu mata Seroja melihat kembali ke arah Zavier yang masih tersenyum sambil duduk di sofa mewah yang khas untuk Bilik Tertamu itu .
" Don't worry , amik je itu hadiah dari saya . Saya takkan paksa awak selagi awak tak nak , melainkan lagi sekali saya dengar benda yang kind of bullshit..what contract married ? .I'm warning you Seroja even you can do everthing by yourself . Jangan cabar saya , i can do everything that i want on you tapi saya masih hormat awak as my beloved lady ." Bebel Tengku Zavier panjang sambil menyinis ke arah Seroja yang sedang menatap nya .
" Paham !." Gumam Tengku Zavier kuat bergema ruangan bilik tetamu . Seroja yang dari tadi membisu kini Terkejut dengan kelantangan Suara Zavier keras yang dapat mengoncangkan jiwa Seroja yang dipanggil batu itu . Tak pernah ia merasakan setakut ini dengan Zavier . " Inilah yang dimaksudkan Garang oleh Fiona ? ."
" Seroja , understand or not . Don't make me repeat my question swettie ?." Kata Tengku zavier sambil menyinis nakal dengan anak mata berwarna brown aslinya menusuk tajam ke arah anak mata Seroja .
" Yes , Zavier i'm sorry it would't happen again im promise you Zavier ." Balas Seroja masih dalam nada ketakutan dengan badan yang agak tegang menunggu kepergian Zavier .
" Goodgirls , Okey siap-siap saya nak bagi makan Corry kejap . Pakai semua yang saya bagi , saya dah sediakan semua kelengkapan awak untuk ke pesta bakal Bertunang awak tu ." Kata Tengku Zavier lalu bangun dari tempat duduknya dan berlalu untuk memberi makan anak bulus kesayangannya Si Corry .
Hilang sahaja Zavier dari pandangan mata Seroja , badan Seroja kini meloyot jatuh dari katil ke bawah . Sungguh kemarahan yang dibuat oleh Zavier tadi kalini betul betul mengertak sehingga menusuk ke jiwa bahkan membuatkan diri nya membeku hingga cair sebergini . Takut ! .
" Okey , Seroja jangan salah cakap . Make sure jangan sampai Zavier berubah seperti diri nya yang tadi ." Seroja Bermonolog sendirian apabila badan menjejak lantai marmar sambil menghembuskan nafas dalam menerpa ke lantai .
Usai , sahaja membebel seorang diri Seroja kembali berdiri dan melihat jam yang terpapar pada dinding bilik tetamu itu , jarum jam sudah menunjukkan pukul 5.00 petang .
Seroja terus berlalu untuk bersiap-siap , tangannya dengan pantas menggapai dua kotak baldu merah dan juga baju yang dikhaskan untuk pergi ke pesta pertunangan itu kaki Seroja mengorek langkah untuk ke ruangan yang ditata untuk dijadikan ruangan bersiap yang memang disediakan di bilik tetamu itu sebab itulah bilik tersebut dipanggil besar dan besarnya lebih kurang ruang tamu rumah Zavier cuma nasib tiada dapur persendirian .
" Wah..Pretty women shesh...." Kata Seroja sambil matanya memandang dirinya dipermukaan cermin setelah sahaja siap memakai kesemua barangan yang diberi oleh Zavier . " Macam mak datin Ohoks !.".
" Cik Seroja ! ." Panggil Fiona dari luar ruangan Fitting bilik itu .
Seroja yang mendengar panggil tersebut dengan cepat membatalkan angannya dan berlalu untuk membuka pintu bilik itu .
"Yes , Fiona anything for me ?." Kata Seroja qasrina sambil tersenyum kambing .
" Tuan Zavier suruh panggilkan awak , sebab tuan dah tunggu Cik Seroja dari tadi lagi lambat dah ni katanya ." Balas Fiona kembali membalas senyum kambing Seroja tadi .
YOU ARE READING
CIK PUAN TENGKU ZAVIER (R)
RomanceAssalammualaikum ! Korang yang mana baru saya perkenalkan ini adalah karya pertama saya , terima kasih yang sanggup menunggu dan datang kembali . Korang memang loversss betul ❤️ Ig : 4lyshairdina tt : Dyna00__