8. Bölüm

266 25 11
                                    

Çıkmaz sokaklarda sağa sola çarpa çarpa ilerliyordu hayatım adeta. Ben Cüneyd! Annesi alınmış, hayalleri yıkılmış kimsenin umrunda olmayan Cüneyd...

_ Cüneyd...

Bakışlarım amcama doğru çarpmışken lâl kesilmiş dilim felç kesilmişti.

_ bundan kelli Zeynep hanımla münasebetimiz nişan münasebetidir.

Tebessümle elini omzumu atan amcamın ardından Zeynep'e döndüm. Ben anneme sahip çıkamadım ki sana nasıl çıkayım kadın?

_ vifâkta hayır vardır Cüneyd efendi.

Gözleri dolu halde koşar adım çıktı dergahtan. Peşinden koşacak ne mecal var ne ayak sen bugün bu garibin kusuruna bakma...

_ amca... Dediki dedem sen bu meseleyi arz etmişsin bir sebebi var mıdır?

_ ee vardır elbet.

_ nedir o Sadi Hüdayi efendi?

Amcam kısık bir ses tonuyla kulağıma doğru yaklaştırdı kulaklarını.

_ bir zaninin oğlu olarak sana bir zaniyi laik gördüm Cüneyd. O kız senin sonunu getirecek.

_ bu nasıl bir kindir efendi dikkat et bu düşünceler bu kelleyi uçurur bedeninden.

Hızlı adımlarla çıkarken beni bekleyen Zeynep ile karşılaştım. Öyle ağlamıştı ki gözleri kızarmış ve şişmişti.

_ istemiyorsun!

Başını önüne doğru eğdi.

_ istersin ki bırakayım okulu. Ama bilmezsin ki neleri feda etmişim.

_ olmaz Zeynep olmaz!

_ ya niye olmaz senden başka kim biliyor ki Cüneyd efendi.

_ Zeynep ya okuldan ayrılırsın ya da Cüneyd bildiklerini konuşur.

_ hani bir taşın altında ezmezdin beni ne değişti?

_ akıl beyninde de kalbinde de atıyor karar senin.

Usulca yürümeye başladım. Sen nereden bileceksin o taşın altında seni ezmemek adına bu şartı koştuğumu. Ayaklarımın beni annemin mezarına getirdiğinden bir haber yürümüştüm. Bakışlarım mezar taşına çsrpınca sızladı yanıklarım.

_ bakalım bu sefer hangi cezayı laik görecek Sadi efendi hazretleri!!

Elimi toprağa doğru uzattım. Hasretin Cüneyd'in omzuna çöktü anne taşıysmıyorum. Onda bişey var anne onda senden bir parça var adeta...

_ Cüneyd efendi.

Bakışlarımı toplayıp döndüm ardımı.

_ sen!

_ yardım... Yardım et!

Nefesindeki titrek nidanın ardından ona doğru yaklaştım. Ellerimi arkada birleştirirken bakışlarımı ona doğru eğdim.

_ tuzak kuracaklar babama.

_ kim, niçin?

_ bilmiyorum...

Bir kaç saniye soluklanırken daha bir yaklaştım.

_ düzgünce anlatsan bende anlasam olmaz mı?

_ babamın aldığı arazi...

_ Feyza kursağından iki kelam cımbızla çekiyorum adeta.

_ araziyi babamın adına kullanacaklar. Mesele başka mesele.

_ sen nereden öğrendin?

Susarak başını eğdi önüne doğru.

_ Feyza konuş!

CANDA CANANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin