HPA 12

47 3 0
                                    

KRINGG

"Weh, jom pergi bilik matematik, cikgu Zuliyana suruh" beritahu Adian selaku ketua kelas. Dia baru saja berjumpa dengan cikgu matematik mereka di bawah tadi.

Satu kelas bangun dan turun ke tingkat bawah untuk ke bilik matematik bersama alat tulis dan buku masing masing.

Sampai saja di bilik itu, Darren mengambil tempat berdekatan dengan tingkap tepi pintu kelas bersebelahan dengan Arden.

Clara pula duduk di sebelah Delisha. Mereka berdua mengambil tempat di belakang kelas.

"Baiklah semua, buka buku matematik satu dan buka buku teks muka surat 51. Fokus dengan apa yang cikgu ya kejap lagi cikgu nak kamu semua datang tulis dekat papan" kata Cikgu Zuliyana.

Clara mengeluarkan  buku latihan matematiknya dan menyalin apa yang cikgu ajar di papan putih namun dalam masa yang sama bebola matanya melirik ke arah Darren beberapa kali.

Makin suka gadis itu memandang ke arah Darren tatkala melihat jejaka itu meraup rambutnya ke belakang sebelum sambung menyalin nota.

"Clara pandang kau," bisik Adian di tepi telinga Darren. Terhenti tangan Darren yang tadinya berlari di atas buku latihan itu.

Dia mengangkat kepalanya. Dia berpaling memandang ke arah Adian yang duduk di hadapannya sebelum dia menoleh ke belakang. Namun saat ini Clara sedang melihat ke arah papan putih.

Pandangannya kembali pada Adian dan Arden.

"Biar la kalau dia tengok pun. Kauorang sibuk kenapa?" Tanya Darren tidak puas hati.

Arden tersenyum mengusik. "Kalau jealous kami pandang Clara tu cakap je lah tak ada siapa nak marah kau pun. Semua orang tau kau suka dia"

Dia kembali membuka helaian muka surat seterusnya. Tidak dihiraukan pandangan tajam dari rakannya itu.

Darren menjeling Arden tajam. Memang suka cari pasal betul anak Uncle Kayden ni.

Baru saja dia ingin menulis kembali, Adian menarik buku latihan matematiknya. Darren berdengus kasar.

"Kau ni dah kenapa Muhammad Adian Khalif Bin Muhammad Luke Khalish? Aku nak tulis ni" panggil Darren dingin. Adian tersengih.

Dia tahu saat Darren mula memanggil seseorang menggunakan nama penuh, itu bermakna dia sedang marah namun biasa lah. Ia tidak pernah menakutkan seorang Muhammad Adian Khalif.

"Jawab dulu soalan dari Arden tu" desak jejaka itu.

"Soalan apa-" baru saja Darren ingin berpura pura tidak mengetahui soalan yang diajukan oleh Arden tadi, mata Adian berubah tajam.

Darren mengeluh. "Ya, memang aku jealous pun. Kenapa? Tak boleh ke?"

"Bukannya tak boleh. Cuma nak tau saja" kata Adian lalu memberikan buku tadi kepada Darren kembali.

To be continue..

They know something that she doesn't know.

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now