Koza çatlamış ve tırtıl artık bir kelebeğe dönüşmüştü. Daha uçmadan kırılan kanatların hesabı hangi vicdanın omuzlarına yük? Lâl olmuş dilin, görmez olmuş bir çift gözün, hatta mutluluğa koşarken kırılan ayakların? Bu hayat acısıyla da tatlısıyla da zulm etti biz öksüz yüreklere...
Bir iki adımın ardından dolu gözlerle amcasının gözlerinin tam içine bakıyordu.
_ ettiğin her bir günün zulmü sekaretine bir gün eklesin Sadi efendi!
Buruk ve titreyen bir sesin ardından uzaklaşan Zeynep'e döndü.
_ ben seni koruyamam... Seni koruyamayacaksam zulüm olur sana. Ben sana zulmedemem!
_ Cüneyd sana zulmedecekler sen bana etmesen sen kendine edeceksin etme!
Başı yere doğru inerken yanağından zemine bir damla düştü. O nasıl bir damla ki adına Mazlum denir. O mazlum ki arada perde yokken sesi Yaradan'a iletir.
_ ona ne olacak?
Diyerek başını kaldırmadan sordu. Sesi sonbaharda dalından ayrılmayı göze almış yere çakılan bir yaprağın korkuyla titremesiyle aynıydı. Dalından koparıyorlardı onu... Yüreğini.
_ sen eğer Müyesser ile evlenmezsen 999 gece Cüneyd yaptığı günahın vebalini bir hücrede geçirerek ödeyecek.
_ ama ben evlenirsem onu serbest bırakacaksın değil mi?
Diyerek kaldırdı başını.
_ evet.
_ belli sen bu kapının bekçisi etmişsin kendini dedeme sordun mu efendi ne der ne kelam eder?
_ kelam uzarsa Cüneyd olan sana değil ona olur unutma.
_ neden?
_ bir mücadele...
_ mürşid efendinin kararına ihanet edenler bundan kelli cezasını çekecek Cüneyd efendi makamın kurtarmaz seni.
Müyesser'in mırıldandığı bu cümle üzerine Cüneyd buruşan suratıyla ona döndü.
_ ben yine de hala mürşid olan dedeme danışacağım o vakit sözün üstüne sözde edilmez...
Tam arkasını dönmüşken kapıdan giren kişiyle karşı karşıya geldiler.
_ Cüneyd efendi!
_ baba...
_ nereye?
_ bana tuzak kurdular aldılar refikamı...
_ haberim var Cüneyd.
_ bir şey demeyecek misin bir laf söz?
Cüneyd yalvarır halde bakarken adam yüksek bir tonla seslendi.
_ dilsizler!
İçeri girenlerin ardından dolan gözleriyle çöktü dizleri üzerine.
_ Ya Rab! Cüneyd'i kimlere bıraktın?
_ onu götürün...
Son kez bakışları babasına döndü.
_ yapma...
_ kararını iyi düşün Cüneyd ya Zeynep 999 gece hücrede cezasını çeker...
_ ya da Cüneyd anası yaşındaki bir kadınla evlenerek onun cezasını üstlenir.
Gülümsedi Vahid yaklaşırken.
_ sana yarına kadar süre! Yarından kelli hüküm artık başkalarına geçecek.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CANDA CANAN
General Fictionİki farklı hayat yaşayan ikiz kardeşlerin nefes kesen hikayesi...