10. Bölüm

254 25 6
                                    

Gecenin bir yarısı kırılmak üzere çalınan kapıya doğru hızla koşarken endişeyle açtım kapıyı açar açmaz içeriye doğru fırlayan amcama döndüm.

_ hayr olsun amca?

Endişem giderek artarken soluk soluğa ellerini dizlerine doğru indirdi.

_ Zeynep...

Kapıyı hızla çarparken boşalan dizlerimin ardından iyice yaklaştım amcama.

_ öğrendiler mi?

_ Cüneyd...

_ amca söylesene öğrendiler mi?

_ sende mi Cüneyd sen de mi biliyordun?

_ başka kim biliyordu?

_ Vahid! Gözü dönmüş Cüneyd Fanileri dolduruşa getirecek kızın hayatını söndürecek.

_ ben bu kapının bendesindeyken hüküm başkasından çıkmaz! Cüneyd Cüneyd'ken hiçbir kadın taşın altında ezilmez.

Diyerek takkemi takarak hızlı adımlarla çıktım. Arkamdan seslensede takacak mecalde değilim ben bugün. Vardığım kapıya doğru diktim gözlerimi. Ağır adımlarla yaklaşıp bir iki defa vurunca amcam seslendi ilerden.

_ Cüneyd'im.

Bir kere daha vurunca Naim çıktı kapıya.

_ Cüneyd efendi hayr olsun bu saatte?

_ hayr mı şer mi ben bilmem efendi!

Şaşkın bir ifadeyle suratıma bakıyor bir laf bir kelam bekliyordu benden. Amcam imalı bakışlar atıyordu.

_ rızan var ise kızını bu gece zevce olarak isterim efendi.

_ yangından mal mı kaçıyor hayrola? Bir hazırlık neyim yapsalardı.

_ Naim efendi buraya kadar boşuna gelmedin herhalde!

_ ben bir sorayım hanıma...

_ lüzum yok eksiği gediği ne varsa halledilir.

_ bu akşam diyorsunuz yani.

_ bu akşam diyorum Naim efendi bir itirazın mı var?

Naim korkarak içeri girerken amcam beni yiyecek gibi bakıyordu.

_ Cüneyd bu kadar istiyorsan daha evvel söyleseydin alırdım sana.

_ amca!

_ münasip değil böyle ne diyeceğiz babama bir düşün faniler ne der?

_ birşey demesinler diye alıyorum nikahıma.

Tam o anda kucağında küçük bohçayla çıktı kapıya Zeynep. Gömülse miydi toprağına Cüneyd? Besler miydin sevginle onu? Bu yürek sana sığındı kadın! Diğer herşey bahane... Gelişin huzur kokuyor buram buram.

_ Annesinin rızası var mı?

Diyerek bakışlarım Meryem hanıma döndü.

_...

_ annesinin rızası var mı?

Gözleri yeri izlerken oynayan dudaklarına döndü bakışlarım.

_ kapı arasında nikah kıyıldığı nerede görülmüş efendi!

_ gaybı bilmeyenin dili konuşur, gaybı bilenin hükmü. Hakkın rızası var ki adımlarım bu kapıdadır.

_ "kaderinizi çabanıza bağladık!" efendi. Bu ayeti inkar mı ediyorsun?

_ ne denli bir çaba? Dünyalık mı istersin hanım bilesin ki heybemde dünyalık birşey yoktur.

_ senin heybende haktan da birşey yoktur. Olsa hayalleri olan bir kızı ne diye engellersin...

CANDA CANANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin