Omuzumda hayatın yükü, kaldıramayıp düşecekken tökezledim bugün. Çöktüğüm bu kaldırım hangi hüzne şahitse, bilsin ki gönlü hasta olan bu genç öldü...
_ Cüneyd efendi ne yaptılar söyle hadi.
Boğazıma dizilmiş bir dikenin ardından bakışlarımı ona çevirdim.
_ topuklarımın altına verdiler ateşi.
Sıktığım gözümden yanağıma doğru düşen sıcak bir yaş dahi vermemişti teselli.
_ ben şimdi gösteririm onlara!
Kolunu sert halde tutarak endişeyle doğruldum yerimden.
_ hayır! Kendi cehennemlerinde yansınları.
_ neden Cüneyd neden sana bunu yapmalarına müsaade ediyorsun?
_ ya dedikleri gibi ben bir zani çocuğuysam...
_ senin suçun ne? Annenin babanın kurbanısın diye ne bu eziyet.
O anda onlara doğru koşan çocukların sevinç çığlıklarına döndü Cüneyd.
_ Cüneyd efendi, Cüneyd efendi.
Bakışlarını düzelterek sırtını iyice dikleştirdi. Ayağındaki yanıkların ağrısını hissetmemek için direniyordu.
_ söyleyin bakalım buldunuz mu cevabı?
O anda dergahın bahçesine endişeyle giren anne kıza döndü gözleri.
_ anne Cüneyd efendi kim? Mürşid efendi ne diye çağırdı bizi.
_ kızım bir sus ha bire soru soruyorsun.
_ öğrendiler dimi sanada bana da ceza verecekler.
_ Zeynep! Bir sakin ol kızım. Oku temiz yüreğinle.
Zeynep önünü dönerek annesini takip etmeye devam etti. Çocuklar hep bir ağızdan soruyu bağırırken gözleri o tarafa döndü Zeynep'in.
_ İbrahim peygamber.
Diye bağırıyordu çocuklar. Bahadır önünde olduğu için Cüneyd'in yüzünü seçemiyordu Zeynep tebessümle orayı izlerken beklemediği birşey ile karşılaştı.
Ayağının acısına dayanamayan Cüneyd efendi yere düşerken endişeyle çöktü önüne Bahadır.
_ iyi misiniz Cüneyd efendi?
Ne demekti bu Mürşid'in hakkımda onunla konuşacağı genç miydi o? Adımları oraya gitmek istesede kilitlenmişti olduğu yerde. Derin bir nefes alan Cüneyd elini asfalta vurarak çocukları etrafında daire şeklinde çömeltti.
_ İbrahim peygamber. Adanmış peygamber.
_ Cüneyd efendi neden öyle dediniz?
_ musibet her insanın başına gelir. Kimi sabreder kazanır kimisi ise kaybeder. Kazananlardan oldu o.
_ peki pasta alıcak mısın bize?
Tebessüm etti Cüneyd.
_ alıcam tabii ki... Çok zor bir sorunun cevabını bilmişsiniz ödül vermemek beni adil yapmaz.
_ yaşasın!
Diye bağırdı küçük Selim. Bakışları ona döndü Cüneyd'in.
_ yaşın kaç bakalım küçük bey?
_ 5 parmak.
Bahadır'a döndü Cüneyd.
_ pastaneye uğra çocuklarla onlara diledikleri pastayı al Bahadır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CANDA CANAN
General Fictionİki farklı hayat yaşayan ikiz kardeşlerin nefes kesen hikayesi...