HPA 6

58 3 0
                                    

"Daddy, mummy, Enrique, abang Darren dan abang Vier masuklah dulu. Cahaya dengan Dalia nak main dekat luar kejap" Tuan Arcy mengangguk sebelum dia masuk ke dalam rumah bersama anak anak lelaki dan isterinya.

Puan Drea naik ke atas bersama dengan Darren, Dariel dan Xaivier manakala Tuan Arcy pula menuju ke arah dapur. Barang barang yang dibeli di supermarket tadi di susun ke dalam peti ais.

Saat dia sedang membasuh tangan, dia agak terkejut apabila mendengar suara jeritan dari tingkat atas. Itu adalah suara Xaivier.

Anak lelakinya itu turun ke bawah bersama satu kertas di tangannya. Puan Drea, Dariel dan Darren yang baru tiba hanya memandang Xaivier hairan.

Jejaka itu meletakkan kertas yang dipegangnya tadi di atas tapak tangan Tuan Arcy sebelum dia berlari ke arah luar rumah.

Tuan Arcy membuka lipatan kertas tersebut lalu matanya terkedu saat membaca satu satu patah perkataan yang ditulis.

Hi Xaivier. Lama rasanya kita tak jumpa. Cantik ye adik adik perempuan kau tu, kalau aku nak bawa diorang jalan jalan boleh? HAHAHAHAHAH kirim salam pada ayah kau, Ace. Jumpa lagi

N.Z

Tuan Arcy memandang wajah Puan Drea dan Darren yang turut memandangnya. Xaivier masuk ke dalam rumah semula.

"C..cahaya dengan Dalia tak ada dekat luar daddy" tubuh Puan Drea hampir melorot nasib saja dia memegang erat lengan kekar suaminya.

"A..abang. Anak..kita." Puan Drea menangis teresak esak di dalam dakapan Tuan Arcy.

"Shhh shh, it's ok. Jangan nangis. Tarik nafas, hembus. Jangan panik, ok?" Puan Drea menangguk perlahan membuatkan Tuan Arcy tersenyum kecil.

"ARGHHH NI SEMUA SALAH DARREN! KALAU LAH DARREN TEMAN DIORANG MAIN DEKAT LUAR TADI MESTI SEMUA NI TAK JADI" Darren mula menyalahkan dirinya sendiri sama seperti adiknya.

"Sudah! Jangan salahkan sesiapa. Daddy tahu apa nak buat. Sebelum tu, Darren bawa mummy naik, Dariel duduk rumah. Xaivier pula call yang lain" arah Tuan Arcy tegas. Darren akur. Dia memegang bahu ibunya sebelum mereka naik ke atas.

Xaivier pula mencapai telefonnya yang berada di atas meja lalu dia menelefon semua ahli The Devil. Tuan Arcy mengenggam tangannya erat.

Hampir 10 minit mereka hanya diam sambil memandang ke arah lantai sehinggalah yang lain tiba.

"Kenapa kau panggil kitorang semua ni?" Soal Tuan Amir hairan.

Tuan Arcy tidak menjawab soalan itu sebaliknya dia memberikan kertas tadi kepada Tuan Irfan.

"What? Siapa pula dah yang nak culik anak anak perempuan kau ni, Ace?" Soal Tuan Qashaf pula. Tuan Irfan hanya diam melihat ke arah luar tingkap.

"Aku rasa aku tahu siapa dia" mata mereka semua tertumpu pada Irfan.

"Siapa uncle Irfan?" Tanya Ayden, anak kedua Tuan Kayden.

"Zulaikha" Tuan Arcy terus menumbuk dinding di belakangnya. Matanya yang berwarna dark olive itu mula berubah menjadi hitam pekat.

"Ace! Sudah" Tuan Qashaf dan Tuan Farhan terpaksa menahan Tuan Arcy.

Tuan Arcy menarik nafas dalam. Dia cuba bertenang saat mendengar sebaris nama itu.

"Siap sedia, kita akan bawa balik anak anak kau" arah Tuan Kayden selaku ketua kedua dalam The Devil. Yang lain angguk.

Mereka semua mengeluarkan pistol masing masing dan menambah peluru. Anak anak lelaki mereka hanya melihat.

"Daddy, kalau Vier dan yang lain  nak lawan juga boleh?" Tanya Xaivier. Terkaku tubuh Tuan Arcy dan yang lain.

"Tapi Vier-"

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now