12. Bölüm

532 35 33
                                    

Öyle korkmuşum ki, öyle öfkelenmişim ki... Sana değil can! Kendime. Bir kere açsanda o güzel gözbebeklerin konuşsa benimle. Dilin lâl olsun kabulüm. Bırak yüreğin sağır olsun ona da kabulüm. Yeter ki kışı bahara çeviren kirpiklerin açılsın. Bulutlara öfkem bugün... Onlar ağlamıyorlar bugün baksana çiselemiyor tek bir damla yeryüzüne. Söylesene güzel gamzeli çocuk yıldızlar prensesi tek mi kaldı.

_ ha-tun...

Yanağına salınmış gözyaşlarını küçük bir çocuk edasıyla ayaklanarak feracesinin koluna sürdü.

_ Cüneyd...

İki kirpiğin birbirine kenetlenmesi normal midir aşk? Binlerce hece barındırması, mısralarca şiirler saklaması. Her değişinde farklı bir şiirle süslendim ben adam!

_ ne bu halin cenaze mi var?

_ sanki ruhum çıktı canımdan... Bir cenaze varsa senden kopmuş parmaklarımındır, sensiz bir günü tüketmiş kalbimdedir. Şiirsiz kalmış gözlerimde, kafiyesi bitmiş kirpiklerimdedir.

_ can candan çıkmadıkça şuramdan çıkmayacaksın.

Elini göğsüne doğru uzattı.

_ senaryomu yazmışım kirpiklerinin karasıyla Zeynep.

Başını önüne doğru eğerek mahçupça mırıldandı Zeynep.

_ bana kızdın mı?

_ kızdım evet. Bilmez misin Cüneyd öksüz... Yıldızını almaya yeltendiğin için, onu çıktığı karanlığa hapsetmeye kalkıştığın için. Kubbem var gidersen göğsüme yıkılırda kalırım binlerce kırık kemik ile enkazlar içinde.

_ senin yıldızın...

_ benim prensesim.

Yıldızların nuruyla yazılmış bir senaryoyu aydınlatıyordu iki güzel yürek.

***

1 hafta sonra...

Eline aldığı kaseyle döndü önüne.

_ sen mi yaptın?

_ başkası mı yaşıyor evde?

_ Cüneyd sen çorba mı yaptın?

_ bahane arıyorsun bu çorba bitecek.

Çorbadan bir kaşık alarak üfleyecekti ki gözlerine kilitlenen gözleri fırsat vermemişti.

_ Cüneyd...

_ Zeynep?

_ takıldın.

_ takılmamak elde mi?

Derken kaşığı ağzına doğru yaklaştırdı. Burun kıvıran Zeynep nazlı bir bebek edasıyla çevirdi suratını.

_ içmem...

_ yahu açsana ağzını hatun!

_ ya içmem!

Cüneyd elleriyle yüzünü çevirip kaşığı zorla ağzına koydu.

_ Cüneyd!

_ öldün mü?

_ içmesem olmaz mı?

_ 2 gündür hastasın bu bitecek Zeynep hanım.

Cüneyd çorbayı zorda olsa içirmişti Zeynep'e.

_ Cüneyd...

Bakışlarını Zeynep'e çevirirken sustu Zeynep.

_ yanağıma dokundun...

YERYÜZÜNDEKİ YILDIZLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin