4. Bölüm

354 31 16
                                    

Bakışları ayranını başına dikip tebessümle yanındaki adamla konuşan amcasına döndü. Çıplak ayaklarla sendeleyerekte olsa bir kaç adım atmıştı ona doğru.

_ Sadi Hüdayi efendi!

Tebessümünü yarıda keserek bakışlarını Cüneyd'in öfkeli bakışlarına yöneltti.

_ Cüneyd efendi...

Cüneyd ellerini arkada birleştirip bakışlarıyla süzdü bedenini.

_ sen dedin ki, sen bana dedin ki bu çatıyı oluşturan merhamettir!

Şaşkınlıkla bezeli surat ifadesini tebessüme dökerek tekbir parmağını kaldırdı Sadi efendi.

_ yeryüzündekilere merhamet etmeyene gökyüzündekiler merhamet etmez...

_ o halde bir çocuktan neden esirgersin bu merhameti efendi!

İyice yaklaştı Sadi efendi.

_ hayrolsun Cüneyd efendi aslan kesildin de haberimiz mi yok!

_ diyelim ki aslan kesildim ben bu çatıyı merhametten noksan eylemem! Ben noksan eylersem kimse merhamet eylemez gayrı.

_ bir zaninin oğlu olarak bu tavrın nedir Cüneyd?

_ çocuklardan merhameti eksiltip, çatıyı merhamet sarar diyerek münafıklık etme efendi! Neden alırsın ellerinden pastalarını?

Cüneyd öfkeyle burnundan solarken Sadi efendi onu sinirlendirmek için an kolluyordu.

_ israf Cüneyd! Çatıyı merhamet ayakta tutuyorsa israfta bu çatıyı yıkar. Alıştırdın gofrete çikolataya bu sebileri sen hiç hesap etmez misin bu değirmen nereden akar...

_ hakkı olan gülücüğü elinden almakta israf değil midir efendi! Hanende ne çok gülücüğü israf ettin.

_ Cüneyd efendi ben böyle uygun gördüm.

_ ekabir takımına verdiğin hürmetin zerresini çocuklara versen dünyayı cennet ederler yazık sana. Heyben çaldığın umutlarla dolmuş.

Diyerek tam gidecekken tuttu kolundan Sadi efendi.

_ kendi umudunu kastediyorsan benim bir zani çocuğuna verecek merhametim yoktur! Senden imam dahi olmayacağını söylemiş alimler.

_ insan olamıyorsun bari insaf göster efendi yeğenin duruyor karşında!

Diyerek hızla ayrıldı Cüneyd.

***

Sınavın ortasında gözleri Zeynep'e döndü Mira'nın. Hevesle bütün soruları işaretliyordu Zeynep. Kısık sesle seslendi Mert'e.

_ Mert.

_ önüne dön Mira hoca görecek şimdi.

_ ya kana rengini veren madde hangisiydi?

Tam o anda hocaya yakalanacakken döndü önünü Mira.

_ ya söylesene!

Diyerek mırıldandı hafifçe.

_ vişne suyu.

_ haha çok komikmiş ya.

Zeynep Mira'ya bakarak cevabı söyledi.

_ hemoglabin D şıkkı işaretle çabuk.

Tam o anda hoca Zeynep'e döndü.

_ yeni gelen!

Zeynep üzgün bir halde bakışlarını hocaya çevirdi.

_ ne oldu hocam?

_ görmeyeceğimi mi sandın milletten kopya istemek ne cesaret benim dersimde.

CANDA CANANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin